Τοπικά

Γιώργος Πρώιας: Η ρομποτική, κίνητρο για δημιουργία

Θετικό ήταν το πρόσημο για το εργαστήριο ρομποτικής TALOS του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στον πρόσφατο διαγωνισμό για μαθητές Γυμνασίων που διοργάνωσε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας. Ο συντονιστικός υπεύθυνος της ομάδας κ. Γιώργος Πρώιας, μίλησε για τα έργα των παιδιών που διακρίθηκαν στη συγκεκριμένη δράση αξιοποιώντας τις γνώσεις τους πάνω στις νέες τεχνολογίες.
Η παραμονή στο σπίτι λόγω της καραντίνας, μετατράπηκε σε δημιουργική απασχόληση για τα παιδιά που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό «Δημιουργούμε στο σπίτι». Ο κ. Πρώιας, ηλεκτρολόγος μηχανικός και υποψήφιος διδάκτορας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, μίλησε για τα έργα που ξεχώρισαν και απέσπασαν τα τρία πρώτα βραβεία στην κατηγορία τους.
«Ήταν μία πολύ ωραία πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας. Έγινε και από εμάς μία προσπάθεια να δώσουμε κίνητρο στα παιδιά, τα οποία έμειναν στο σπίτι, να φτιάξουν κάτι ρομποτικό και να αξιοποιήσουν δημιουργικά τον χρόνο τους. Ήταν μία δράση που έγινε από κοινού με αρκετούς ακόμη φορείς, όπως ο Σύλλογος Γονέων και Πασχόντων από Μεσογειακή Αναιμία, ο Ροταριανός Όμιλος, το Λύκειο Ελληνίδων Βόλου, το Κέντρο Πολιτισμού Ιωλκός και ο Σύλλογος Συμπαραστάσεως Κρατουμένων Βόλου «Εσταυρωμένος», τόνισε ο υπεύθυνος του εργαστηρίου εκπαιδευτικής ρομποτικής, το οποίο από το 2016 έχει φέρει σε επαφή με καινοτόμες εκπαιδευτικές δράσεις εκατοντάδες μαθητές από τη Μαγνησία και όχι μόνο.
Η συμμετοχή στον διαγωνισμό «Δημιουργούμε στο σπίτι» άφησε ικανοποιημένο τον κ. Πρώια: «Είχαμε αρκετές συμμετοχές. Τα τρία πρώτα βραβεία από την ομάδα Talos κατέληξαν σε μαθητές που ασχολήθηκαν με την ανακύκλωση, αλλά και την κατασκευή ενός θαλάσσιου ρομπότ και μιας μέλισσας – ρομπότ για μικρότερες ηλικίες. Όλα τα παιδιά έκαναν εξαιρετική δουλειά, όπως και όλες οι ομάδες φυσικά που δοκίμασαν τις δυνάμεις τους στον διαγωνισμό».

Η δράση έδωσε την ευκαιρία στα μέλη της ομάδας TALOS να… ξεφύγουν, έστω για λίγο, από την ιδιότυπη κατάσταση που δημιούργησαν τα περιοριστικά μέτρα κατά της εξάπλωσης του κορωνοϊού. «Όλο αυτό που έγινε την άνοιξη ήταν πρωτόγνωρο για όλους μας», παραδέχθηκε ο κ. Πρώιας και πρόσθεσε: «Ήταν μία μεγάλη ανατροπή για όλους μας. Προσπαθήσαμε κι εμείς να κάνουμε τις δράσεις μας όσο πιο κοντά γινόταν, αλλά το διά ζώσης μάθημα δεν αλλάζει με τίποτα. Και τώρα που δεν γίνονται, αφού έτσι αποφάσισε ο πρύτανης και η σύγκλητος και είναι μία απόφαση απόλυτα σεβαστή απ’ όλους μας, συνεχίζουμε με μαθήματα εξ αποστάσεως».

Ωστόσο, οι υπεύθυνοι της ομάδας έδειξαν προσαρμοστικότητα στις συνθήκες, που επικράτησαν τους μήνες της καραντίνας. «Στα μεγαλύτερα παιδιά, αφού οι πιο μικρές ηλικίες δεν είναι εύκολο να καθίσουν μπροστά από την οθόνη ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή, δώσαμε πρόσβαση σε πλατφόρμες εκπαίδευσης για ρομποτική, κυκλώματα κ.α.», εξήγησε ο κ. Πρώιας, ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε στις υπόλοιπες δραστηριότητες που «έτρεξε» το εργαστήριο ρομποτικής το τελευταίο διάστημα: «Είχαμε τον διαγωνισμό «F1 in Schools», που υλοποιείται από τη Φόρμουλα Ένα σε περισσότερες από τριάντα χώρες. Η ομάδα μας, που απαρτιζόταν από μαθητές Λυκείου δημιούργησε το δικό της μονοθέσιο, που κατασκευάστηκε εξ αρχής με όλες τις προδιαγραφές που μπαίνουν στην F-1, ενώ συμμετείχαμε επίσης στον διαγωνισμό «Φτιάξε τον δικό σου σεισμογράφο». Από εκεί και πέρα, προσπαθήσαμε να διατηρήσουμε επαφή με τα σχολεία, που συνεργαζόμαστε σε κάποια ευρωπαϊκά προγράμματα που έχουμε πάρει, αλλά και τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το