Τοπικά

Φωτοβολταϊκό πάρκο 45 MW στην Ευξεινούπολη Αλμυρού

Επένδυση Φωτοβολταικού Πάρκου δυναμικότητας 45 MW αναπτύσσει στην περιοχή της Ευξεινούπολης
Αλμυρού ιδιωτική εταιρεία, με το έργο να έχει αδειοδοτηθεί από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και να
βρίσκεται στο τελικό στάδιο σχεδιασμού έχοντας λάβει τις απαιτούμενες περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις.
Στο Δημοτικό Συμβούλιο Αλμυρού κατατέθηκε η μελέτη, για την αδειοδότηση της βελτίωσης των οδών
πρόσβασης που ανήκουν στο αναγνωρισμένο οδικό δίκτυο δημοτικών οδών του Δήμου Αλμυρού.

Το Φωτοβολταϊκό Πάρκο αποτελείται από τρία τμήματα στην περιοχή της Δημοτικής Κοινότητας
Ευξεινούπολης του Δήμου Αλμυρού, και συγκεκριμένα στις θέσεις «Άνω Κάτω Χωριό – Κουλούρι –
Βικοτόπι 1» με έκταση 283.888,74 τ.μ. και δυναμικότητα 17,5 MW, «Μαυρόγεια» με έκταση 244.000 τ.μ.
και δυναμικότητα 15,9 MW και «Γιντζέλι» με έκταση 179.860τ.μ. και δυναμικότητα 11,6 MW.
Η περιοχή που χωροθετείται το έργο, βρίσκεται σε εκτάσεις εντός ή συνορεύουσες των αναδασμών
Ευξεινούπολης (1968) και Καστρακίου (1928) και οι οδοί πρόσβασης από την Ευξεινούπολη είναι
αναγνωρισμένες οδοί του αναδασμού που ανήκουν στον Δήμο Αλμυρού.
Η πρόσβαση στην περιοχή του έργου για τη φάση κατασκευής προβλέπεται από την ΠΑΘΕ μέσω του Α/
Κ Αλμυρού.
Η πρόσβαση των οχημάτων μέχρι το Δυτικό όριο της Ευξεινούπολης γίνεται επί ασφαλτοστρωμένων
τμημάτων σε καλή κατάσταση. Από τη θέση αυτή ξεκινά Κύρια Αγροτική Οδός που συνδέει τον οικισμό
με τις περιοχές της διανομής νότια του χειμάρρου όπου βρίσκονται τα τρία οικόπεδα του ΦΒ Πάρκου. Τα
τμήματα των χωμάτινων οδών από το ΝΔ όριο της Ευξεινούπολης μέχρι τη θέση των τριών οικοπέδων
αποτελούν το αντικείμενο της παρούσας μελέτης και αδειοδότησης προκειμένου με τις απαιτούμενες
εργασίες συντήρησης που θα εκτελεστούν από τον ιδιοκτήτη του έργου με την άδεια του Δήμου
Αλμυρού, να καταστούν προσπελάσιμες για τα οχήματα.
Για την εκτίμηση της κατάστασης του οδικού δικτύου πραγματοποιήθηκε αυτοψία. Στη συνέχεια έγινε
τοπογραφική αποτύπωση των οδών.
Η κατάσταση των οδών διαφέρει ανά θέση και ειδικότερα γίνεται δυσμενέστερη όσο κινούμαστε δυτικά.
Στο σχέδιο Οριζοντιογραφίας που συνοδεύει την τεχνική έκθεση, εντοπίζονται ανά θέση η κατάσταση
του οδοστρώματος και το επίπεδο προσπελασιμότητας των οδών.
Για τα προβλήματα που εντοπίζονται στο οδικό δίκτυο επισημαίνουμε τα παρακάτω:
-Μη Διανοιγμένα τμήματα Δημοτικών Οδών της Διανομής: Στο δυτικότερο τμήμα του οδικού δικτύου
των αγροτικών οδών της διανομής Ευξεινούπολης 1968, εντοπίζεται τμήμα μη διανοιγμένο, του οποίου η
αποκατάσταση αποτελεί κρίσιμη παράμετρος για τη κατασκευή και λειτουργία των οικοπέδων C2 και Β.
-Τμήματα αγροτικών οδών με κακή βατότητα: Τα τμήματα με κακή βατότητα εντοπίζονται κυρίως μετά
τη θέση όπου η Κύρια Οδός, εκτρέπεται της βασικής αγροτικής οδού και στρέφει νότια προς τα οικόπεδα
C και Β. Το σύνολο του τμήματος προς το οικόπεδο C βρίσκεται επίσης σε κακή κατάσταση
προσπελασιμότητας όπως επίσης και το μικρό υπάρχον οδικό τμήμα προς το οικόπεδο Β. Επίσης το
τμήμα που αφορά στο κύριο οδικό άξονα πρόσβασης και ταυτίζεται με τη βασική αγροτική οδό
πρόσβασης από το ΝΔ όριο της Ευξεινούπολης έχει κατά θέσεις προβλήματα βατότητας.
Σημαντική παράμετρος στον καθορισμό των ελάχιστων γεωμετρικών χαρακτηριστικών των οδών
αποτελεί και η δέσμευση διατήρησης του εύρους του καταστρώματος στα διοικητικά όρια αυτών, όπως
ελήφθησαν από την προανάρτηση του Εθνικού Κτηματολογίου και απεικονίζονται στο διάγραμμα
Οριζοντιογραφίας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το