Τοπικά

Γερασμένα τα πυροσβεστικά αεροσκάφη -Το καναντέρ που έπεσε στη Βοιωτία ήταν 30χρονών “Θ”

EB06304A4C60830A87E827F7F23A11DF
Ό,τι απέμεινε από το Καναντέρ CL-215, μετά την αναγκαστική προσγείωση στην Πάρνηθα, όπου έπαιρνε μέρος στην κατβάσβεση πυρκαγιάς

Μνήμες του Ιουλίου του 2000, τότε που στην περιοχή του Λαύκου κατέπεσε πυροσβεστικό αεροπλάνο και βρήκαν τον θάνατο οι δύο χειριστές του, ξύπνησαν προχθές, με την αναγκαστική προσγείωση στο βουνό της Πάρνηθας ενός Καναντέρ CL-215, που έπαιρνε μέρος στην κατάσβεση πυρκαγιάς. Αυτή τη φορά οι δύο χειριστές του, ευτυχώς  βγήκαν σώοι από το αεροσκάφος, που τυλίχτηκε στις φλόγες και καταστράφηκε.

Τα γερασμένα Καναντέρ δεν είναι πάντως το μοναδικό πρόβλημα στην πυρόσβεση. Οι μάσκες των πυροσβεστών έχουν λήξει οι περισσότερες, ενώ οι στολές τους είναι μοναδικές, δεν υπάρχουν δηλαδή δεύτερες…

Το αεροσκάφος που έκανε αναγκαστική προσγείωση προχθές κοντά στα Δερβενοχώρια, είχε απογειωθεί από την 111 Πτέρυγα Μάχης (οι δύο χειριστές του δεν κατάγονται από τη Μαγνησία) και η ηλικία του ξεπερνούσε τα 30 χρόνια, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες. Ήταν ιδίου τύπου Καναντέρ CL-215, με αυτό που είχε συντριβεί στις 15 Ιουλίου 2000, στις 6.50’ το πρωί, στην περιοχή του Λαύκου Νοτίου Πηλίου, με αποτέλεσμα να βρουν τον θάνατο ο Μυλωνάς Ιωάννης, 41 ετών επισμηναγός από τη Λαμία και ο Καρασάββας Ιωάννης, 25 ετών ανθυποσμηναγός από τον Βόλο στον Λαύκο.

Το μοιραίο αεροπλάνο είχε επιχειρήσει κατάσβεση σε δασική έκταση, αλλά όταν προσπάθησε να σηκωθεί,  έπεσε σε παρακείμενο λόφο. Στην περιοχή επικρατούσε κακή ορατότητα, λόγω των καπνών. Οι σοροί των πιλότων είχαν μεταφερθεί στην αεροπορική βάση Ν. Αγχιάλου, ενώ διερευνούνταν η πιθανότητα, μετά τη «βύθιση» να το πρόδωσε ο κινητήρας.

Σύμφωνα με τις ίδιες έγκυρες πηγές, τα CL-215 λόγω της ηλικίας τους δεν μπορούν να πετάξουν, όταν η θερμοκρασία ξεπερνά τους 38 βαθμούς Κελσίου, με αποτέλεσμα να γίνεται πολλές φορές μεταστάθμευσή τους, για να επιχειρήσουν σε τόπους με χαμηλότερη θερμοκρασία. Τα καινούργια διαθέτουν τουρμπίνες και είναι ικανά, να πετάνε με θερμοκρασίες μεγαλύτερες από των 38 βαθμών Κελσίου.

Χθες ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος, συνοδευόμενος από τον αρχηγό ΓΕΑ αντιπτέραρχο (Ι) Χρήστο Βαΐτση, επισκέφθηκε τους ιπτάμενους  του αεροσκάφους Canadair CL-215 στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας. Συνομίλησε μαζί τους και ενημερώθηκε από τη διοίκηση του Νοσοκομείου για την κατάσταση της υγείας τους. Συνολικά από την πρώτη μέρα πτήσεων των εναέριων μέσων αεροπυρόσβεσης, η χώρα μας έχει θρηνήσει εννέα χειριστές σε ισάριθμες πτώσεις Καναντέρ (CL-215), τέσσερις σε πτώσεις δύο αεροσκαφών Καναντέρ (CL-415), δύο σε εννέα πτώσεις Grumman.

 

Με ληγμένες μάσκες…

 

Στην επιχείρηση κατάσβεσης της φωτιάς στα Δερβενοχώρια συμμετέχουν και πυροσβεστικές δυνάμεις από τη Μαγνησία και συγκεκριμένα δύο υδροφόρα οχήματα πέντε τόνων και πεζοπόρο τμήμα 16 ανδρών, που εναλλάσσονται κάθε 24ωρο.

Τα προβλήματα ωστόσο με τα γερασμένα Καναντέρ δεν είναι τα μοναδικά στην πυρόσβεση. Όπως ανέφερε μιλώντας χθες στη «Θ» ο πρόεδρος της Ένωσης Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Μαγνησίας Κώστας Φιλίππου «τα παπούτσια τα αγοράζουμε μόνοι μας, οι μάσκες είναι ληγμένες, τελευταία φορά που είχαμε πάρει ήταν το 2004, ενώ και οι στολές είναι φθαρμένες και δεν υπάρχουν δεύτερες. Μια στολή μας δόθηκε μετά το 2009, λόγω της κρίσης». Πολλοί είναι οι πυροσβέστες, που πλένουν τα ρούχα τους, τα στεγνώνουν και τα ξαναφοράνε, ενώ άλλοι βάζουν από την τσέπη τους χρήματα και αγοράζουν δεύτερη στολή…

Πλέον όλος ο σχεδιασμός της πυρόσβεσης φέτος επαφίεται στο φιλότιμο και τον πατριωτισμό των πυροσβεστών.

Αν και στον τομέα των αυτοκινήτων η Πυροσβεστική  Υπηρεσία Βόλου βρίσκεται σε σχετικά καλή κατάσταση, ο κ. Φιλίππου σημειώνει ότι υπάρχουν ελλείψεις και παλαιότητα σε λάστιχα οχημάτων.

Κάθε χρόνο ξεκινούν «διαπραγματεύσεις» με τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου, προκειμένου να γίνουν οι προμήθειες σε κράνη, στολές, άρβυλα, αλλά οι διαπραγματεύσεις αυτές ποτέ δεν ολοκληρώνονται.

«Ευχόμαστε καθημερινά όλοι οι συνάδελφοι να επιστρέφουν υγιείς στα σπίτια τους», καταλήγει ο πρόεδρος της Ένωσης Πυροσβεστών.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το