Τοπικά

Η χρήση των εικόνων ως εφόδιο για τη γνώση – Πλήθος φοιτητών χθες σε ημερίδα στο Πανεπιστήμιο

Διαφορετική είναι η γνωστική και γλωσσική πρόοδος του κάθε μαθητή με αναπτυξιακές διαταραχές, καθώς δεν έχουν όλα τον ίδιο βαθμό δυσκολίας τονίστηκε στη χθεσινή επιστημονική ημερίδα στο Πανεπιστήμιο, όπου έδωσε το «παρών» πλήθος φοιτητών.
To διιδρυματικό πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Προφορικού και Γραπτού Λόγου», του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, σε συνεργασία με τα Εργαστήρια Δίγλωσσης Εκπαίδευσης και Μαθησιακών Δυσκολιών, Προβλημάτων Λόγου και Επικοινωνίας, του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας διοργάνωσαν ημερίδα με τίτλο «Γλωσσικές-γνωστικές δεξιότητες και αναπτυξιακές διαταραχές».
Η καθηγήτρια Γλωσσικών Διαταραχών Κλινικής Νευροψυχολογίας στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου και διευθύντρια του Κέντρου Εφαρμοσμένης Νευροεπιστήμης κ. Φώφη Κωνσταντινίδου αναφέρθηκε στην ομιλία της για τη σχέση της μνήμης με τις γλωσσικές λειτουργίες σε παιδιά που είναι φυσιολογικά, σε παιδιά με μείζονα κατάθλιψη, σε παιδιά με γνωστικές διαταραχές και διαταραχές λόγω επιληψίας.

Η ίδια επισήμανε πως «εκείνο που βρίσκουμε σε όλους τους πληθυσμούς είναι ότι οι οπτικές πληροφορίες ενισχύουν την ικανότητα των παιδιών να κατακτήσουν καινούριες γνώσεις και πληροφορίες. Για παράδειγμα με τη χρήση απλών σχεδίων οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά. Έτσι στη λέξη «σπίτι» ο εκπαιδευτικός μπορεί να δείξει μια εικόνα με σπίτι».
Ο καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής κ. Φίλιππος Βλάχος τόνισε πως «σκοπός της ημερίδας ήταν να ενημερώσει το ευρύ κοινό για τη γλωσσική και γνωστική ανάπτυξη των παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές. Διαφορετική είναι η πρόοδος του κάθε μαθητή με αναπτυξιακές διαταραχές, καθώς δεν έχουν όλα τον ίδιο βαθμό δυσκολίας. Υπάρχουν παιδιά που σημειώνουν θεαματική πρόοδο σε γνωστικό και γλωσσικό επίπεδο. Τα περισσότερα παιδιά είτε με ειδική γλωσσική διαταραχή είτε με αυτισμό είτε με δυσλεξία φοιτούν σε σχολεία τυπικής εκπαίδευσης και έχουν καλή εξέλιξη. Και αυτό έχει βοηθήσει την ευρύτερη ένταξή τους στην κοινωνία».
Για το θέμα μίλησαν καθηγητές από την Κύπρο, τις ΗΠΑ, αλλά και δύο ελληνικά ΑΕΙ.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το