Τοπικά

«Γολγοθάς» το κυκλοφοριακό από την παράνομη στάθμευση – Δύσκολο το έργο των οδηγών λεωφορείων και ταξί στον Βόλο

Καθυστερήσεις στα δρομολόγια που μπορούν τώρα το καλοκαίρι να φτάσουν ακόμα και τα 15 λεπτά, ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού που πρέπει να περιμένει μέσα στα λεωφορεία μέχρι ο οδηγός του οχήματος να καταφέρει να βοηθήσει τον άνθρωπο που βρίσκεται σε αναπηρικό καροτσάκι να επιβιβαστεί, ή να καθίσει στη στάση μέχρι να καταφέρει μια μητέρα να ανεβάσει το καροτσάκι με το μωρό της, είναι μερικές μόνο από τις εικόνες που συναντά κάποιος σε καθημερινή βάση κινούμενος στον κεντρικό ιστό του Βόλου, ενώ το να κάνει κύκλο κάποιος για να αποφύγει τις παρατηρήσεις της αστυνομίας, επιστρέφοντας όμως μετά από λίγο στο ίδιο σημείο, είναι γεγονός.

Αιτία όλων των παραπάνω δεινών η παράνομη στάθμευση που είναι σύνηθες φαινόμενο, αφού ορισμένοι δεν διστάζουν να αφήσουν το όχημα τους, ακόμα και μπροστά από στάσεις του Αστικού ΚΤΕΛ, χωρίς να ενδιαφερθούν για τα προβλήματα που θα προκαλέσουν σε συμπολίτες τους που είναι ανάπηροι και δεν μπορούν να μετακινηθούν με ευκολία.
Οδηγός λεωφορείου μιλώντας στη «Θ» περιέγραψε με μελανά χρώματα τον καθημερινό Γολγοθά που ζει καθημερινά κατά τη διάρκεια των δρομολογίων γραμμής η οποία εξυπηρετεί αρκετό κόσμο.

Υπογραμμίζει πως σε κεντρικά σημεία, όπως στην Ιωλκού, στην Ιάσονος, στη Δημητριάδος, στην Πολυμέρη, στην Κ. Καρτάλη, κάθε μέρα μία με δύο φορές αναγκάζεται να κατεβεί από το λεωφορείο, όταν σταματάει στη στάση γιατί κάποιος ασυνείδητος οδηγός έχει αφήσει το αυτοκίνητο του, για να εξυπηρετήσει το άτομο με αναπηρία.
Έτσι ο συμπολίτης με αναπηρία δεν μπορεί να επιβιβαστεί, η ράμπα που διαθέτει το μέσο μεταφοράς πρέπει να ακουμπήσει στο πεζοδρόμιο για να περάσει μέσα το αμαξίδιο το οποίο συνήθως είναι ηλεκτρικό και άμα δεν πατήσει καλά πάνω στη ράμπα δεν προχωρά.
Σε ορισμένες περιπτώσεις βοηθά και κάποιος περαστικός ή επιβάτης που κατεβαίνει και αυτός με τη σειρά του για να ενισχύσει την προσπάθεια την ώρα που το λεωφορείο είναι ακινητοποιημένο στον δρόμο μέχρι να τελειώσει το εγχείρημα. Αυτή η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει λίγα λεπτά με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί ο χρόνος εκτέλεσης του δρομολογίου.
Ακόμα, όπως ανέφερε σταθμάρχης του Αναύρου το γεγονός αυτό δημιουργεί αίσθημα μειονεξίας στον επιβάτη με το αναπηρικό αμαξίδιο, αφού υπάρχουν επιβάτες που τον κοιτούν κάπως περίεργα θεωρώντας τον ως αιτία καθυστέρησης.

