Τοπικά

Οι έφηβοι επενδύουν στη γεωργία και αξιοποιούν γνώσεις “Θ”

παιδια 1

Στρέφονται στον πρωτογενή τομέα και θέλουν να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους για την παραγωγή νέων αγροτικών προϊόντων αποτελώντας τους γεωργούς του μέλλοντος που θα συνδυάζουν την παραγωγή με την μεταποίηση και την προώθηση των καρπών των προσπαθειών τους. Οι μαθητές του ΕΠΑΛ Βελεστίνου προχώρησαν στην παραγωγή ξεχωριστών προϊόντων που τα διέθεσαν στην τοπική κοινωνία, καθώς και στους εκπαιδευτικούς φορείς. Κοιτίδα της δραστηριότητάς τους είναι και το θερμοκήπιο που έχει κατασκευαστεί δίπλα στο σχολείο και στο οποίο καλλιεργούν μαρούλια, τομάτες και άλλα κηπευτικά.

παιδιά 2

Στο ΕΠΑΛ Βελεστίνου οι μαθητές ανέρχονται ήδη στους 90 και υπάρχει δυναμική προοπτική, καθώς οι νέοι της περιοχής ενδιαφέρονται ιδιαίτερα να ασχοληθούν με τον αγροτικό τομέα, συνεχίζοντας ουσιαστικά την οικογενειακή παράδοση αλλά στην κατεύθυνση καλλιέργειας νέων προϊόντων και προώθησής τους στις αγορές με σύγχρονες μεθόδους.
Στο ΕΠΑΛ Βελεστίνου λειτουργούν τρεις τομείς: 1) Οικονομίας και διοίκησης με ειδικότητα «υπαλλήλων διοίκησης και οικονομικών Υπηρεσιών» και «Υπαλλήλων Τουριστικών Επιχειρήσεων», 2) Τομέας Γεωπονίας Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής με ειδικότητα «Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής», 3) Πληροφορικής με ειδικότητα «Τεχνικός εφαρμογών λογισμικού».
Στο πλαίσιο του τομέα της Γεωπονίας οι μαθητές με τη συνδρομή των καθηγητών προχώρησαν στην παραγωγή προϊόντων, όπως μαρμελάδες, γλυκά του κουταλιού, λικέρ, σαπούνι, ελιές, αξιοποιώντας τις γνώσεις που λαμβάνουν στο Λύκειο.

παιδια 4

Μάλιστα είδη από τα προϊόντα τους τα διέθεσαν στην τοπική κοινωνία, αλλά και σε εκπαιδευτικούς φορείς επισκεπτόμενοι το Διευθυντή Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Γιώργο Δοδοντσάκη, την σχολική σύμβουλο που ανήκει το σχολείο κ. Βαρβάρα Μαγκαφά και την υπεύθυνη του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων κ. Κική Δανιηλίδου.
Παράλληλα στο σχολείο έχει δημιουργηθεί και ένα θερμοκήπιο στο πλαίσιο της διδασκαλίας των μαθημάτων, όπου μάλιστα οι μαθητές με τη συνδρομή των καθηγητών τους φυτεύουν διάφορα κηπευτικά και λαχανικά, όπως μαρούλια και τομάτες, μελιτζάνες, μπρόκολο. Στο πλαίσιο της διεύρυνσης των γνωστικών τους οριζόντων πραγματοποιήθηκαν και εκπαιδευτικές επισκέψεις, όπως στην εταιρεία τυροκομικών «Φλέγγα». Και αυτό καθώς στόχος τους είναι του χρόνου να παράγουν και τυρί.
Ο διευθυντής του ΕΠΑΛ Βελεστίνου κ. Χρήστος Μαράτος υπογράμμισε πως «το σχολείο βρίσκεται σε συνεχή ανάπτυξη και υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από τους μαθητές να ασχοληθούν και με τον πρωτογενή τομέα. Μάλιστα μέχρι το τέλος του 2015 το ΕΠΑΛ Βελεστίνου θα έχει μεταστεγαστεί σε νέο σύγχρονο διδακτήριο, οπότε οι συνθήκες εκπαίδευσης των μαθητών θα γίνουν ακόμη πιο ευοίωνες».

παιδια 3

Η καθηγήτρια γεωπονίας κ. Πρεσβεία Γκανάτσιου σημείωσε πως με πενιχρά μέσα, υλοποιούνται σημαντικές δράσεις στο σχολείο, με στόχο το άνοιγμά του στην τοπική κοινωνία, κάτι που σε συνδυασμό με τη μεταστέγαση στο νέο κτίριο, θα γίνει ακόμη πιο έντονο.
Από την πλευρά του ο καθηγητής γεωπονίας κ. Μανόλης Κεφαληνός επισήμανε πως οι μαθητές έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και ικανότητα τόσο στην παραγωγή προϊόντων όσο και στη λειτουργία του θερμοκηπίου. Ουσιαστικά παρήγαγαν, μεταποίησαν και προώθησαν στην τοπική κοινωνία τα προϊόντα τους.
Στη «Θ» μίλησαν μαθητές που συμμετέχουν στις προαναφερθείσες δραστηριότητες, όπως οι Σατάσης Αθανάσιος, Οικονομίδης Γεώργιος, Κοταρέλα Σταυρούλα, Νεντέλκου Μαριάννα, Ζενίδης Νικόλαος.
Η Σταυρούλα Κοταρέλα εξέφρασε την ικανοποίησή της για το επίπεδο των γνώσεων που λαμβάνει στο σχολείο και το πνεύμα συνεργασίας που υπάρχει με τους καθηγητές υπογραμμίζοντας τη διάθεσή της να ασχοληθεί με τη γεωργία.

παιδια 5

Παίρνοντας το λόγο ο Θανάσης Σατάσης τόνισε μεταξύ άλλων πως «οι γονείς μου έχουν κάποια κτήματα και σκέπτομαι να ασχοληθώ με τον πρωτογενή τομέα ο οποίος έχει μέλλον. Μάλιστα υπάρχουν νέες καλλιέργειες που μπορούμε να στραφούμε και με τη μεταποίηση προϊόντων να γίνουμε οι γεωργοί του μέλλοντος κάνοντας το εμπόριο μόνοι μας».
Από την πλευρά της η μαθήτρια Μαριάννα Νεντέλκου σημείωσε πως θέλει να ασχοληθεί με τη γεωργία, συνεχίζοντας την οικογενειακή παράδοση. «Βέβαια χρειάζονται γνώσεις για να τα καταφέρουμε και γι’ αυτό το λόγο παρακολουθώ τον τομέα γεωπονίας» υπογράμμισε.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το