Τοπικά

«Γέφυρες» του ΓΕΛ Αγριάς με την Πορτογαλία

Στην Αλμάδα της Πορτογαλίας στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus +, με τίτλο «Math around us» βρέθηκαν τρεις μαθήτριες της Α’ Λυκείου του ΓΕΛ Αγριάς, η Στεφανία Αθανασάκη, Δήμητρα Κωστούλα και Αγγελική Κουτή και δύο συνοδοί καθηγητές , η Αναστασία Κουμούτση, χημικός και συντονίστρια του προγράμματος, και Γεώργιος Καμπλιώνης, θεολόγος.
Η συγκεκριμένη επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στις 8 Μαΐου και διήρκησε ώς τις 12 Μαΐου. Οι μαθητές φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες μαθητών του ενταγμένου στο πρόγραμμα, σχολείου της Πορτογαλίας «Αgrupamento de Escolas, Alselmo de Andrade».
Μαθητές και καθηγητές παρακολουθούσαν στο σχολείο, σε καθημερινή βάση μαθήματα σχετικά με τη γεωγραφία, αφού το θέμα της συγκεκριμένης επίσκεψης ήταν η εφαρμογή των μαθηματικών στον τομέα αυτό.
Κατά την επίσκεψή τους στο Ίδρυμα για την Επιστήμη και την Τεχνολογία, «FCT» παρακολούθησαν διάλεξη από καθηγητές εκεί σχετικά με τη βελτιστοποίηση στη Γεωγραφία με τη βοήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών, όπου και εξασκήθηκαν.
Ξεναγήθηκαν στην Αλμάδα που βρίσκεται στις εκβολές του ποταμού Τάγου, η οποία συνδέεται με τη Λισσαβόνα από το κεντρικό γραφικό λιμάνι, το «Κασίγιας», και με την εντυπωσιακή «Γέφυρα της 25ης Απριλίου», μία από τις μεγαλύτερες της Ευρώπης.
Περιδιάβηκαν στη Λισαβόνα, το δυτικότερο άκρο της Γηραιάς ηπείρου, μιας πόλης χτισμένης πάνω σε επτά λόφους, με τις ξεθωριασμένες αναμνήσεις ενός έντονου αποικιακού παρελθόντος. Μιας πόλης ανοιχτής στη θάλασσα, την οποία ο διάσημος ποιητής Luis de Camoes (16ος αιώνας) χαιρετίζει ως την «Πριγκίπισσα του κόσμου».
Η ιστορικότητα ενός χώρου με πλούσια ναυτική παράδοση, αφού από εκεί ξεκίνησε το ταξίδι της η Ευρώπη, τα αρχιτεκτονικά στολίδια του χθες και η ιδιαίτερη φυσιογνωμία της πόλης είναι εμφανή στο χαρακτήρα της. Δημιουργώντας, κατ’ αυτόν τον τρόπο, έντονα στους επισκέπτες την αίσθηση ότι η γεωγραφικά απομακρυσμένη Λισαβόνα είναι μία πρωτεύουσα περισσότερο ανθρώπινη και λιγότερο κοσμοπολίτικη, που διατηρεί έναν ρομαντικό μυστικισμό και μία θλιμμένη γοητεία.
Επισκέφτηκαν το Ναυτικό μουσείο, στη δυτική συνοικία του Μπέλεμ, το μέρος απ’ όπου ξεκίνησαν τα ταξίδια τους πολλοί από τους μεγάλους Πορτογάλους εξερευνητές, όπως ο Βάσκο ντε Γκάμα το 1497 για την Ινδία.
Είχαν την ευκαιρία με δέος να θαυμάσουν το πιο διάσημο σύγχρονο αξιοθέατο της περιοχής το «Padrao dos Descobrimentos» (Μνημείο των Ανακαλύψεων). Πρόκειται για ένα μνημείο 52 μέτρων που είναι λαξευμένο με το σχήμα της πλώρης πλοίου και στολισμένο με αγάλματα 33 εξερευνητών να ατενίζουν τον Τάγο.
Επιπρόσθετα, στην ανατολική νεότερη συνοικία της πόλης «Parque das Nacoes»
εντυπωσιάστηκαν από το ενυδρείο της πόλης το «Oceanario de Lisboa.
Στόχοι του προγράμματος αυτού είναι η αύξηση των κινήτρων των μαθητών σχετικά με την ενασχόληση και μελέτη των μαθηματικών, η εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες καθώς και η ανάπτυξη των γλωσσικών και επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων. Ο κυριότερος ωστόσο στόχος, όπως φαίνεται και από τον τίτλο του προγράμματος, είναι να αναδείξει τη διασύνδεση των μαθηματικών με άλλα αντικείμενα όπως τις επιστήμες (φυσική, χημεία, βιολογία), τις τέχνες, τη μουσική, τη γεωγραφία, την πληροφορική, το περιβάλλον.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το