Πολιτισμός

«Ευτυχισμένος Λάζαρος» και «Κορίτσι» στις προβολές κινηματογραφικής κοινότητας

Με την ταινία «Ευτυχισμένος Λάζαρος» σε σκηνοθεσία Αλίτσε Ρορβάχερ συνεχίζονται οι προβολές της κινηματογραφικής κοινότητας του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ του Δήμου Βόλου αύριο Δευτέρα 9 Μαρτίου στο Αχίλλειο. Το πρόγραμμα συνεχίζεται με την ταινία «Κορίτσι» σε σκηνοθεσία Λουκάς Ντοντ την Παρασκευή 13 Μαρτίου στο Μεταξουργείο στη Ν. Ιωνία και τη Δευτέρα 16 Μαρτίου στο Αχίλλειο (ώρα έναρξης 21.30).
«Ευτυχισμένος Λάζαρος» – «Lazzaro Felice», Ιταλία, Ελβετία, Γαλλία, Γερμανία, 2018, σκηνοθεσία: Αλίτσε Ρορβάχερ, σενάριο: Αλίτσε Ρορβάχερ, φωτογραφία: Ελέν Λουβάρ, μοντάζ: Νελί Κετιέ, πρωταγωνιστούν: Άλμπα Ρορβάχερ, Ντέιβιντ Μπένεντ, Σερζί Λοπέζ, Νικολέτα Μπράσκι, διάρκεια: 125 λεπτά.
Ο Λάζαρο είναι ένας καλόκαρδος στα όρια της αφέλειας νεαρός χωρικός, ο οποίος γίνεται φίλος με τον αριστοκράτη Τανκρέντι. Ευτυχισμένος από τη σχέση τους, δεν θα διστάσει να βοηθήσει τον τελευταίο όταν εκείνος του ζητάει να σκηνοθετήσουν την ίδια του την απαγωγή.

«Κορίτσι» – «Girl», Βέλγιο, Ολλανδία, 2018, σκηνοθεσία: Λουκάς Ντοντ, σενάριο: Λουκάς Ντοντ, Άντζελο Τίζενς, φωτογραφία: Φρανκ φαν ντεν Έντεν, μοντάζ: Αλέν Ντεσοβάζ, μουσική: Βαλεντίν Χατζάτζ, πρωταγωνιστούν: Βίκτορ Πόλστερ, Άριε Φορτχάλτερ, Όλιβερ Μπόνταρντ, διάρκεια 109 λεπτά.
Η 15χρονη Λάρα είναι αποφασισμένη να γίνει επαγγελματίας μπαλαρίνα. Με την υποστήριξη του πατέρα της, ρίχνεται στην απόλυτη μάχη. Η αγανάκτηση και η ανυπομονησία της μεγαλώνουν καθώς συνειδητοποιεί ότι το σώμα της δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του κλασικού χορού – γιατί γεννήθηκε αγόρι.
Το καθηλωτικό οδοιπορικό μιας διεμφυλικής έφηβης προς την ανάληψη της ταυτότητας και της επιθυμίας της, ήταν η ταινία-αποκάλυψη του Φεστιβάλ Καννών που έμελλε να μας συστήσει το ξεχωριστό ταλέντο δύο νεαρών πρωτοεμφανιζόμενων που θα θυμόμαστε για καιρό: Του 27χρονου Λούκας Ντοντ (Χρυσή Κάμερα) και του απίθανου 16χρονου πρωταγωνιστή του, Βίκτορ Πόλστερ (Βραβείο Ερμηνείας του τμήματος «Ένα Κάποιο Βλέμμα»).
Αναπάντεχος θρίαμβος των πρόσφατων Καννών, που σάρωσε εντυπώσεις και βραβεία (Χρυσή Κάμερα για τον σκηνοθέτη της, βραβείο ερμηνείας για τον Βίκτορ Πόλστερ), το «Κορίτσι» (Girl) του πρωτοεμφανιζόμενου Λούκας Ντοντ είναι δίχως άλλο το σημαντικότερο ντεμπούτο της φετινής χρονιάς. Και αυτό όχι μόνο εξαιτίας της διαυγούς ματιάς του πάνω σε ζητήματα ταυτότητας, φύλου και ανάληψης της επιθυμίας, αλλά επειδή συν τοις άλλοις αναζητεί διαρκώς τρόπους να μιλήσει για τη βαθύτερη φύση των υπαρξιακών μας αδιεξόδων.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το