Κόσμος

Το Facebook οχυρώνεται κατά ψευδών ειδήσεων και χάκερ

Τα πυρά που δέχεται για τις ψεύτικες ειδήσεις που κατακλύζουν το Facebook έχουν οδηγήσει την εταιρεία στη λήψη μιας σειράς μέτρων.

Ωστόσο, για να πείσει ακόμη περισσότερο τους χρήστες ότι παίρνει πολύ σοβαρά τη δέσμευσή της, η δημοφιλής κοινωνική πλατφόρμα αναβαθμίζει την πρώην μάνατζερ των «New York Times», Αλεξ Χάρντιμαν, και της αναθέτει την εκστρατεία για την προστασία των χρηστών από τη διασπορά ψευδών ειδήσεων.
Η Χάρντιμαν, η οποία έχει ασχοληθεί στο παρελθόν με τα διαδικτυακά ειδησεογραφικά προϊόντα της αμερικανικής εφημερίδας και το τελευταίο διάστημα ηγείτο της ομάδας του Facebook που φτιάχνει επικοινωνιακά εργαλεία για μικρές επιχειρήσεις, επιστρέφει στις ειδησεογραφικές της ρίζες. Αντικείμενο της νέας της θέσης θα είναι να έχει στενή συνεργασία με εκδότες και μαζί να καταπολεμήσουν το φαινόμενο των ψευδών ειδήσεων που κάνουν θραύση στο Διαδίκτυο. Στόχος θα είναι η δημιουργία μιας ειδησεογραφικής πλατφόρμας μέσω Facebook, η οποία θα συνεργάζεται στενά με δημοσιογράφους και θα παρέχει επίσης βήμα στις τοπικές κοινότητες. Ταυτόχρονα, ο ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης θα λάβει και άλλα μέτρα, για να εντοπίζει τους λογαριασμούς που φαίνονται πλαστοί και να εξακριβώνει την αυθεντικότητά τους. Το ζήτημα αυτό είναι αρκετά λεπτό, καθώς εάν κρίνει βάσει του περιεχομένου των δημοσιεύσεων το Facebook θα αναλάβει ρόλο κριτή και όχι ελεγκτή αυθεντικότητας. «Η Facebook βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι», τονίζει η εταιρεία σε πρόσφατη ανακοίνωσή της. «Δεν ασπάζονται όλοι το όραμά μας και κάποιοι θα επιδιώξουν να το υπονομεύσουν, αλλά είμαστε σε θέση να βοηθήσουμε εποικοδομητικά στη διαμόρφωση του αναδυόμενου οικοσυστήματος των πληροφοριών, διασφαλίζοντας την πλατφόρμα μας, ώστε να παραμείνει ένα ασφαλές και σίγουρο περιβάλλον για τον πολίτη».

Ακόμη το «τέκνο» του Μαρκ Ζούκερμπεργκ σκοπεύει να επεκτείνει την ασφάλεια και σε άλλες μορφές καταχρηστικής διαδικτυακής συμπεριφοράς, πέρα από το hacking και τα spam. Σημειωτέον, το ίδιο το Facebook -όπως και η Google- έπεσαν θύματα μιας διαδικτυακής απάτης μέσω phishing, που τους κόστισε 100 εκατομμύρια δολάρια.

Με το Phishing ένας χάκερ υποδύεται μια αξιόπιστη οντότητα, με απώτερο στόχο την αθέμιτη απόκτηση προσωπικών δεδομένων, όπως είναι ευαίσθητα ιδιωτικά στοιχεία και κωδικοί. Τον περασμένο μήνα το περιοδικό «Fortune» είχε δημοσιεύσει πως οι δύο εταιρείες που υπόσχονται μεγάλη ασφάλεια στους χρήστες τους και που συχνά τους προειδοποιούν για τους κινδύνους του «ηλεκτρονικού ψαρέματος» ήταν εκείνες που τελικά έπεσαν θύματα. Οι δύο ιντερνετικοί κολοσσοί τελικά παραδέχτηκαν ότι εξαπατήθηκαν, διαβεβαιώνοντας όμως ότι κατάφεραν να πάρουν πίσω τα χρήματα που τους κλάπηκαν. Ούτε το Facebook, ούτε η Google αναφέρθηκαν επίσημα στο ποσό.

Πηγή: Έθνος

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το