Πολιτισμός

Η Εστία Θεάτρου Ερινεώς μάγεψε το αθηναϊκό κοινό με «Το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα»

Με πάθος και ισπανικό duente παρουσιάστηκε από την ομάδα Εστία Θεάτρου Ερινεώς Βόλου «Το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα» του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, το περασμένο Σάββατο 22 Απριλίου, στην κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών «Nίκος Σκαλκώτας», υπό την αιγίδα της ισπανικής πρεσβείας, παρουσία του πρέσβη της Ισπανίας και της διευθύντριας του «Ινστιτούτου Θερβάντες Αθηνών».
Το τελευταίο έργο του ποιητή, ένα από τα αριστουργήματα του παγκόσμιου θεατρικού ρεπερτορίου, ασχολείται με τα ζητήματα του εγκλεισμού, της ανελευθερίας και της καταπίεσης του ερωτικού ενστίκτου, που οδηγούν στην επανάσταση με δραματικές συνέπειες. Πολλοί διέκριναν την πρόθεση του Λόρκα να σηματοδοτήσει μέσω αυτού τα τραγικά γεγονότα που επρόκειτο να επιφέρει στη χώρα του η δικτατορία και στην ανθρωπότητα ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος. Σήμερα, σχεδόν τρία χρόνια μετά την παγκόσμια δοκιμασία της πανδημίας, οι προβληματισμοί αυτοί εμφανίζονται πιο επίκαιροι από ποτέ.

Τα σχόλια του κοινού, που παρακολούθησε με εντυπωσιακή προσήλωση την παράσταση, εστίασαν στις συγκινητικές και άρτιες ερμηνείες των ηθοποιών, στην άριστη εκφορά της νεοελληνικής γλώσσας της μετάφρασης του Νίκου Γκάτσου, που αποδόθηκε με ρυθμό και μουσικότητα, υπό την εμπνευσμένη σκηνοθεσία – διδασκαλία του Ιωάννη Τράντα, που κατά κοινή ομολογία υπηρέτησε και ανέδειξε όλα τα αισθητικά προστάγματα του συγγραφέα. Η σκηνοθετική άποψη εστίασε εμφανώς στα κοινωνικά και πολιτικά μηνύματα του έργου, προσφέροντας ταυτόχρονα δροσερές σταγόνες ποίησης και ανάσες ονείρου στο αθηναϊκό κοινό. Οι εικαστικής έμπνευσης φωτισμοί του σκηνοθέτη κατάφεραν να αποδώσουν εντέχνως από τη μία τη ζοφερή ατμόσφαιρα του εγκλεισμού κι από την άλλη την αποπνικτική ζέστη και τον ερωτισμό της Ανδαλουσίας.
Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσαν τα σχεδόν σουρεαλιστικά σκηνικά του ζωγράφου Νίκου Κουλουμπρούκα, που προσέδωσαν μια μεταφυσική διάσταση στο σκηνικό χώρο, ενώ τα κλασικά ενδύματα του Parthenis έδωσαν το στίγμα του πένθους και της λιτότητας, χωρίς να στερήσουν από τις ηρωίδες την ομορφιά και τη χάρη. Η μουσική του Πέτρου Δουρδουμπάκη ταξίδεψε τους θεατές στα χρώματα και στα αρώματα της Ισπανίας του Λόρκα.

Καταιγισμό χειροκροτημάτων προκάλεσε ο χαιρετισμός της υπόκλισης της ομάδας κατά την οποία οι ερμηνεύτριες ύψωσαν τις κατακόκκινες βεντάλιες τους ως κάλεσμα στους θεατές για ζωή, για έρωτα, για επανάσταση.
Η ομάδα, που δραστηριοποιείται με πολλές επιτυχίες στην πόλη του Βόλου από το 1992, δέχεται ήδη προτάσεις για την παρουσίαση της παράστασης και σε άλλους σκηνικούς χώρους τόσο της Ελλάδας, όσο και του εξωτερικού.
Ελληνική απόδοση: Νίκος Γκάτσος, σκηνοθεσία – διδασκαλία: Γιάννης Τράντας, μουσική: Πέτρος Δουρδουμπάκης, σκηνογραφία: Νίκος Κουλουμπρούκας, ενδύματα: Parthenis, τραγούδησε στα ισπανικά η Μάρθα Μορελεόν, σκηνικές κατασκευές: Αλιέ Χασάν Εφέντη, βοηθός σκηνοθέτη: Ευάγγελος Κακάλιας, τραγούδι: Χορός Ανδρών, βίντεο: Βασίλειος Τριτάκης.
Tα πρόσωπα του έργου ερμήνευσαν: Μαρία Γώγου, Χρύσα Δεμεσιώτου, Αντωνία Ελευθεράκη, Σοφία Κωστούλα, Μάρθα Παπαθανασίου, Στέλλα Παπουλίδου, Άρτεμις Σταμούλη, Στέλλα Σωφρονίδου, Όλγα Χαμούλια.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το