Τοπικά

Γνωριμία 300 μαθητών με την τεχνητή νοημοσύνη

Τις δυνατότητες και τις προοπτικές που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη, γνώρισαν 300 μαθητές Γυμνασίων του Βόλου στο πλαίσιο εκδήλωσης με τίτλο «Τεχνητή Νοημοσύνη: στην υπηρεσία της ανθρώπινης σκέψης» που πραγματοποιήθηκε χθες Παρασκευή στο Συνεδριακό Κέντρο της Μητρόπολης στα Μελισσιάτικα από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Στην εκδήλωση μίλησαν σύμβουλοι εκπαίδευσης, πανεπιστημιακοί και μαθητές της ομάδας Talos με την ονομασία Talodia που θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στο Διαγωνισμό Ρομποτικής στη Μασαχουσέτη. Τα «talodia» ετοιμάζονται για το παγκόσμιο πρωτάθλημα WPI Open FLL στη Μασαχουσέτη των ΗΠΑ μαζί με ακόμα 99 ομάδες από όλο τον κόσμο.
Κατακτώντας την 4η θέση στον Πανελλήνιο διαγωνισμό Ρομποτικής Έρευνας και Καινοτομίας FIRST LEGO LEAGUE καθώς και το 1ο βραβείο Innovation Project κέρδισαν την πρόκριση ανάμεσα στις 58 καλύτερες ομάδες της Ελλάδας.

Η εκπαιδεύτρια ρομποτικής της ομάδας talodia Μαρτίνα Παπαϊωάννου τόνισε πως «στην εκδήλωση παρουσιάσαμε το project για τον σύνδεση του προγραμματισμού με την Τρίτη ηλικία. Δηλαδή πώς μπορούν οι ηλικιωμένοι να αξιοποιήσουν τον προγραμματισμό για την βελτίωση της καθημερινότητάς τους. Οι ηλικιωμένοι μέσα από τις νέες τεχνολογίες και τον προγραμματισμό μπορούν να βάλουν τις καθημερινές εργασίες σε μια λογική σειρά. Για παράδειγμα μπορούν να βοηθηθούν στο πότε λαμβάνουν τα φάρμακα που συνήθως τα γράφουν σε ένα χαρτί, ενώ τώρα που μπορούν να τα κάνουν αυτοματοποιημένα μέσα από μια υπενθύμιση στο κινητό, τον υπολογιστή».
Η ομάδα Talodia του Talos αποτελείται τις προπονήτριες Μαρτίνα Παπαϊωάννου και Ειρήνη Τσατραφίλη και τους μαθητές Αντώνη Βασταρδή, Αντώνη Κούρια, Γιώργη Ντάλλα, Λευτέρη Πανάγο, Κωνσταντίνα Χουλιαρά, Κωνσταντίνα Αλεξάνδρου, Δημήτρη Ρηγόπουλο και Δημήτρη Γούλα.
Η μαθήτρια της Ε’ Τάξης Δημοτικού του 2ου Δημοτικού Βόλου Κωνσταντίνα Αλεξάνδρου είπε πως «μου αρέσει πολύ η ρομποτική. Ο προγραμματισμός μπορεί να βοηθήσει τους ηλικιωμένους για να θυμούνται πράγματα, να κοινωνικοποιούνται και να έχουν καλύτερες ψηφιακές δεξιότητες».
Από την πλευρά του ο μαθητής της Α’ Τάξης του 2ου Γυμνασίου Βόλου Λευτέρης Πανάγος ανέφερε πως «με το project που δημιουργήσαμε, μπορεί να βοηθηθεί η Τρίτη Ηλικία για την οποία η πολιτεία δεν βοηθά ιδιαίτερα στην καθημερινότητά της».

Από αριστερά οι κ.κ. Ευάγγελος Διακουμής και Γιώργος Πρώιας

Παίρνοντας τον λόγο ο μαθητής της Α’ Τάξης των ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων «Προμηθέας» Αντώνης Βασταρδής είπε πως «Έχουμε δημιουργήσει μια πολύ καλή ομάδα που δραστηριοποιείται στις νέες τεχνολογίες».
Ο μαθητής της Α’ Τάξης του 5ου Γυμνασίου Βόλου Αντώνης Κούριας είπε πως η τεχνητή νοημοσύνη εξελίσσει τις τεχνολογίες και τον τρόπο ζούμε. Μπορούν να βοηθηθούν και οι ηλικιωμένοι, όπου εστιάσαμε στο project. Για παράδειγμα μπορούν να εξυπηρετηθούν από ton προγραμματισμό στο κομμάτι των καθημερινών αγορών, ποια ψώνια θα κάνουν πρώτα, ποια τελευταία. Βοηθιούνται με τη σκέψη τους, τα προγραμματίζουν στο μυαλό τους, και ό,τι τους εξυπηρετεί καλύτερα, το κάνουν».
Από την πλευρά του ο μαθητής της Α’ Τάξης του 2ου Γυμνασίου Βόλου Γιώργης Ντάλλας αναφέρθηκε σε χόμπι που έχουν οι ηλικιωμένοι, όπως να καλλιεργούν ένα κήπο, και να βοηθιούνται από τον προγραμματισμό.

