Ελλάδα

Οι «φυλές» των ξένων τουριστών της Θεσσαλονίκης

thessaloniki

Ποιοι τουρίστες θεωρούν τη Θεσσαλονίκη …εξωτικό προορισμό; Ποιοι είναι ικανοί να αποταμιεύουν χρήματα ολόκληρο τον χρόνο για να κάνουν διακοπές στην Ελλάδα το καλοκαίρι; Οι πολίτες ποιας χώρας, που έρχονται κατά χιλιάδες στη Θεσσαλονίκη, δεν αγαπούν τα θαλασσινά μπάνια; Σε ποια χώρα το 42% των ταξιδιωτών του καλοκαιριού έχει ήδη κλείσει το ταξίδι του από τον Ιανουάριο και ποια εθνικότητα “κυνηγάει” ευκαιρίες για φθηνά ταξίδια, πίνοντας …νερό στο όνομα του “early booking”;

Απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα έδωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εξειδικευμένης εταιρείας στρατηγικής τουριστικού μάρκετινγκ “Tourism Plus”, Νίκος Σαπουντζής, παρουσιάζοντας το προφίλ των εθνικοτήτων τουριστών που κυρίως τροφοδοτούν τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης, κατά την ομιλία του στο 3ο ετήσιο συνέδριο του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Μακεδονίας-Θράκης, στο πλαίσιο της Philoxenia.

Αναλυτικότερα, οι …ιδιαιτερότητες των εθνικοτήτων, που κυρίως τροφοδοτούν τον τουρισμό στη Θεσσαλονίκη, είναι οι εξής:

ΡΩΣΟΙ: Τα ταξίδια ως δείγμα κύρους
Στη Θεσσαλονίκη αντιστοιχούν περίπου 90.000 διανυκτερεύσεις Ρώσων από 1,35 εκατ. συνολικά στην Ελλάδα. Τα ταξίδια θεωρούνται δείγμα κύρους για τους Ρώσους, οι οποίοι κάνουν αρκετά ταξίδια αναψυχής στη διάρκεια του χρόνου. Οι ίδιοι επιλέγουν συνήθως τις ανεξάρτητες κρατήσεις ταξιδιών και ψάχνουν φθηνά αεροπορικά εισιτήρια, όπως τής Astra ή της Elinair. “Ψηφίζουν” παραθαλάσσιες περιοχές με έμφαση στα πολυτελή ξενοδοχεία και τους ενδιαφέρει ο τουρισμός πόλεως και ο θρησκευτικός. Από τον προορισμό τους ζητούν αυξημένη ασφάλεια, καθαρές θάλασσες και ακτές, καλό κλίμα και αυξημένο πολιτιστικό πλούτο.

ΤΟΥΡΚΟΙ: Αγαπούν τα μνημεία περισσότερο απ΄ ό,τι τη θάλασσα
Με βάση στοιχεία του 2013, οι Τούρκοι πραγματοποίησαν περίπου 75000 διανυκτερεύσεις στη Θεσσαλονίκη (από 830.000 σε όλη την Ελλάδα), σύμφωνα με τον κ.Σαπουντζή. Από αυτούς, εννέα στους δέκα επισκέφτηκαν το σπίτι και μουσείο του Κεμάλ. Οι Τούρκοι τουρίστες, που -κατά τον κ.Σαπουντζή επιλέγουν προορισμό με πρώτο κριτήριο την πολιτιστική κληρονομιά και δεύτερο τη βραδινή διασκέδαση και τις αγορές- δεν αρέσκονται στα θαλασσινά μπάνια (γι΄ αυτό άλλωστε ανακάλυψαν τη Χαλκιδική μόλις την τελευταία διετία) και δεν μένουν για πολύ σε ένα μέρος. Τα τελευταία χρόνια προτιμούν να οργανώνουν μόνοι τους τα ταξίδια τους μέσω Ιντερνετ, ενώ είναι άνθρωποι των άμεσων αποφάσεων και των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής.

