Τοπικά

Η Κοινωνιολογία αντικαθιστά τα Λατινικά στις πανελλαδικές εξετάσεις

Συνεχώς αναβαθμίζονται οι κοινωνικές επιστήμες στη λυκειακή εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια, οι οποίες εντρυφούν, μεταξύ άλλων, στις αλλαγές που υπεισέρχονται στην ελληνική κοινωνία δίνοντας βέβαια έμφαση και στην εξέλιξη των θεσμών.
Το υπουργείο Παιδείας δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην κοινωνιολογία σε βαθμό μάλιστα που στο νέο εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ που θα ανακοινωθεί εντός ολίγων ημερών, να αποτελεί και πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα αντικαθιστώντας τα Λατινικά.
Αυτό σημαίνει ότι από του χρόνου θα διδάσκεται στους μαθητές της ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών για έξι ώρες την εβδομάδα.

Η ενδυνάμωση των κοινωνικών επιστημών δημιουργεί προϋποθέσεις και για την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων αντίστοιχων σχολών στον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης, ιδίως τώρα που επίκεινται και μόνιμοι διορισμοί, αλλά και σε άλλες δομές των Δήμων, του Κράτους. Για παράδειγμα λόγω του προσφυγικού ζητήματος αυξήθηκαν σε διάφορες δομές οι προσλήψεις κοινωνιολόγων, κοινωνικών λειτουργών δίνοντας ώθηση σε ένα ευρύ κλάδο. Επίσης και οι Τοπικές Μονάδες Υγείας (ΤΟΜΥ) στο πλαίσιο της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας ζητούν και προσλαμβάνουν κοινωνικούς λειτουργούς.

Ποια είναι όμως η εικόνα με τη διδασκαλία των κοινωνικών επιστημών στο Λύκειο; Στην Α’ Τάξη διδάσκεται το μάθημα της πολιτικής παιδείας για τρεις ώρες κάθε εβδομάδα που το διδάσκουν από κοινού νομικοί και κοινωνιολόγοι. Στη Β’ Τάξη διδάσκεται το ίδιο μάθημα της πολιτικής παιδείας για δύο ώρες, ενώ στην ομάδα προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών διδάσκεται για δύο ώρες την εβδομάδα το μάθημα «βασικές αρχές κοινωνικών επιστημών».
Στη Γ’ Τάξη διδάσκεται η «Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών» για μια ώρα την εβδομάδα, καθώς αποτελεί μάθημα γενικής παιδείας, ενώ στην ομάδα προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών διδάσκεται η κοινωνιολογία για δύο ώρες. Το μάθημα αυτό δεν είναι στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα. Το ίδιο μάθημα διδάσκεται για άλλες δύο ώρες στην ομάδα προσανατολισμού πληροφορικής και οικονομίας.

Το μάθημα των κοινωνικών επιστημών έχει ενισχυθεί σε γενικές γραμμές και με το νέο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, η Κοινωνιολογία θα είναι ένα από τα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα της ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών και θα διδάσκεται για έξι ώρες την εβδομάδα.
Επομένως η αναβάθμιση του μαθήματος θα είναι ταχεία. Η Κοινωνιολογία θα αντικαταστήσει το μάθημα των Λατινικών.
Στο Γυμνάσιο διδάσκεται στη Γ’ Τάξη η κοινωνική και πολιτική αγωγή για δύο ώρες.

Σύνθετες κοινωνίες

Ο διευθυντής του 4ου ΓΕΛ Βόλου κ. Νίκος Ιωαννίδης είναι ίσως ο μοναδικός διευθυντής σχολείου της Μαγνησίας με ειδικότητα την κοινωνιολογία.
Όπως ανέφερε ο ίδιος, «είναι καλό που ενισχύεται το μάθημα της κοινωνιολογίας, το οποίο διερευνά, προσεγγίζει, ερμηνεύει και αναλύει τις αλλαγές που έχουν υπεισέλθει στις σύγχρονες κοινωνίες, οι οποίες είναι κοινωνίες σύνθετες, πολύπλοκες και σε κρίση λόγω τόσο της οικονομικής ύφεσης, όσο και του προσφυγικού και της ευρύτερης μετακίνησης πληθυσμών. Παράλληλα τα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών μελετούν την εξέλιξη των θεσμών και ευαισθητοποιούν ακόμη περισσότερο τους μαθητές στην ανάγκη προστασίας τους».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το