Τοπικά

Για ενημερότητα στην Εφορία λόγω καθυστέρησης στο taxisnet – Σοβαρά προβλήματα για χιλιάδες επιχειρήσεις

Σοβαρά προβλήματα έχουν δημιουργηθεί με την εμφάνιση των πληρωμών που έχουν πάρει αναστολή στο taxisnet και κατά συνέπεια δημιουργούνται προβλήματα με την έκδοση φορολογικής ενημερότητας από τους φορολογούμενους.
Έντονες είναι οι διαμαρτυρίες εκπροσώπων μικρομεσαίων επιχειρήσεων του Βόλου προς τη «Θ», όπως μιας που δραστηριοποιείται στο γενικό εμπόριο ειδών διατροφής και συναλλάσσεται με ιδρύματα του ελληνικού Δημοσίου (νοσοκομεία κ.αλ.). Η επιχείρηση, όπως ανέφερε εκπρόσωπός της, κατέβαλε κανονικά στις 31 Αυγούστου τις δύο δόσεις του φόρου, ωστόσο ακόμη και χθες το taxisnet δεν είχε ενημερωθεί, έτσι ώστε να φαίνεται η επιχείρηση τακτοποιημένη φορολογικά και να έχει τη δυνατότητα έκδοσης φορολογικής ενημερότητας. Η επιχείρηση, όπως ανέφερε ο εκπρόσωπός της, έχει λαμβάνειν ποσά 20.000 ευρώ από διάφορα ιδρύματα του Δημοσίου, βάσει σχετικών τιμολογίων, ωστόσο δεν μπορεί να τα λάβει και φυσικά αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας. Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Οικονομικών, το πρόβλημα έχει εμφανιστεί από την έναρξη της πανδημίας, ωστόσο έχει ενταθεί, γι’ αυτό και οι επιχειρήσεις αναγκάζονται να αποστέλλουν στις Δ.Ο.Υ. του Βόλου υπαλλήλους τους ή τους λογιστές τους, ώστε να λάβουν χέρι-χέρι τη φορολογική ενημερότητα, προσκομίζοντας τις αποδείξεις καταβολής φόρων… Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, ανάγκασε την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) να αποστείλει email στους φορολογούμενους για τις πληρωμές, που δεν εμφανίζονται στο taxisnet.

Πρόκειται για φορολογούμενους, οι οποίοι έχουν εξοφλήσει τις οφειλές τους στην Εφορία, αλλά αυτές εμφανίζονται ανεξόφλητες στον προσωπικό τους λογαριασμό στο σύστημα. Πρόκειται για ποσά, η καταβολή των οποίων επιβεβαιώνεται στα Στοιχεία Πληρωμής της Προσωποποιημένης Πληροφόρησης, στο taxisnet, αλλά εμφανίζονται ως εκκρεμείς οφειλές, είτε στα Στοιχεία Οφειλών εκτός Ρύθμισης, είτε στα Στοιχεία Ρύθμισης. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο λόγος είναι, διότι εκκρεμεί η ολοκλήρωση της καταγραφής των ιδιοκτητών ακινήτων, ώστε να υπάρχει πλήρης εικόνα, όσων πρέπει να τύχουν των ευεργετημάτων σε περίπτωση, που λαμβάνουν μειωμένο κατά 40% ενοίκιο, λόγω κορωνοϊού. Για αυτό και έχει ζητηθεί η δήλωση και επικαιροποίηση μισθωτηρίων ηλεκτρονικά και η σχετική δήλωση μείωσης μισθωμάτων Covid. Μάλιστα η ΑΑΔΕ έχει αποστείλει σχετικό ηλεκτρονικό μήνυμα στους φορολογούμενους από τον Ιούνιο, εξηγώντας το πρόβλημα και στο οποίο αναφέρεται μεταξύ άλλων: «Η αποπληρωμή των οφειλών σας εμφανίζεται στα Στοιχεία Πληρωμών, στην Προσωποποιημένη Πληροφόρηση του myTAXISNET. Σε περίπτωση που οι συγκεκριμένες πληρωμές δεν έχουν ακόμα πιστωθεί στις οφειλές σας, παρακαλούμε να αγνοήσετε την εικόνα αυτή και τις τυχόν προσαυξήσεις. Εφόσον χρειαστεί να λάβετε φορολογική ενημερότητα ή βεβαίωση οφειλών, μπορείτε να τη ζητήσετε από τη ΔΟΥ σας, αποστέλλοντας ηλεκτρονικά τη σχετική δήλωση-αίτηση, μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, χρησιμοποιώντας τη φόρμα της υπεύθυνης δήλωσης του dilosi.services.gov.gr, μέσω συστημένης αλληλογραφίας, ή μέσω αίτησης στο πρωτόκολλο της Δ.Ο.Υ.».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το