Τοπικά

«Γέφυρες» για μαθητές Ρομά με τα ΕΠΑΛ – Συνεργασία φορέων για επαγγελματική εκπαίδευση και εύρεση εργασίας

Δράσεις για την ένταξη των παιδιών Ρομά στην επαγγελματική εκπαίδευση, προκειμένου μέσα από την κατάρτιση σε διάφορες ειδικότητες να μπορέσουν να βρουν εργασία και να ενταχθούν αρμονικά στην κοινωνία, αποφασίστηκαν στη χθεσινή πρώτη ενημερωτική συνάντηση φορέων στο Συνεδριακό Κέντρο.

Την πρωτοβουλία για τη συνάντηση πήραν η Μητρόπολη Δημητριάδος, οι δύο Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας καθώς και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ενώ συμμετείχαν διευθυντές ΕΠΑΛ, στελέχη του ΚΕΣΥΠ, εκπρόσωποι δομών που ασχολούνται με τους Ρομά και άλλοι αρμόδιοι φορείς.
Το περίγραμμα της πρωτοβουλίας έδωσε ο διευθυντής Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Σωκράτης Σαβελίδης που τόνισε ότι τα παιδιά Ρομά που φοιτούν στο Λύκειο είναι ελάχιστα και περιορίζονται σε δύο-τρεις μαθητές σε κάθε Λύκειο από τα γειτονικά των περιοχών που διαμένουν. Στόχος είναι να ξεκινήσουν δράσεις ενημέρωσης στους γονείς για τις δυνατότητες που προσφέρουν τα ΕΠΑΛ, όπου εκεί μπορούν να πάρουν πτυχίο με κατάρτιση σε μια ειδικότητα και δεύτερον να ενταχθούν στο πρόγραμμα της μαθητείας που συνδυάζει την εργασία με την εκπαίδευση».

Μεταξύ των δράσεων που αποφασίστηκαν, είναι η ενημέρωση των γονέων, η έκδοση φυλλαδίου, η επίσκεψη γονέων και μαθητών στα εργαστήρια των ΕΠΑΛ, και άλλες.
Ο μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος ανέφερε πως «ο αριθμός των μαθητών Ρομά στο Δημοτικό έχει αυξηθεί, έχουμε κατορθώσει να έχουμε έναν σημαντικό αριθμό στο Γυμνάσιο και τώρα επιδιώκουμε να αυξηθούν και στο Λύκειο, ιδίως στην επαγγελματική εκπαίδευση μέσα από την οποία θα μπορούν να έχουν και άμεση επαγγελματική αποκατάσταση. Γι’ αυτό και απαιτείται η ενημέρωση των γονέων. Και έχουμε πείσει ως αρμόδιοι φορείς που συνεργαζόμαστε ότι μπορούμε να πετύχουμε αποτελέσματα και θα χαρούμε να βρίσκουμε λύσεις. Δεν θα λύσουμε όλα τα προβλήματα, αλλά τουλάχιστον θα μπορούμε να αποφύγουμε προβλήματα που παρουσιάζονται σε άλλες περιοχές».

Ενίσχυση της  αυτοεκτίμησής τους
Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και υπεύθυνος του προγράμματος εκπαίδευσης των Ρομά κ. Χρήστος Γκόβαρης δήλωσε πως «η χθεσινή συνάντηση ήταν ένα κρίκος στην αλυσίδα πρωτοβουλιών για την κοινωνική και εκπαιδευτική ένταξη των μαθητών Ρομά. Αυτό που γίνεται στον Βόλο είναι καινοτόμο θα έλεγα, γιατί μια σειρά φορέων έχουν συγκεντρώσει τις δυνάμεις τους για την κοινωνική ένταξη των μαθητών Ρομά και των οικογενειών τους. Και οι διευθυντές εκπαίδευσης με τον μητροπολίτη πολύ ζεστά έχουν καταπιαστεί με αυτό το θέμα. Και έχουμε διασφαλίσει μια πολύ καλή συνθήκη για την εκπαίδευση των παιδιών αυτών μέσα από τα Δημοτικά στο Αλιβέρι και την Αγία Παρασκευή. Στόχος μας είναι τα παιδιά αυτά από το Δημοτικό και το Γυμνάσιο, να συνεχίσουν στα ΕΠΑΛ. Γι’ αυτό και θα εστιάσουμε στην ενημέρωση των γονέων και στη μαθησιακή στήριξη των παιδιών. Οι γονείς θέλουν την εκπαίδευση των παιδιών, αλλά θα πρέπει να το καταλάβουν περισσότερο, αφού πολλοί από αυτούς δεν έχουν εκπαιδευτική εμπειρία. Επίσης τα παιδιά Ρομά νιώθουν ότι πολλές φορές δεν μπορούν να τα καταφέρουν, άρα χρειάζονται μια ενίσχυση στην αυτοεκτίμηση και στη μαθησιακή τους πρόοδο. Το πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας βοηθά προς αυτή την κατεύθυνση, όμως δεν έχουμε καταφέρει να καλύψουμε στο 100% τις ανάγκες. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμη μπροστά μας».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το