Τοπικά

Η Ένωση Καταναλωτών θα στηρίξει νομικά με συμβουλές τους δανειολήπτες

ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ

Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας καλεί τους δανειολήπτες που δυσκολεύονται ή αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους προς τις τράπεζες να ζητούν να λάβουν δωρεάν από τους δικηγόρους της Ένωσης, συμβουλευτική ενημέρωση και καθοδήγηση ανάλογα με την περίπτωση και με βάση τη νομοθεσία, για τις αλλαγές στο νομικό πλαίσιο και τις δυνατότητες που έχουν ανάλογα με τις οφειλές, τα εισοδήματα και την ακίνητη περιουσία τους.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΕΝΚΑ, το τελευταίο διάστημα οι  δανειολήπτες είναι αντιμέτωποι:
– με την λήξη της προστασίας από πλειστηριασμούς της 1ης κατοικίας
– με την τροποποίηση του Ν.3869/2010 για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά
– με την ενεργοποίηση του «κώδικα δεοντολογίας» των τραπεζών
Η ενεργοποίηση του αναθεωρημένου «κώδικα δεοντολογίας» μπορεί να δώσει κάποια διέξοδο, αλλά μπορεί να οδηγήσει και σε πλειστηριασμούς ανάλογα με τον τρόπο εφαρμογής του από τις τράπεζες και τις δυνατότητες του δανειολήπτη.

Η προστασία της 1ης κατοικίας είναι στον αέρα αφού οι δανειστές πιέζουν για δυσμενή μείωση των ορίων της αξίας του ακινήτου, του εισοδήματος του οφειλέτη και του ύψους των οφειλών.

Εξακολουθεί να ισχύει ο Ν.3869/2010, ο οποίος με τις τροποποιήσεις με το ν.4161/2013, παρέχει απόλυτη προστασία της κύριας κατοικίας του οφειλέτη που βρίσκεται σε μόνιμη αδυναμία πληρωμών έναντι όλων των δανειστών (τράπεζες, ιδιώτες, εταιρείες κτλ), αμέσως μετά την υποβολή αίτησης υπαγωγής στο νόμο και μέχρι την έκδοση τελεσίδικης απόφασης.
Προσοχή. Όλοι όσοι έχουν προσφύγει στο Ν.3869/10 (Κατσέλη) και εκκρεμεί η υπόθεση τους, πρέπει να προσκομίσουν μια σειρά νέων δικαιολογητικών στους νομικούς συμβούλους, ώστε να κατατεθούν στο Ειρηνοδικείο μέχρι 18-2-2016, διαφορετικά απορρίπτεται η αίτηση τους.

Καλεί τέλος την κυβέρνηση να προστατεύσει το δικαίωμα της στέγης για όσους χωρίς δόλο είναι σε αδυναμία να πληρώσουν τα χρέη τους, αναστέλλοντας τους πλειστηριασμούς της 1ης κατοικίας.
– να συστήσει και να λειτουργήσει άμεσα τα Κέντρα Ενημέρωσης Δανειοληπτών (ΚΕΔ) σε κάθε αστικό κέντρο. Επιπλέον καλεί τις τράπεζες να εφαρμόσουν τον «Κώδικα Δεοντολογίας», με βάση τις «εύλογες δαπάνες διαβίωσης» που έχουν θεσπιστεί από την Τράπεζα της Ελλάδας. Το ίδιο το Μνημόνιο προβλέπει επαναξιολόγηση της εφαρμογής του Κώδικα μέχρι το Μάρτιο του 2016, αφού προηγηθεί, διαβούλευση τόσο με τις τράπεζες όσο και με τις οργανώσεις των καταναλωτών.

Ο Κώδικας Δεοντολογίας

Στην τροποποίηση του Κώδικα Δεοντολογίας προβλέπεται ότι καθυστέρηση πληρωμής δανείου πάνω από ένα μήνα αρκεί, ώστε ο δανειολήπτης να λάβει την πρώτη ειδοποίηση από την τράπεζα με την οποία θα τον καλεί να προσέλθει ενός 15 ημερών προς ρύθμιση της υπόθεσής του, αποδεικνύοντας ότι είναι «συνεργάσιμος». Αυτό μπορεί να γίνεται και με πρωτοβουλία του δανειολήπτη.
Μέσα σε νέα προθεσμία 15 ημερών πρέπει να υποβάλλει την «Τυποποιημένη Κατάσταση Οικονομικής Πληροφόρησης»

Σε περίπτωση μη ανταπόκρισης του οφειλέτη, η τράπεζα εντός 15 ημερών από τη λήξη της προθεσμίας θα του στείλει προειδοποιητική αυτή τη φορά επιστολή. Εάν ο οφειλέτης απολέσει τον χαρακτηρισμό του «συνεργάσιμου» κινδυνεύει με πλειστηριασμό ακόμη και της μοναδικής κατοικίας του.

Δείτε στο: http://www.hba.gr/Index.asp?Menu=23  τι προβλέπει ο «κώδικας δεοντολογίας», τι είναι ο «συνεργάσιμος δανειολήπτης» και πως ορίζονται οι «εύλογες δαπάνες διαβίωσης».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το