Τοπικά

Η «Goldair» διεκδικεί το λιμάνι του Βόλου με συμμάχους της τους Αμερικανούς 

Δυναμικά στη διεκδίκηση τριών προς ιδιωτικοποίηση περιφερειακών λιμανιών, μεταξύ των οποίων και του Βόλου, έχει εισέλθει ο όμιλος Goldair, μέσω σύμπραξης με ισχυρά αμερικανικά πολυεθνικά σχήματα.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου με δραστηριότητα στον τουρισμό και στις μεταφορές, Καλλίνικος Καλλίνικος, και ο διευθυντής στρατηγικών επενδύσεων της «Goldair», Βασίλης Μαγκλάρας, συναντήθηκαν με τον πρέσβη των ΗΠΑ Τζέφρεϊ Ρ. Πάιατ στην αμερικανική πρεσβεία στην Αθήνα.
Στο επίκεντρο της συνάντησης βρέθηκε η ελληνοαμερικανική συμμαχία για τη διεκδίκηση των λιμένων Αλεξανδρούπολης, Βόλου και Καβάλας, που ανήκουν στην ομάδα των δέκα λιμενικών εγκαταστάσεων, των οποίων την ιδιωτικοποίηση δρομολογεί το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Σύμφωνα με πληροφορίες, στο κοινό ελληνοαμερικανικό σχήμα που έχει δημιουργηθεί, συμμετέχουν και η «SSA Marine», η οποία με έδρα το Σιάτλ της Ουάσιγκτον διαχειρίζεται ετησίως περισσότερα από 14 εκατ. TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων) και η αμερικανική επενδυτική εταιρεία «Black Summit Financial Group». Η τελευταία είναι γνωστή από τις επενδύσεις της κατά το παρελθόν σε ελληνικές εισηγμένες στο Χρηματιστήριο εταιρείες. Στο κοινό αυτό σχήμα, που θα διεκδικήσει τους λιμένες Αλεξανδρούπολης, Βόλου και Καβάλας, θα είναι δυνατή η συμμετοχή και άλλων ελληνικών εταιρειών, που ενδιαφέρονται για την παραχώρηση των συγκεκριμένων εγκαταστάσεων.

Σχετικά με το μοντέλο αξιοποίησης, για το λιμάνι του Βόλου εξετάζεται το σενάριο της υποπαραχώρησης δραστηριοτήτων γενικού φορτίου. «Αποτελεί για τον όμιλό μας στρατηγική επιδίωξη η συνεργασία με αμερικανικών συμφερόντων, υψηλού κύρους πολυεθνικές επιχειρήσεις, προκειμένου να συμμετέχουμε κοινοπρακτικά ενόψει των αποκρατικοποιήσεων των λιμανιών Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Βόλου. Με δεδομένη την ηγετική παρουσία στις σιδηροδρομικές μεταφορές και logistics στην Ελλάδα, η Goldair μπορεί να εξασφαλίσει την επιτυχία του εγχειρήματος, με απώτερο σκοπό τη συμβολή των συγκεκριμένων λιμανιών στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας και των τοπικών οικονομιών», σημειώνει στην εφημερίδα «Καθημερινή» ο κ. Καλλίνικος.
Ο όμιλος «Goldair» προσβλέπει στα οφέλη από τη δημιουργία ισχυρών συνεργειών, δεδομένου ότι δραστηριοποιείται στις σιδηροδρομικές μεταφορές μέσω της Rail Cargo Logistics – Goldair, στην παροχή υπηρεσιών μεταφορών και logistics προς τρίτους (Goldair Cargo), ενώ έχει ισχυρή «βάση» στα αεροδρόμια, παρέχοντας μέσω της Goldair Handling υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών και επιβατών.

«Αερομαχίες» για 12 άγονες αεροπορικές γραμμές
Με έναν υποψήφιο λιγότερο, σε σχέση με το 2016, πραγματοποιείται ο διαγωνισμός για την εκμετάλλευση των τακτικών αεροπορικών γραμμών, στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας.
Πρόκειται για 12 άγονες αεροπορικές γραμμές, μεταξύ των οποίων και η Αθήνα -Σκιάθος, για τις οποίες οι ενδιαφερόμενες αεροπορικές εταιρείες καλούνται να καταθέσουν προσφορές μέχρι τις 30 Μαρτίου.
Η εκμετάλλευση των αερογραμμών συνοδεύεται με οικονομικό αντιστάθμισμα ύψους 24,6 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και αφορά στο χρονικό διάστημα από 1η Οκτωβρίου 2020 έως 30 Σεπτεμβρίου 2024, ενώ κριτήριο επιλογής είναι η χαμηλότερη οικονομική προσφορά. Στη διαδικασία αναμένεται να δώσουν το «παρών» οι Aegean – Olympic Air, Sky Express και ενδεχομένως η θυγατρική του ομίλου Μουζενίδη Ellinair. Αυτό όμως που είναι βέβαιο, είναι ότι στον διαγωνισμό που πραγματοποιείται ανά μία τετραετία, η Astra Airlines δεν θα ανήκει στη λίστα των διεκδικητών. Κι αυτό, με δεδομένο ότι η βορειοελλαδίτικη αεροπορική εταιρεία, λόγω προβλημάτων ρευστότητας, έχει διακόψει το πτητικό έργο, έχοντας λάβει από το Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης προσωρινή διαταγή, βάσει της οποίας απαγορεύεται η μεταβολή της πραγματικής και νομικής κατάστασης των περιουσιακών στοιχείων της.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το