Παραπολιτικά

Γενικώς και αορίστως

Πολλά μεταβάλλονται καθημερινά προς το χειρότερο στη διάρθρωση της οικονομίας και από την επίσκεψη του υπουργού Ναυτιλίας κ. Κουρουμπλή στον Βόλο η μόνη θετική εξέλιξη ήταν η δέσμευση για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου μέχρι τον Οκτώβριο ώστε να είναι δυνατή η λειτουργία ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης. Οι παραχωρήσεις τμημάτων του λιμανιού σε ιδιώτες βρίσκονται στο κενό και φάνηκε από τα συμφραζόμενα ότι υπάρχει θέμα μεταξύ υπουργείου και ΤΑΙΠΕΔ, ενώ κονδύλια για επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό μπορεί να αντληθούν από ευρωπαϊκά προγράμματα, εάν και εφόσον …τρέξει ο ΟΛΒ. Από την κρουαζιέρα «φως» δεν υπάρχει παρά μόνο στις φαντασιώσεις της κ. Κουντουρά, ενώ ο υπουργός δήλωσε πως ενδιαφέρει την κυβέρνηση η δημιουργία του εμπορευματικού σταθμού που σχεδιάζει ο Οργανισμός Λιμένος.

Χάραξη στρατηγικής για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του yachting που θα μπορούσε να είναι ένα πρόσθετο εργαλείο αξιοποίησης του συνεχώς αυξανόμενου αριθμού τουριστών, υφίσταται. Οι συζητήσεις με τους επενδυτές για τις συμβάσεις παραχώρησης τμημάτων του λιμανιού, δεν «κινούνται», γεγονός που σημαίνει έλλειψη επενδύσεων, πόρων και θέσεων εργασίας.

Η κυβέρνηση υποστηρίζει πως είναι λάθος να βλέπει κανείς τη λιμενική βιομηχανία και τη βιομηχανία των μεταφορών ξεχωριστά. Δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπίζονται διαφορετικά τα λιμάνια, διαφορετικά η ναυτιλία, διαφορετικά οι χερσαίες μεταφορές. Πρέπει να αντιμετωπίζονται τα διαφορετικά μέσα μεταφοράς ως ένα ενιαίο σύνολο μέσα από τις συνδυασμένες μεταφορές και μόνο αυτή η οπτική μπορεί να ανταποκριθεί σε μια στρατηγική ανάπτυξης. Για τις συνδυασμένες μεταφορές και τη σύνδεση με τον σιδηρόδρομο, δεν ειπώθηκε ωστόσο λέξη.

Όλη αυτή η ασάφεια οδηγεί σε τέλμα τους όποιους σχεδιασμούς ανάπτυξης και το μόνο που μπορούμε να ελπίσουμε είναι ότι δεν θα μας κοστίσει ακριβά για μια ακόμη φορά.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το