Τοπικά

«Γόρδιος δεσμός» το άνοιγμα των σχολείων

Στις 7 Σεπτεμβρίου αναμένεται να χτυπήσει το σχολικό κουδούνι, ωστόσο αυτό που απασχολεί τους γονείς φαίνεται πως είναι το πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία. Σύμφωνα με τον παιδίατρο Γιώργο Χαρίτο η κατάσταση είναι ρευστή και αλλάζει ανάλογα με τα επιδημιολογικά δεδομένα.
«Αυτή τη στιγμή έχουμε μία ημερομηνία, την 7η Σεπτεμβρίου και δύο πιθανά σενάρια» ανέφερε ο παιδίατρος και σημείωσε πως το ένα σενάριο προβλέπει την κανονική λειτουργία των σχολείων με κοινωνικές αποστάσεις και με αυστηρά μέτρα ατομικής προστασίας.
«Αυτό για εμένα συνεπάγεται και τη χρήση μάσκας από τα παιδιά μέσα στη σχολική αίθουσα» δήλωσε σημειώνοντας πως κατά τη γνώμη του είναι δύσκολο να εφαρμοστεί.
«Η εφαρμογή συνήθως δεν μπορεί να γίνει σωστά και πολλές φορές τα παιδιά αγγίζουν τη μάσκα, την ανεβοκατεβάζουν και μπορεί να έχουμε επιμολύνσεις καθώς ακουμπούν περισσότερες φορές το πρόσωπό τους».

Όπως σημείωσε, υπάρχουν απόψεις πολλών ανθρώπων ότι η χρήση μάσκας για αρκετές ώρες στο περιβάλλον του σχολείου δεν θα είναι ευεργετική για την ψυχολογία των παιδιών. «Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει και ο εκπαιδευτικός να φοράει μάσκα. Αυτό μπορεί να εμποδίσει τη μαθησιακή διαδικασία».

Αναφορικά με το δεύτερο σενάριο, αφορά στην εκ περιτροπής διδασκαλία, δηλαδή τα παιδιά να μην πηγαίνουν κάθε μέρα σχολείο και όταν δεν βρίσκονται στην τάξη, η διδασκαλία να γίνεται διαδικτυακά.
«Σε ένα βαθμό εφαρμόστηκε και φέτος με ανάμεικτα αποτελέσματα. Δεν είναι το ίδιο όμως». Ειδικά για την πρώτη τάξη του δημοτικού η διαδικτυακή διδασκαλία θα είναι δύσκολο να εφαρμοστεί. «Το άνοιγμα των σχολείων στην πραγματικότητα είναι ένας γόρδιος δεσμός που κανένας δεν μπορεί να τον λύσει με έναν τρόπο που να αφήνει ευχαριστημένους τους πάντες» τόνισε ο κ. Χαρίτος.
Σημείωσε μάλιστα πως και η ημερομηνία λειτουργίας των σχολείων επηρεάζεται από τα επιδημιολογικά δεδομένα. «Κανείς δεν μπορεί να ξέρει πόσα κρούσματα θα έχουμε στις 7 Σεπτεμβρίου» είπε χαρακτηριστικά.

Εξήγησε βέβαια πως οι ίδιες ανησυχίες για τα σχολεία, υπήρχαν και όταν επαναλειτούργησαν μετά την καραντίνα. «Τελικά το άνοιγμα των σχολείων εκείνη τη δεδομένη χρονική στιγμή στην Ελλάδα δεν εκτόξευσε τον αριθμό των κρουσμάτων ημερησίως, τις νοσηλείες σε ηλικιωμένους που πολλές φορές κρατάνε τα παιδιά» πρόσθεσε. Σημειώνεται πάντως πως όταν επαναλειτούργησαν τα σχολεία, η Ελλάδα είχε μικρό αριθμό κρουσμάτων ημερησίως. «Αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων τον Μάιο και τον Σεπτέμβριο είναι διαφορετική η χρονική στιγμή, διαφορετική η νοσηρότητα και διαφορετικός ο δείκτης μετάδοσης». Πρόσθεσε επίσης πως την κατάσταση διαφοροποιεί και ο καιρός.

Όπως τόνισε ο κ. Χαρίτος ένα παιδί μπορεί να «εκπαιδευτεί» να χρησιμοποιεί τη μάσκα. «Μπορεί να το δει σαν παιχνίδι είτε να μην το επηρεάζει τόσο πολύ αλλά αυτό εξαρτάται από το πως και οι ενήλικες χρησιμοποιούν τη μάσκα στην καθημερινότητά τους» σημείωσε και πρόσθεσε. «Αν κάποιος δεν έχει πειστεί ότι η μάσκα είναι χρήσιμη και ότι μπορεί να αναχαιτίσει την εξέλιξη της επιδημίας, τότε μάλλον δεν μπορεί να εκπαιδεύσει αποτελεσματικά τα ίδια του τα παιδιά να φορέσουν μάσκα».
Στοίχημα που κερδήθηκε πάντως είναι το πλύσιμο των χεριών. «Τα περισσότερα παιδιά πλένουν τα χέρια τους με τον σωστό τρόπο, βάζουν αντισηπτικό και επιμένουν πολύ περισσότερο σε αυτό από ότι παλαιότερα. Είναι κάτι που τα παιδιά μας το έχουν μάθει. Η μάσκα όμως είναι κάτι πιο δύσκολο για τον μαθητή» πρόσθεσε ο κ. Χαρίτος.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το