ΙΣΡΑΗΛΙΝΟΙ: Οι εξερευνητές μουσικόφιλοι
Οι Ισραηλινοί τουρίστες, που τα τελευταία χρόνια πραγματοποιούν χιλιάδες διανυκτερεύσεις στη Θεσσαλονίκη, είναι …εξερευνητές. Τούς αρέσει να νοικιάζουν αυτοκίνητα και να “γυρίζουν” τον προορισμό τους ώστε να τον ανακαλύπτουν οι ίδιοι. Κάνουν πολλά ταξίδια στη διάρκεια του χρόνου και ενδιαφέρονται για αγορές, καλό φαγητό, μνημεία και ιστορικούς χώρους, μικρές πόλεις, θεματικά πάρκα και κονσέρτα μουσικής.

ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ: Θεωρούν τη Θεσσαλονίκη …εξωτική
Για τους Αμερικανούς, που πραγματοποιούν περίπου 45.000 διανυκτερεύσεις στη Θεσσαλονίκη κάθε χρόνο (δεν συνυπολογίζονται οι επιβάτες κρουαζιέρας), η πόλη θεωρείται …σχεδόν εξωτική.Οι Αμερικανοί, που δεν κάθονται για πολλές μέρες σε έναν προορισμό, “ψηφίζουν” την περιοχή της Βόρειας Ελλάδας για το δίπτυχο ήλιος και θάλασσα, τη γαστρονομία και τα μνημεία. Κατά τον κ.Σαπουντζή, τα περιθώρια αύξησης του αριθμού των Αμερικανών τουριστών είναι μεγάλα, ιδίως αν ενισχυθεί η προσβασιμότητα.Οπως είπε, οι πτήσεις της Turkish Airlines βοηθούν πολύ προς αυτή την κατεύθυνση.

ΙΤΑΛΟΙ: Αργό φαγητό, πράσινος τουρισμός
Οι Ιταλοί, που πραγματοποίησαν πέρυσι περίπου 45.000 διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, χρησιμοποιούν συνήθως τις υπηρεσίες ταξιδιωτικών πρακτόρων για τα ταξίδια τους, ενώ αγαπούν το slow food (αργό φαγητό) για το οποίο συχνά εμπιστεύονται τις υπηρεσίες εστίασης των ξενοδοχείων όπου διαμένουν. Το μεγαλύτερο ποσοστό Ιταλών ταξιδεύουν μεταξύ Ιουνίου και Σεπτεβρίου, με αποκορύφωμα τον Αύγουστο, ενώ αυξάνεται η ζήτηση για Bed & Breakfast υπηρεσίες (διαμονή με πρωϊνό). Οι νέες τάσεις σε ό,τι αφορά το προϊόν που ζητά η ιταλική αγορά περιλαμβάνουν τον πράσινο και υπαίθριο τουρισμό.

ΓΕΡΜΑΝΟΙ: “Κλείνουν” καλοκαιρινές διακοπές από το Ιανουάριο
Για να “πιάσει” τον γερμανικό τουρισμό, η ελληνική αγορά πρέπει να …τρέχει, καθώς το 42% των ταξιδιών των Γερμανών κλείνει από τον Ιανουάριο. Για τους Γερμανούς, που πέρυσι πραγματοποίησαν περίπου 42.000 διανυκτερεύσεις στην πόλη, ενδιαφέρον παρουσιάζουν ιδιαίτερα πακέτα ταξιδιών όπως αυτά που ακολουθούν τα βήματα του Αγίου Παύλου. Σημαντικό ρόλο στις επιλογές τους παίζουν επίσης ο ήλιος και η θάλασσα, καθώς το 75% των ταξιδιών τους είναι αναψυχής.

