Τοπικά

Για απάτες στο διαδίκτυο οι 7 στις 10 καταγγελίες που δέχεται η Ένωση Καταναλωτών Βόλου 

«Το 70% των παραπόνων και καταγγελιών των πολιτών αφορούν πλέον απάτες στο διαδίκτυο, την κινητή και σταθερή τηλεφωνία» τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου κ. Αλέξανδρος Κουτσελίνης μιλώντας χθες στη διαδικτυακή εκπομπή «Θεσσαλία Παντού» μέσα από την ηλεκτρονική έκδοση www.e-thessalia.gr.
Ο ίδιος τόνισε πως «οι περισσότερες απάτες έχουν μεταφερθεί στο διαδίκτυο. Πρόκειται για ενέργειες που είτε είναι παράνομες τελείως είτε βρίσκονται στα όρια της νομιμότητας. Αυτό που διαπιστώνουμε, είναι πως, ενώ μέχρι και πέρυσι τα περισσότερα παράπονα και καταγγελίες των πολιτών αφορούσαν στις Τράπεζες και τις εισπρακτικές εταιρείες, τώρα το 70% των καταγγελιών σχετίζεται με το διαδίκτυο από τις οποίες ένα μεγάλο ποσοστό αφορούν στην κινητή και σταθερή τηλεφωνία. Πρόκειται για εταιρείες που τηλεφωνούν σε ακατάλληλες ώρες, ενώ στην αγωνία τους να αποσπάσουν πελάτες από άλλες εταιρείες έχουν συμβληθεί με διάφορα γραφεία που και αυτά πιέζουν για να τραβήξουν πελάτες από ανταγωνίστριες εταιρείες. Μάλιστα πολίτες έχουν καταγγείλει ότι λένε ψέματα, όπως να υπόσχονται ότι δεν θα έχουν χρηματική ποινή, αν σπάσουν ένα συμβόλαιο για να φύγουν από την εταιρεία, ενώ στην πραγματικότητα θα έχουν. Επίσης είχαμε μια καταγγελία πελάτη που, ενώ του υποσχέθηκαν ότι θα του αναβαθμίσουν το ίντερνετ χωρίς επιπλέον κόστος, τελικά διαπίστωσε ότι η χρέωση στον λογαριασμό του ήταν δέκα ευρώ μεγαλύτερη. Επίσης πρέπει να είναι επιφυλακτικοί για κάποιες αγορές μέσα από το διαδίκτυο και να προσέχουν τους ιστότοπους που χρησιμοποιούν. Οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν ότι στο ίντερνετ κανένας δεν θα έρθει να τους μοιράσει χρήματα. Υπάρχουν 40 διαφορετικές απάτες στο διαδίκτυο που ζητούν είτε χρήματα είτε προσωπικά στοιχεία. Γι’ αυτό και μέσα από το διαδίκτυο δεν πρέπει να δίνουμε προσωπικά στοιχεία».

Οι δανειολήπτες
Κοντά στους 70.000 ανέρχονται οι δανειολήπτες που υπέβαλαν αίτηση στην ψηφιακή πλατφόρμα του υπουργείου για την προστασία της πρώτης κατοικίας, ώστε να ρυθμιστεί από τις Τράπεζες το στεγαστικό τους δάνειο το οποίο δεν μπορούν να το αποπληρώσουν.
Ο κ. Κουτσελίνης επισήμανε πως «η ψηφιακή αυτή πλατφόρμα θα βρίσκεται σε ισχύ μέχρι και τον Απρίλιο και δεν ξέρουμε, τι θα γίνει μετά. Πάντως από τις 70.000 αιτήσεις δανειοληπτών μέχρι στιγμής οι Τράπεζες έχουν απαντήσει για να γίνουν κάποιες ρυθμίσεις σε 500 περίπου αιτήματα. Είναι ελάχιστος ο αριθμός στις οποίες ανταποκρίθηκαν και η διαδικασία θα αργήσει. Γιατί μετά την απάντηση της Τράπεζας, θα πρέπει να απαντήσει και ο δανειολήπτης, αν τον συμφέρει η πρόταση της Τράπεζας. Εμείς μπορούμε να τους κατευθύνουμε, αλλά τη δήλωση για την ψηφιακή πλατφόρμα που είναι γραφειοκρατική δεν μπορούμε να την κάνουμε».

Ο ίδιος πρόσθεσε πως «εκτός από τις εισπρακτικές εταιρείες στο παιχνίδι για την είσπραξη οφειλών από τους δανειολήπτες έχουν μπει και δικηγορικά γραφεία τα οποία δεν διέπονται στις διατάξεις του νόμου για τις εισπρακτικές εταιρείες. Λένε τώρα στην κυβέρνηση ότι θα βάλουν στις διατάξεις και τα δικηγορικά γραφεία για να μην μπορούν να ενοχλούν πάνω από μία φορά ανά δύο ημέρες ούτε να μιλούν με τρία πρόσωπα».
Το γραφείο της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου που στεγάζεται στον δεύτερο όροφο του Εργατικού Κέντρου Βόλου, είναι ανοικτό κάθε Τετάρτη και Παρασκευή από τις 6 το απόγευμα μέχρι τις 8 το βράδυ.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το