Τοπικά

«Φρένο» στα πάρτι στις παραλίες της Μαγνησίας – Νέο χτύπημα για τον τοπικό τουρισμό “Θ”

group of happy young people dancing at the beach on  beautiful summer sunset

Οι προϋποθέσεις που θέτει το υπουργείο Οικονομικών για την πραγματοποίηση των πάρτι στις παραλίες (beach party) προκαλούν αντιδράσεις μεταξύ των ανθρώπων του τουρισμού, αλλά και των νέων ανθρώπων, αφού είναι μια μορφή ελεύθερης διασκέδασης. Στο μεταξύ σύμφωνα με έρευνα που έγινε στη διάρκεια της τραπεζικής αργίας στην Ελλάδα και των capital controls το τουριστικό φαινόμενο και η ψυχολογία των τουριστών-πελατών επηρεάζεται πολύ έντονα από γεγονότα, τα οποία πιθανόν να οδηγήσουν σε αβεβαιότητα…
Χτύπημα για την τοπική τουριστική «βιομηχανία» συνεπάγεται η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να θέσει αυστηρές προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση των πάρτι στις παραλίες. Περιοχές όπως οι Αγ. Σαράντα, το Χορευτό, το Παπά Νερό, η Ξινόβρυση, ο Πλατανιάς, όπου διεξάγονται πάρτι κάθε χρόνο το καλοκαίρι από νεανικές ομάδες και παρέες, θα έχουν πρόβλημα με τις προϋποθέσεις που τίθενται, όπως ο χαμηλός φωτισμός και ο ήχος… Επίσης και τα νησιά όπως η Σκιάθος, θα έχει πρόβλημα.
Σύμφωνα με εγκύκλιο που εξέδωσε το υπουργείο Οικονομικών, η ένταση στα ηχοσυστήματα δεν πρέπει να ξεπερνά τα 50 ντεσιμπέλ. Πολλοί επιχειρηματίες που επένδυσαν στη διασκέδαση, νοικιάζοντας ένα κομμάτι αιγιαλού, έρχονται πλέον αντιμέτωποι με σειρά περιοριστικών μέτρων και διαπιστώνουν στην πράξη ότι η εφαρμογή των κανόνων, για τους οποίους ήταν ενήμεροι, όταν υπέγραψαν τις συμβάσεις με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, είναι σχεδόν αδύνατη.
Με ανάρτησή του στο facebook ο αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, ξενοδόχος και τουριστικός πράκτορας στο Βόλο, Κώστας Λεβέντης, επισημαίνει ότι «το υπουργείο Οικονομικών απαγορεύει τα beach parties και τη δυνατή μουσική στις παραλίες. Έχουν τρελαθεί εντελώς στο υπουργείο; Τους χτύπησε το 23% στο κεφάλι. Ο επιχειρηματίας πληρώνει σε Κτηματική Υπηρεσία, πληρώνει στο Δήμο, πληρώνει πνευματικά, πληρώνει, πληρώνει…».
Η εγκύκλιος του υπουργείου ενημερώνει τους Δήμους, τους επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου, της αναψυχής και της εστίασης, αλλά και το Λιμενικό Σώμα, για τους όρους και τις προϋποθέσεις, υπό τις οποίες μπορεί να μισθωθούν τμήματα παραλιών. Μάλιστα, το υπουργείο επιχειρεί να μετατρέψει τους πολίτες και τους υπαλλήλους των Δήμων σε… κατασκόπους, υποχρεώνοντάς τους, όταν διαπιστώνουν εργασίες για την προετοιμασία εκδηλώσεων, να προχωρούν σε καταγγελίες, να ενημερώνουν τις ελεγκτικές Αρχές, ακόμη και να στέλνουν φωτογραφίες, στις οποίες θα φαίνεται η αυθαιρεσία…
Επιπλέον, σύμφωνα με την εγκύκλιο, επιβάλλεται χαμηλός και περιορισμένος φωτισμός στις ακτές, ώστε να μην ενοχλεί επισκέπτες, περιοίκους και πλωτά μέσα.
Ακόμη, απαγορεύεται η τοποθέτηση ηχητικών συστημάτων στις παραλίες, εκτός και αν η παραγόμενη στάθμη θορύβου από μουσική ή σχετικές χρήσεις της επιχείρησης δεν ξεπερνά τα 50 ντεσιμπέλ σε οποιοδήποτε σημείο της παραχωρούμενης επιφάνειας. Η εγκύκλιος του υπουργείου Οικονομικών αναμένεται να φέρει τα πάνω κάτω στον τρόπο λειτουργίας των μπαρ και των κλαμπ, που βρίσκονται σε οργανωμένες παραλίες, κυρίως σε δημοφιλή νησιά όπως η Σκιάθος, που κάθε καλοκαίρι βουλιάζουν από τουρίστες, οι οποίοι διασκεδάζουν δίπλα στο νερό, ώσπου να ξημερώσει.