Όμως η παράνομη στάθμευση αποτελεί πληγή και για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος των δρομολογίων, αφού για παράδειγμα τώρα το καλοκαίρι το νούμερο 5 που φτάνει μέχρι και τα Πλατανίδια λόγω και της κίνησης που δημιουργείται, από τα 35 λεπτά που χρειάζεται για να φτάσει στο τέρμα, καταλήγει στα 50 λεπτά!
Ζήτημα επίσης υπάρχει και στην κίνηση των λεωφορείων της γραμμής 1 και 3 που πέντε στις δέκα φορές δυσκολεύονται να στρίψουν ιδίως τις βραδινές ώρες την Αιολίδος για να φτάσουν στο τέρμα του Αναύρου. Ίδια είναι η εικόνα και για το 15 που επιχειρεί να στρίψει στην οδό Αθανασάκη, αλλά εμποδίζεται από παρανόμως σταθμευμένα αυτοκίνητα.
Ο σταθμάρχης παρατηρεί έλλειψη βοήθειας από τις Αρχές, αφού έχουν καλέσει την Τροχαία για να επιληφθεί ανάλογου ζητήματος και οι αστυνομικοί έφτασαν στο σημείο μετά από μιάμιση ώρα, γιατί υπήρχε μόλις ένα περιπολικό διαθέσιμο!
Απελπιστική είναι όμως και η κατάσταση στη Νέα Ιωνία, καθώς λόγω της έλλειψης αστυνόμευσης ο καθένας κάνει ό,τι θέλει στο ύψος της Ευαγγελίστριας, τόσο στην κάθοδο για τον Βόλο, όσο και στην άνοδο με το 1 να συναντά καθημερινά δεκάδες εμπόδια από διπλοπαρκαρισμένα οχήματα.
Συστηματική όμως είναι και η παραβίαση των λεωφορειολωρίδων στην Ιάσονος και τη Δημητριάδος από το ύψος της Αγίου Νικολάου μέχρι Γκλαβάνη, ενώ αποτελεί εξαιρετικά σπάνια είδηση το να μην συναντούν οι οδηγοί προβλήματα σε Ιωλκού, Δημητριάδος, Ιάσονος, Κ. Καρτάλη, με τα περισσότερα να εντοπίζονται στις γραμμές 1, 3, 6, 15.

Δέκα λεπτά καθυστέρηση
Συχνή είναι η εμπλοκή στην ομαλή κίνηση των λεωφορείων που κινούνται στις Αλυκές, αφού σταθμεύουν κάποιοι στην περιοχή της «Κυανής» με αποτέλεσμα να μην χωρά να περάσει το βαρύ όχημα.
Ανάλογη η εικόνα και στο δρομολόγιο για τον Άγιο Ονούφριο ιδιαίτερα τα Σαββατοκύριακα όταν γίνονται κοινωνικές εκδηλώσεις σε μαγαζιά και όλοι παρκάρουν όπου μπορούν.
Έτσι επιστρατεύονται τα μίνι μπας για να λυθεί το πρόβλημα.
«Όταν επικρατεί γενικός χαμός με την κίνηση, οι καθυστερήσεις μεταξύ των δρομολογίων είναι 5-10 λεπτά. Έτσι το Σαββατοκύριακο που τα δρομολόγια είναι πιο αραιά, καθώς το 4 περνάει ανά 15 λεπτά, το 2 ανά 20 λεπτά, λόγω της κίνησης ο χρόνος αυτός γίνεται 25 και 30 λεπτά» σχολίασε ο σταθμάρχης.

«Δίνουμε υπερβολικό χώρο στο αυτοκίνητο»
Σημαντικό θεωρεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και ο πρόεδρος των ταξιτζήδων Ευδ. Πασχαλίδης, λέγοντας πως στους κεντρικούς δρόμους δεν τηρείται καθόλου η λεωφορειολωρίδα με τους οδηγούς να την παραβιάζουν συνεχώς. Δεν τηρείται επιπλέον το ωράριο τροφοδοσίας των καταστημάτων, ενώ πολλοί είναι αυτοί που αφήνουν όλη την ημέρα στις εσοχές τα αυτοκίνητα τους.
Μάλιστα σε δεκάδες περιπτώσεις οδηγοί που έχουν σταθμεύσει έχοντας ανοιχτά τα αλάρμ σε Δημητριάδος, Ιάσονος, Ιωλκού, ακούγοντας τη σφυρίχτρα του αστυνομικού βγαίνουν από το κατάστημα που βρίσκονται κάνουν έναν κύκλο μέχρι να κατέβει πιο κάτω το περιπολικό και παρκάρουν ξανά παράνομα!
«Είναι σημαντικό πρόβλημα το κυκλοφοριακό, γιατί έχουμε δώσει πολύ χώρο στο αυτοκίνητο» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Πασχαλίδης.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το