Ο σύμβουλος φυσικών επιστημών του νομού Μαγνησίας Ευάγγελος Διακουμής τόνισε πως στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν οι προοπτικές της τεχνητής νοημοσύνης της ελληνική εκπαίδευση. Σταδιακά όλη αυτή η προσπάθεια θα ευοδωθεί με το αγκάλιασμα όλων των ενδιαφερομένων. Οι έφηβοι είναι πολύ εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες. Το πρόβλημα το έχουμε κυρίως εμείς οι μεγαλύτεροι, είτε είμαστε εντός είτε εκτός εκπαίδευσης. Οι μαθητές χρειάζονται την καθοδήγηση για να χρησιμοποιούν τις τεχνολογίες με επωφελή τρόπο».
Μάλιστα τόνισε πως «πανελλαδικά υλοποιούνται πολλά προγράμματα για τη ρομποτική, αν και ο σχετικός εξοπλισμός στα σχολεία εξακολουθεί να είναι ελλειμματικός. Βέβαια σταδιακά και ο εξοπλισμός ανανεώνεται και εμπλουτίζεται. Όλα χρειάζονται χρόνο και επιμονή» τόνισε.
Από την πλευρά του ο εντεταλμένος διδάσκων, ερευνητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Γιώργος Πρώιας αναφέρθηκε στη βοήθεια που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη στην έρευνα λέγοντας πως «χρησιμοποιούμε την τεχνητή νοημοσύνη ως εργαλείο για να μπορέσουμε να κάνουμε την έρευνά μας, να βγάλουμε συμπεράσματα και να τα χρησιμοποιήσουμε σε διάφορες εργασίες που θα είναι προσβάσιμες στην επιστημονική κοινότητα».

Share

Πρόσφατα άρθρα

100 χρόνια από τον θάνατο του Εμίλ Κλάους: Ο Βέλγος Ιμπρεσιονιστής που ζωντάνευσε το φως και το συναίσθημα

Της Ράνιας Γάτου, ποιήτριας, δοκιμιογράφου, εικαστικού Το 2024 συμπληρώνονται 100 χρόνια από τον θάνατο του…

6 Οκτωβρίου 2024

Σιδηρόδρομος: Πώς θα λειτουργήσει ο νέος φορέας – Τι προβλέπεται για συστήματα ασφαλείας και εργαζομένους

Έμφασή στην ασφάλεια, έναν τομέα στον οποίο πάσχει αδιαμφισβήτητα ο ελληνικός σιδηρόδρομος με βαρύ κόστος…

6 Οκτωβρίου 2024

ΕΦΚΑ – ΔΥΠΑ: Οι πληρωμές από 7 Οκτωβρίου

Συνολικά 71.700.000 ευρώ σε 69.835 δικαιούχους, θα καταβληθούν στο πλαίσιο των προγραμματισμένων καταβολών του e-ΕΦΚΑ…

6 Οκτωβρίου 2024

Φώτισε την ψυχή μας Κύριε

Της ΒΑΡΒΑΡΑΣ ΤΣΑΚΟΥΡΙΔΟΥ Ο πιο πλατύς δρόμος είναι ο συνάνθρωπός μας ο ανώτερος ευρύτερος Εαυτός…

6 Οκτωβρίου 2024

Φοβερό τροχαίο στα Φάρσαλα: Αυτοκίνητο έπεσε σε γκρεμό – Στο νοσοκομείο τραυματισμένος ο 62χρονος οδηγός του

Σοβαρό τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε σήμερα, το πρωί της Κυριακής, στην επαρχιακή οδό Δενδροχωρίου – Σκοπιάς…

6 Οκτωβρίου 2024

Βιβλία με επιστημονικό ενδιαφέρον: «Καύσωνας» και «Ζωή»

Του Μηνά Χαραλαμπίδη,  βιολόγου  Καύσωνας - Η ζωή σ’ έναν  πλανήτη που φλέγεται,  Jeff Goodell, …

6 Οκτωβρίου 2024