Τοπικά

“Η δημοτική αρχή «θεατής» στο πρόβλημα των κατοίκων της Αγ. Παρασκευής με την πράξη εφαρμογής”

epilogi-euthinis-επιλογη-ευθυνης-νατασα-οικονομου-στοικος-700x600

«Η Δημοτική Αρχή παραμένει “θεατής” στο πρόβλημα των κατοίκων», επισημαίνουν σε επερώτησή τους προς τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου οι σύμβουλοι της παράταξης «Επιλογή Ευθύνης – Πάμε Μπροστά», Ν. Οικονόμου, Α. Παπατόλιας, Φ. Λαμπρινίδης και Ν. Στόικος, κατηγορώντας τη Δημοτική Αρχή, για αδράνεια και αδιαφορία στο θέμα της πράξης εφαρμογής στη συνοικία Αγίας Παρασκευής, που ταλαιπωρεί τους κατοίκους επί σειρά πολλών ετών, ζητώντας παράλληλα την ανάληψη εκ μέρους της (Δημοτικής Αρχής) συγκεκριμένων πρωτοβουλιών και την υλοποίηση συγκεκριμένων βημάτων, ώστε να κλείσει με τον θετικότερο δυνατό τρόπο για τους ιδιοκτήτες των αραιοκατοικημένων περιοχών η πολύχρονη αυτή εκκρεμότητα.
Συγκεκριμένα, η επερώτηση της παράταξης έχει ως εξής:
«Κύριε Πρόεδρε,

