Τοπικά

Γλωσσάρι με Αραβικά, Φαρσί και Ορντού για τα προσφυγόπουλα στη Μαγνησία- Σημαντικά εργαλεία από την Δευτεροβάθμια

Γλωσσάρι άμεσου συνεννόησης με τα προσφυγόπουλα και ένας οδηγός – σχολικός κανονισμός μεταφρασμένος σε τρεις γλώσσες διανέμεται στα σχολεία της Μαγνησίας από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας. Δύο εργαλεία, για την ομαλή κι αποτελεσματική ένταξη των προσφύγων μαθητών στο ελληνικό σχολείο, ειδικά για τις πρώτες μέρες φιλοξενίας τους σ’ αυτό, δημιουργήθηκαν από τους εκπαιδευτικούς της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας. Πρόκειται για ένα γλωσσάρι άμεσου συνεννόησης με τα προσφυγόπουλα και ένας οδηγός – σχολικός κανονισμός μεταφρασμένος σε τρεις γλώσσες τις οποίες μιλούν. Ο  Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Σωκράτης Σαβελίδης , μιλώντας στην e-thessalia και στο e-sos αναφέρει: 

«Οι εκπαιδευτικοί μας εντόπισαν δύο τεχνικά προβλήματα στην ένταξη των προσφυγόπουλων σε κανονική – τυπική τάξη στο ελληνικό σχολείο. Το ένα πρόβλημα, για τις πρώτες ώρες παρουσίας αυτών των παιδιών στο σχολείο και μέχρι να μάθουν τα πρώτα τους ελληνικά, ήταν η επικοινωνία μέσα στην τάξη, ειδικά για «άμεσες» εκπαιδευτικές προτροπές και ερωταποκρίσεις. Το δεύτερο τεχνικό πρόβλημα, επίσης μέχρι να μάθουν καλά ελληνικά, ήταν να εισαχθούν στον σχολικό εσωτερικό κανονισμό του σχολείου, να γίνουν κοινωνοί βασικών αρχών και αξιών της ελληνικής εκπαίδευσης αλλά και να πάρουν οδηγίες για την αποτελεσματικότερη ένταξή τους σ’ αυτό. Οι ίδιοι εκπαιδευτικοί, άμεσα, πρότειναν και τις λύσεις σ’ αυτά τα θέματα. Έτσι με τη βοήθεια μεταφραστών από τις δομές φιλοξενίας προσφύγων της Μαγνησίας, η Χαριτίνη Χατζή, εκπαιδευτικός της Αγγλικής Φιλολογίας του 2ου ΕΠΑΛ της Νέας Ιωνίας Βόλου, έπιασε δουλειά και υλοποίησε την ιδέα της με τον καλύτερο τρόπο.

Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό. Υλοποιήθηκε ένα γλωσσάρι σε πέντε γλώσσες (Ελληνικά, Αγγλικά, Αραβικά, Φαρσί και Ορντού). Το Γλωσσάρι απέδιδε αρκετές εκπαιδευτικές εκφράσεις πρώτης ανάγκης, γραμμένες με ελληνικούς χαρακτήρες ώστε, αν χρειαστεί να τις χρησιμοποιήσει ο εκπαιδευτικός της τάξης ή ο Διευθυντής. Το Γλωσσάρι πλαστικοποιήθηκε και τοποθετήθηκε σε όλες τις έδρες των αιθουσών οι οποίες θα φιλοξενήσουν προσφυγόπουλα. Βεβαίως αναμένονται προτάσεις από τους εκπαιδευτικούς, για τον εμπλουτισμό του.

Λύση στο επόμενο τεχνικό πρόβλημα, στην εισαγωγή των προσφυγόπουλων στις αρχές και τις διαδικασίες του σχολείου, δόθηκε και αυτή άμεσα. Χρησιμοποιήθηκε ως πηγή το πρώτο μέρος του σχολικού εσωτερικού κανονισμού του 2ου ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας Βόλου, ο οποίος συντάχθηκε σύμφωνα με τις αρχές οι οποίες διέπουν το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, όπως αυτές εκφράζονται από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, τις σχετικές προτροπές του Συνηγόρου του Παιδιού και εφαρμοζόμενες σχολικές πρακτικές. Αυτό μεταφράστηκε σε τρείς γλώσσες   (Αραβικά, Φαρσί και Ορντού), σελιδοποιήθηκε και διανεμήθηκε στα σχολεία. Εκεί οι σύλλογοι διδασκόντων θα εξετάσουν τη συμβατότητά του με τις αρχές και τις διαδικασίες του σχολείου τους και ή θα το διανείμουν αυτούσιο στα προσφυγόπουλα η θα προτείνουν τροποποιήσεις».

Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Δρ Σωκράτης Σαβελίδης κατέληξε: «Όπως είναι φυσικό, και οι δύο αυτές δημιουργίες θα βοηθήσουν καθοριστικά, όχι μόνο τα προσφυγόπουλα να ενταχθούν στο ελληνικό σχολείο αλλά και τους εκπαιδευτικούς και τη Διεύθυνση των σχολείων στο να δράσουν αποτελεσματικότερα προς αυτή την κατεύθυνση. Εξάρουμε την προσφορά της εκπαιδευτικού Χαριτίνης Χατζή και των συνεργατών της προς αυτή την κατεύθυνση. Οι δύο αυτές δουλειές, το γλωσσάρι και ο οδηγός, στη ψηφιακή τους μορφή θα αποσταλούν άμεσα στο Υπουργείο Παιδείας και στο ΙΕΠ, ως προτάσεις καλής πρακτικής, και είναι στη διάθεση κάθε εκπαιδευτικού, πάντα με την επιφύλαξη της προσαρμογής τους στις εκάστοτε σχολικές απαιτήσεις».

Σημειώνεται ότι προσφυγόπουλα έχουν ήδη ενταχθεί σε τυπικές τάξεις δύο Γυμνασίων της Μαγνησίας και την επόμενη εβδομάδα θα ενταχθούν προσφυγόπουλα, επίσης σε τυπικές τάξεις, σε τρία ΕΠΑΛ. Στη Μαγνησία θα λειτουργήσει και μία ΔΥΕΠ.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟ ΓΛΩΣΣΑΡΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το