Σ15 Φ1 (2)

Ακυρώσεις κρατήσεων και capital controls
Σοβαρά επηρέασε η τραπεζική αργία και ό,τι προηγήθηκε στη χώρα τις κρατήσεις τουριστών, σύμφωνα με έρευνα της «Booking», που δόθηκε στη δημοσιότητα.
Η έρευνα αφορά μόνο στην πορεία των ακυρώσεων και κρατήσεων την περίοδο από 1η Ιουνίου 2015 έως 19 Ιουλίου 2015.
Όπως σημειώνει ο Βολιώτης Παύλος Αρβανίτης, διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου στα επιστημονικά πεδία της Οικονομικής Γεωγραφίας, του Τουριστικού Σχεδιασμού και των Αερομεταφορών, «υπάρχει μία συσχέτιση της συμπεριφοράς των καταναλωτών με γεγονότα και αποφάσεις, που πραγματοποιούνται εντός και εκτός χώρας, αλλά αφορούν αποκλειστικά και μόνο την Ελλάδα. Δε θέλω να δώσω καμία πολιτική και κομματική διάσταση, ωστόσο θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι το τουριστικό φαινόμενο και η ψυχολογία των τουριστών-πελατών επηρεάζεται πολύ έντονα από γεγονότα, τα οποία πιθανόν να οδηγήσουν σε αβεβαιότητα. Αντίστοιχα είχε αντιδράσει η τουριστική αγορά το 2012, όταν στις εθνικές εκλογές του Μαΐου δεν είχε σχηματιστεί κυβέρνηση και προκηρύχθηκαν επαναληπτικές εκλογές τον Ιούνιο». Και προσθέτει ο κ. Αρβανίτης: «Αυτό το οποίο αξίζει να σημειωθεί, είναι ότι παρουσιάζεται ένα διπλό πλήγμα στον ελληνικό τουρισμό, καθώς η ποσοστιαία μεταβολή των ακυρώσεων ακολουθεί αντίστοιχη αντίστροφη πορεία με την ποσοστιαία μεταβολή των κρατήσεων. Το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου παρατηρείται μία παράλληλη πορεία των ακυρώσεων και των κρατήσεων, οπότε και το αποτέλεσμα παραμένει ουδέτερο. Στη συνέχεια η ψαλίδα ανοίγει και όσο αυξάνεται το ποσοστό των ακυρώσεων, τόσο αυξάνεται και το ποσοστό μείωσης των κρατήσεων. Τη στιγμή που η τουριστική βιομηχανία στο σύνολό της αποφέρει περί το 20% του ΑΕΠ της χώρας, γεγονός το οποίο έχει καθολική πλέον αποδοχή από εγχώριους και μη φορείς, που έχουν υπολογίσει την οικονομική συμβολή του τουρισμού, αντιλαμβάνεται κανείς ότι η αντιμετώπισή του απαιτεί αντίστοιχο επαγγελματισμό. Από τη στιγμή που η χώρα μας δε διαθέτει βιομηχανία κλασσικού τύπου, ας επενδύσουμε όλοι στην τουριστική βιομηχανία, που στηρίζει την ελληνική οικονομία τόσο πολύ και ίσως να αποτελέσει το κλειδί για την έξοδό μας από τα προβλήματα, που αντιμετωπίζουμε ο καθένας ατομικά και το σύνολο της χώρας».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το