Τη Δευτέρα 11-01-2016, σε αίθουσα του 17ου δημοτικού σχολείου, ο Εξωραϊστικός Πολιτιστικός Σύλλογος Αγίας Παρασκευής πραγματοποίησε συνέλευση των μελών του, για το σοβαρό θέμα της πράξης εφαρμογής στη συνοικία Αγίας Παρασκευής, το οποίο ταλαιπωρεί επί σειρά ετών τους κατοίκους της περιοχής, που διεκδικούν δίκαιη και αποδεκτή λύση στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν.
Η προηγούμενη Δημοτική Αρχή, με συναίσθηση της ευθύνης της απέναντι στους δημότες, έχοντας την πεποίθηση ότι η πολεοδόμηση των περιοχών είναι προς το συμφέρον των πόλεων, αλλά και αναγνωρίζοντας, αφενός ότι δεν υπάρχει προηγούμενο ανάκλησης πράξης εφαρμογής, αφετέρου την κοινωνική διάσταση του προβλήματος, καθώς η συγκεκριμένη πράξη, δυστυχώς, εμπεριέχει μεγάλες αδικίες, εργάστηκε συντονισμένα για τη διαμόρφωση ενός σχεδίου αντιμετώπισης της κατάστασης και εξεύρεσης της καλύτερης δυνατής λύσης, ώστε να κλείσει με τον θετικότερο δυνατό τρόπο για τους κατοίκους αυτή η πολύχρονη εκκρεμότητα, που ταλανίζει τη συνοικία, εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες.
Συγκεκριμένα, η προηγούμενη Δημοτική Αρχή, με τη συστηματική και ολοκληρωμένη προσπάθεια που κατέβαλλε για το θέμα, είχε προωθήσει συγκεκριμένη τροπολογία για τους παραδοσιακούς οικισμούς, για την τροποποίηση του Ν. 2508/1997, που κάλυπτε και την περίπτωση της Αγίας Παρασκευής. Είχε μάλιστα προβεί και σε συγκεκριμένη νομοτεχνική επεξεργασία, που παραδόθηκε στο ΥΠΕΚΑ και τους βουλευτές και είχε χαρακτηριστεί υποδειγματική. Το πρακτικό αποτέλεσμα θα ήταν η μείωση των εισφορών σε χρήμα για τους ιδιοκτήτες των αραιοκατοικημένων περιοχών, σε ποσοστό 40-50%. Μάλιστα, ο τότε Γ.Γ. του ΥΠΕΚΑ, Σ. Αλεξιάδης, το Μάιο 2014, είχε αποδεχθεί την ενσωμάτωση της τροπολογίας στο ετοιμαζόμενο τότε σχέδιο νόμου για την τροποποίηση του πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδιασμού. Πέραν αυτού, είχε γίνει αποδεκτή από τον Σύλλογο η πρόταση του τότε δημάρχου, Π. Σκοτινιώτη, να προγραμματιστεί, πριν την ψήφιση του σχεδίου νόμου, τετραμερής συνάντηση μεταξύ εκπροσώπων του ΥΠΕΚΑ, της Περιφέρειας Θεσσαλίας, του Δήμου και του Συλλόγου, προκειμένου να αναζητηθεί κοινωνικά και πολεοδομικά αποδεκτή λύση για τη συνολική αντιμετώπιση του θέματος, με τη συναίνεση όλων των πλευρών.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Πρόεδρος του Εξωραϊστικού Πολιτιστικού Συλλόγου Αγίας Παρασκευής, κ. Α. Κούτσουρος, εξήρε, στην πρόσφατη συνέλευση, την ουσιαστική συμβολή του τότε αρμόδιου Αντιδημάρχου, Ν. Μόσχου, στην προσπάθεια των κατοίκων για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Τελικά, ψηφίστηκε ο νέος νόμος στις 24-12-2014 (Ν. 4315/2014), χωρίς εν τω μεταξύ να έχει υπάρξει η οποιαδήποτε παρέμβαση της νέας, τότε, Δημοτικής Αρχής που είχε αναλάβει την 01-09-2014, και χωρίς να ενσωματωθεί η εν λόγω τροπολογία, που θα αποτελούσε μία μεγάλη ανάσα για τους κατοίκους της περιοχής.
Η παρούσα Δημοτική Αρχή, ενώ προεκλογικά έδινε γενικόλογες και αόριστες υποσχέσεις, καθησυχάζοντας τους κατοίκους, παρέμεινε, στους 17 μήνες της θητείας της, αδρανής και αδιάφορη, χωρίς να αναλάβει καμία πρωτοβουλία για το θέμα. Ούτε καν παρουσία στην πρόσφατη συνέλευση των κατοίκων δεν είχε, αφού δεν παρευρέθηκε εκπρόσωπός της, παρόλο που, όπως ανακοίνωσε ο Πρόεδρος, κ. Α. Κούτσουρος, είχε προσκληθεί ο Αντιδήμαρχος, κ. Θ. Σταυρίδης.
Και το χειρότερο είναι πως η Δημοτική Αρχή εμμένει στον καθορισμό των εισφορών, με βάση τον προηγούμενο νόμο, και δεν τροποποιεί τη σχετική εισήγηση, αφήνοντας αναξιοποίητες τις διατάξεις του νέου νόμου (Ν. 4315/2014) που, σε ένα βαθμό, είναι ευνοϊκότερες για τους ιδιοκτήτες, αφού προβλέπουν μικρότερες χρεώσεις. Με αυτό τον τρόπο, ούτε οι ιδιοκτήτες που θα είχαν τη διάθεση να καταβάλουν τις εισφορές τους και να κλείσουν τις υποθέσεις τους, δεν το αποφασίζουν.
Η μόνη «πρωτοβουλία» της Δημοτικής Αρχής ήταν να δώσει στους κατοίκους ένα περιθώριο 3 μηνών –διάστημα που εκπνέει τον ερχόμενο Φεβρουάριο-, πριν εισαγάγει το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο για λήψη απόφασης, χωρίς, ωστόσο, να προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία κάποια δεσμευτική ημερομηνία που να επιβάλλει αυτή τη βιασύνη. Πόσω μάλλον που επίκειται η δημοσίευση της υπουργικής απόφασης για τις νέες, μειωμένες αντικειμενικές αξίες ακινήτων σε όλη την επικράτεια, γεγονός που θα ευνοήσει τους κατοίκους, αφού θα οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση των εισφορών σε χρήμα.
Η Δημοτική Αρχή θα πρέπει να πάψει να παραμένει απαθής και να παρακολουθεί σαν «θεατής» το πρόβλημα από μακριά. Να σκύψει στο πρόβλημα των κατοίκων και να βαδίσει με συγκεκριμένα βήματα για τη λύση του, αξιοποιώντας και συνεχίζοντας την έτοιμη δουλειά της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής για το θέμα και τις ευνοϊκότερες για τους κατοίκους δυνατότητες που παρέχει ο νέος νόμος.
Στο πλαίσιο αυτό, επερωτάται η Δημοτική Αρχή:
1. Γιατί δεν άσκησε την οποιαδήποτε πίεση και δεν ανέλαβε, πριν την ψήφισή του, καμία πρωτοβουλία για την προώθηση προς ένταξη στο σχέδιο νόμου (ήδη Ν. 4315/2014) της τροπολογίας για τους παραδοσιακούς οικισμούς, την οποία είχε διαμορφώσει η προηγούμενη Δημοτική Αρχή και της οποίας το πρακτικό αποτέλεσμα θα είναι η μείωση των εισφορών σε χρήμα για τους ιδιοκτήτες των αραιοκατοικημένων περιοχών, σε ποσοστό 40-50%; Και γιατί δεν ανέλαβε, έστω και μετά την ψήφιση του 4315/2014, καμία πρωτοβουλία για να προωθήσει την προαναφερθείσα τροπολογία;
2. Για ποιο λόγο επιμένει στον υπολογισμό των εισφορών με το προγενέστερο θεσμικό πλαίσιο, που είναι αυστηρότερο για τους πολίτες; Γιατί δεν προβαίνει στον επανυπολογισμό των εισφορών, βάσει του νέου νόμου 4315/2014, που προβλέπει μικρότερες εισφορές σε χρήμα για τους υπόχρεους ιδιοκτήτες και οι οποίες θα καταστούν ακόμη μικρότερες με την επικείμενη μείωση των αντικειμενικών αξιών;
3. Για ποιο λόγο δεν συμβάλλει, με την αλλαγή της στάσης της και τον επανυπολογισμό των εισφορών, βάσει του νέου νόμου 4315/2014, στη διευκόλυνση όσων ιδιοκτητών επιθυμούν να καταβάλουν τις εισφορές τους και να «κλείσουν» το πρόβλημά τους;
4. Πώς σκοπεύει να αντιμετωπίσει τις περιπτώσεις πολιτών που, αξιοποιώντας το άρθρο 32 του Ν. 4315/2014, θα ζητήσουν την αποδέσμευση των ακινήτων τους και την άρση της απαλλοτρίωσης;
5. Θα δώσει η Δημοτική Αρχή μια εύλογη παράταση στην προθεσμία των τριών μηνών, ώστε να αναληφθούν, στο διάστημα αυτό, οι αναγκαίες πρωτοβουλίες και να ασκηθούν οι απαιτούμενες πιέσεις; Ή μήπως επιλογή της Δημοτικής Αρχής είναι να οχυρωθεί, για ένα τόσο σοβαρό θέμα που αφορά μια ολόκληρη συνοικία της πόλης, πίσω από το γνωμοδοτικό ρόλο του Δημοτικού Συμβουλίου, αφού η κατά νόμο αρμοδιότητα για την κύρωση της Πράξης Εφαρμογής ανήκει στην Περιφέρεια;»

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το