ΡΟΥΜΑΝΟΙ: “Κυνηγούν” καλές τιμές με early booking
Παρότι ο αερομεταφορέας TAROM εκτελεί πλέον αρκετές πτήσεις προς Θεσσαλονίκη, γεγονός που έχει συμβάλει στην αύξηση των διανυκτερεύσεων των Ρουμάνων (41.000 πέρυσι), αρκετοί είναι αυτοί που προτιμούν το αυτοκίνητό τους. Αν και το ταξίδι Βουκουρέστι- Θεσσαλονίκη οδικώς διαρκεί εννέα ώρες, πολλοί είναι οι Ρουμάνοι, που επισκέπτονται την πόλη για το Σαββατοκύριακο με το αυτοκίνητό τους! Το 50% των Ρουμάνων που ταξιδεύουν στο εξωτερικό είναι υψηλού εισοδηματικού επιπέδου και πραγματοποιούν υψηλές δαπάνες στην τοπική αγορά. Το 94% των Ρουμάνων που ταξιδεύουν στο εξωτερικό, προτιμούν την Ευρώπη και ιδίως τις χώρες Ελλάδα, Τουρκία, Βουλγαρία, Ισπανία και Κροατία, ενώ κάνουν early booking (κρατήσεις από πολύ νωρίς) για να πετύχουν καλύτερες τιμές.

ΣΕΡΒΟΙ: Αποταμίευση επί μήνες για λίγες μέρες στην Ελλάδα
Για τους Σέρβους η Ελλάδα αποτελεί τον υπ΄ αριθμόν έναν προορισμό διακοπών, με τον Βορρά της χώρας να βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεών τους. Στην πλειοψηφία τους είναι καλοί αποταμιευτές, καθώς συγκεντρώνουν χρήματα όλον τον χρόνο. Γι΄ αυτό άλλωστε, παρά τις πλημμύρες που σάρωσαν τη χώρα την περασμένη άνοιξη, επηρεάζοντας το 70-80% του πληθυσμού, υπήρξε ταυτόχρονα άνοδος του τουρισμού από τη Σερβία προς Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τον κ.Σαπουντζή. Οι Σέρβοι μένουν αρκετές μέρες στον προορισμό τους (κατ΄ ελάχιστον 15), ενώ έχουν την τάση να επαναλαμβάνουν τις διακοπές τους σε μια περιοχή αν ικανοποιηθούν (repeaters). Προτιμούν την Ελλάδα για τον ήλιο και τη θάλασσα, τον θρησκευτικό τουρισμό, τα city breaks, τις θεματικές εκδηλώσεις όπως το εργοστάσιο σοκολάτας και η έκθεση για τον CERN, αλλά και τα πολιτιστικά γεγονότα, αφού πολλές φορές, πριν την επισκεφτούν, ζητούν να πληροφορηθούν την πολιτιστική ατζέντα των ημερών.

“Ανατροπές” με άρωμα Ασίας και Μέσης Ανατολής αναμένονται στην πρώτη δεκάδα την επόμενη 10ετία
Αναφερόμενος γενικότερα στην Ελλάδα και όχι στη Θεσσαλονίκη, ο κ.Σαπουντζής εξέφρασε την πεποίθηση ότι στην επόμενη 10ετία τα δεδομένα όσον αφορά τις δέκα πρώτες εθνικότητες για τον ελληνικό τουρισμό θα ανατραπεί, καθώς στην πρώτη δεκάδα θα εμφανιστούν οι τουρίστες από την Κίνα, την Ινδία και τις αραβικές χώρες.

“Οι τουρίστες από τις περιοχές αυτές αυξάνονται ραγδαία. Η Θεσσαλονίκη προς το παρόν έχει πάρα πολύ μικρό ποσοστό σε αυτές τις αφίξεις, αλλά πιστεύω ότι μπορεί να αυξήσει σημαντικά τον εισερχόμενο τουρισμό από αυτές τις περιοχές αναπτύσσοντας πχ, συνδυαστικά πακέτα με άλλες ελληνικές πόλεις και περιοχές (πχ, Αθήνα, Μύκονος, Σαντορίνη) αλλά και με βαλκανικές πρωτεύουσες, πχ, ένα πακέτο Κωνσταντινούπολη, Βελιγράδι, Σόφια, Θεσσαλονίκη”, κατέληξε και πρόσθεσε ότι σημαντική για την προσέλκυση τουριστών από μακρινές αγορές είναι και η δραστηριότητα της Turkish Airlines.

πηγή www.fortunegreece.com

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το