Ελλάδα

Η έκθεση του Banksy στην Τεχνόπολη είναι μία διαδραστική εμπειρία

Μια έκθεση αφιερωμένη στον δημοφιλέστερο street artist της σύγχρονης εποχής, του Banksy, στήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα στους χώρους της Τεχνόπολης του Δήμου Αθηναίων. Τα εμβληματικά έργα του σημαντικότερου ίσως καλλιτέχνη της εποχής μας, που έχουν τραβήξει το ενδιαφέρον σε διάφορα σημεία του πλανήτη, συγκεντρώνονται και «ζωντανεύουν» στο χώρο της Τεχνόπολης. Μια διαδραστική εμπειρία που έζησαν όσοι βρέθηκαν την Τετάρτη το βράδυ στα εγκαίνια της έκθεσης και θα διαρκέσει έως 26 Μαρτίου.

Μέσα από τα γκραφίτι του συστήθηκε στο παγκόσμιο κοινό ως η πλέον προκλητική περσόνα του 21ου αιώνα, ενώ κατάφερε να διατηρήσει την ανωνυμία του στην εποχή όπου όλα έχουν ονοματεπώνυμο. Ο Βanksy ζωγράφισε τοίχους από την Παλαιστίνη έως και τη Νέα Ορλεάνη, ενώ η ιδιόρρυθμη τέχνη του φιγουράρει στις γκαλερί όλου του πλανήτη, πέραν των δρόμων του Λονδίνου όπου και δημιούργησε το μύθο του.

Εχει χαρακτηριστεί προβοκάτορας, ιδιοφυής, ακτιβιστής, σκηνοθέτης, βάνδαλος, σφοδρός πολέμιος του καπιταλισμού και του υπέρ-καταναλωτισμού, μα πάνω από όλα είναι καλλιτέχνης του δρόμου, που τράβηξε αμέσως με τα μοναδικής αισθητικής και κριτικής ματιάς γκράφιτί του τα μάτια της κοινής γνώμης και των κριτικών τέχνης πάνω του.

Οι τελευταίοι μαζί με τους δημοσιογράφους αφού επιδόθηκαν σε ένα ανελέητο κυνήγι προσπαθειών, ώστε να αποκαλύψουν την πραγματική του ταυτότητα, σύντομα αντιλήφθησαν πως πρόκειται για τον πλέον ενδιαφέροντα καλλιτέχνη/ icon της ποπ κουλτούρας από την περίπτωση του Άντυ Γουόρχολ.

Τα έργα και τα μηνύματα του Banksy «ζωντανεύουν» καθώς οι τοίχοι της Τεχνόπολης ντύνονται με τα κορυφαία δείγματα της street art της εποχής μας, σε ένα urban περιβάλλον με διαδραστικά στοιχεία, που περιμένει τους επισκέπτες της έκθεσης να φωτογραφηθούν και να γίνουν κομμάτι του σύμπαντος του επαναστάτη δημιουργού.

Μεσα από τα εργα του θίγει τα κακώς κείμενα του δυτικού καπιταλιστικού κόσμου που επιτάσσει υπερκατανάλωση αγαθών, παρακολούθηση επί 24ώρου βάσεως ανθρώπων και κινήσεων, υπέρ-αστυνόμευση και άσκοπη χρήση βίας σε οποιονδήποτε αντιφρονούντα. Μιλώντας με στένσιλ και εικόνες ελκυστικά δυστοπικές, δε σταμάτησε ποτέ να υπερασπίζεται την αξία της ανωνυμίας σε μια εποχή που όλοι και όλα καταγράφονται.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το