Τοπικά

Η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών για νέο κανονισμό ρυμούλκησης ΟΛΒ

 

Το γεγονός ότι νέος κανονισμός ρυμουλκών του ΟΛΒ κινείται προς την σωστή κατεύθυνση επισημαίνει με επιστολή της προς τον ΟΛΒ και η οποία κοινοποιείται προς το Υπουργείο, Βουλευτές κι αρμόδια όργανα, επισημαίνει η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών.
Με αφορμή τις από 30.7.2024 απόψεις της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιοκτητών – Εφοπλιστών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών Πλοίων «Άγιος Νικόλαος» επί του σχεδίου κανονισμού ρυμούλκησης λιμένα Βόλου που έθεσε σε διαβούλευση ο Οργανισμός Λιμένα Βόλου η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών αναφέρει μεταξύ άλλων ότι:
«Όπως είναι γνωστό, ο Κανονισμός ρυμούλκησης του ΟΛΒ που εκδόθηκε τον Φεβρουάριο του 2023 καταγγέλθηκε τόσο από την ένωσή μας όσο και την πανελλήνια ένωση πληρωμάτων ρυμουλκών ναυαγοσωστικών ως ιδιαίτερα ανεπαρκής και επισφαλής για τις διενεργούμενες ρυμουλκήσεις στο λιμένα βόλου. Αποτελεί θετικό γεγονός το ότι ΟΛΒ διαπίστωσε την ορθότητα των καταγγελιών ανέστειλε την εφαρμογή του εν λόγω κανονισμού ενώ παράλληλα προέβη στην κατάρτιση του υπο διαβούλευση νέο κανονισμού μετά από μελέτη που εκπονήθηκε από ομάδα καθηγητών της σχολής ναυπηγών μηχανολόγων μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Για τα ζητήματα που θίγονται από την ένωση Άγιος Νικόλαος σχετικά με τη συμβατότητα των προβλέψεων του σχεδίου κανονισμού ρυμούλκησης, επισημαίνεται ότι αυτά έχουν ήδη αποτελέσει αντικείμενο καταγγελιών που κρίθηκαν και απορρίφθηκαν τόσο από την ρυθμιστική αρχή λιμένων με την απόφαση αριθ.63/2018 όσο και από την ελληνική δικαιοσύνη με την απόφαση 3835/2024 του Μονομελούς Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης επί αίτησης ασφαλιστικών μέτρων κατά του κανονισμού ρυμούλκησης του ΟΛΒ.
Είναι γνωστό ότι σήμερα πράγματι τα ρυμουλκά που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι του βόλου είναι ηλικίας άνω των 50 ή και των 60 ετών ακόμη πράγμα το οποίο αποτελεί ντροπή για το κύρος της ελληνικής ναυτιλίας. Μάλιστα η ίδιοι οι πλοιοκτήτες τους φρόντισαν επιμελώς να αφαιρέσουν από τις ιστοσελίδες τους την ηλικία των ρυμουλκών τους για να μην γελοιοποιηθούν. Θεωρούμε ότι γίνεται εύκολα κατανοητό από όλους ότι τέτοιες ηλικίες θα πρέπει να είναι απολύτως απαγορευτικές ως συνώνυμες του κινδύνου και της ανασφάλειας. Εύλογα μπορεί κάποιος να αναρωτηθεί πώς είναι δυνατόν ένα ρυμουλκό 50,60 και 70 ετών να συντηρεί τις μηχανές του όταν τα εργοστάσια κατασκευής τους έχουν προ πολλού κλείσει. Πώς είναι δυνατόν στην εποχή της πράσινης μετάβασης να δεχθεί κανείς ότι μπορούν να δραστηριοποιούνται υπερήλικα ρυμουλκά ως μέσα μεταφοράς σύγχρονων πλοίων μεγάλου μεγέθους και ανάλογων ρυμουλκικών αναγκών? Για τους παραπάνω εξάλλου λόγος η κανονισμοί ρυμούλκισης άλλων λιμένων και εγκαταστάσεων έχουν ήδη θέση ηλικιακό περιορισμό για τιμή δραστηριοποίηση ρυμουλκών άνω των 25 ή 30 ετών και σε κανένα λιμάνι της Ευρώπης δεν δραστηριοποιούνται υπερήλικα και μονέλικα ρυμουλκά για τις ρυμουλκήσεις εμπορικών πλοίων.
Τέλος είναι άξιο προσοχής και το γεγονός ότι είχε πολλά από τα παραπάνω ρυμουλκά είχατε ζητήσει προ έτους από τους πλοιοκτήτες τους την απομάκρυνσή τους ως ακίνητούντα επί μακρό χρονικό διάστημα σε διαφορετική δέ περίπτωση θα ενεργοποιούσατε τις διατάξεις του Ν. 2881/2007 περι ρύθμισης θεμάτων ναυαγίων.
Συμπερασματικά ο νέος κανονισμός με τις απαιτήσεις που θέτει κινείται στη σωστή κατεύθυνση της ασφάλειας του εκσυγχρονισμού και της συμβατότητας τόσο με το π.δ.83/2022 όσο και τον ευρωπαϊκό κανονισμό 352/2017 και το αυτή την έννοια τυγχάνει της αποδοχής μας.
Από την πλευρά μας θα θέλαμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι τα μέλη μας είναι πάντοτε πρόθυμα να καλύψουν τις ανάγκες ρυμούλκησης όπως έχουν ήδη κάνει σε άλλα ελληνικά λιμάνια εφόσον προωθούνται και εφαρμόζονται μέτρα που εξασφαλίζουν την ασφάλεια στις ρυμουλκήσεις και τον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των παρόχων ρυμουκλικών υπηρεσιών».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το