Τοπικά

Ευθύνες στην Περιφέρεια Θεσσαλίας επιρρίπτει η ΛΑΣ για τα σοβαρά προβλήματα από τις κατολισθήσεις στην Ζαγορά

“Η πλήρης απουσία αντιπλημμυρικού σχεδιασμού με στόχο τη θωράκιση, μέσω της υλοποίησης των απαραίτητων έργων από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής αλλά και της Περιφέρειας Θεσσαλίας διαχρονικά, είναι η κύρια αιτία για τα συνεχή και επαναλαμβανόμενα εκτεταμένα φαινόμενα κατολισθήσεων που συμβαίνουν στο Δήμο Ζαγοράς Μουρεσίου”. Αυτό τονίζουν οι δημοτικοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης σε ανακοίνωση που εξέδωσαν με αφορμή τα σοβαρά προβλήματα από την πρόσφατη κακοκαιρία στην περιοχή. Σύμφωνα με την παράταξη:
Αυτή τη στιγμή, η Περιφέρεια Θεσσαλίας που έχει την ευθύνη, εκτελεί στο Δήμο Ζαγοράς Μουρεσίου με ρυθμό χελώνας, ορισμένα έργα αποκατάστασης, στο εθνικό οδικό δίκτυο, τα οποία έχουν παρουσιάσει εκτεταμένες βλάβες εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία. Σε αυτά τα έργα αποκατάστασης που εκτελεί, δεν υπάρχει καμία ουσιαστική πρόβλεψη για τη διευθέτηση των όμβριων με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται συνεχώς και νέα κατολισθητικά φαινόμενα. Επίσης, κανένα από τα έργα αποκατάστασης που εκτελεί, δεν έχει ολοκληρωθεί.
Επιπλέον, όλα τα φρεάτια στράγγισης του δρόμου, οι αύλακες απορροής, οι οχετοί δεν έχουν καθαριστεί με αποτέλεσμα οι ζημιές να επεκτείνονται και να απαιτούν νέα τεράστια κόστη.

Είναι τουλάχιστον προκλητικό η Περιφέρεια Θεσσαλίας να παρουσιάζει στα μέσα ενημέρωσης το πόσο γρήγορα κινείται στην αποκατάσταση των ζημιών, όταν το μοναδικό έργο που εκτελεί, αφορά την απομάκρυνση των φερτών (βράχια, πέτρες, χώμα, δέντρα) από το οδόστρωμα. Η κυβέρνηση της ΝΔ, η περιφέρεια Θεσσαλίας, με τη στήριξη της ΕΕ, αποδεικνύονται εξαιρετικά γαλαντόμοι σε επιδοτήσεις και επιχορηγήσεις σε μονοπωλιακούς ομίλους, ακόμα και τώρα με αφορμή την επιδημία το κορονοϊού, αλλά για την εξασφάλιση των απαραίτητων έργων υποδομής και την κοινωνική προστασία του λαού, χρήματα δεν υπάρχουν.

Για την συντήρηση του εθνικού οδικού δικτύου απαιτείται:
1. Αποκλάδωση των δέντρων, που η περιφέρεια Θεσσαλίας ποτέ δεν έχει πραγματοποιήσει.
2. Μελέτη για τη διευθέτηση των υδατορεμάτων που διέρχονται από το οδικό δίκτυο. Η μεγάλη κατολίσθηση που συνέβη χθες και συνεχίζεται και σήμερα στη Χ.Θ. 40+500 έξω από τη Ζαγορά, αλλά και η συνεχιζόμενη κατολίσθηση στη Χ.Θ. 45+800 έξω από το Ανήλιο, αφορούν σε διευθέτηση υδατορεμάτων, ενώ η περιφέρεια Θεσσαλίας με τη συνδρομή μηχανημάτων του Δ. Ζαγοράς Μουρεσίου αρκούνται σε απομάκρυνση φερτών υλικών.
3. Συνεχής καθαρισμός των οχετών, των αυλακών απορροής και των φρεατίων.
4. Επαρκής οδοσήμανση με πινακίδες του ΚΟΚ, τοποθέτηση κατακόρυφων στύλων προειδοποίησης χιονιού, σε σημεία που δεν υπάρχουν, με αποτέλεσμα να παρασύρονται στηθαία ασφαλείας από τα εκχιονιστικά μηχανήματα.
5. Επαρκής διαγράμμιση του οδικού δικτύου με μεσαία αλλά και ακραία διαγράμμιση.
6. Στατικός και γεωτεχνικός έλεγχος των υφιστάμενων τεχνικών έργων (γεφύρια, οχετοί, τοίχοι αντιστήριξης πρανών) και λήψη αντίστοιχων μέτρων που μπορούν να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη διέλευση των οχημάτων.
7. Κατασκευή προστατευτικών έργων από την πτώση βράχων και πετρών στο οδόστρωμα (κυρίως στην περιοχές Τσαγκαράδα έως Ξουρίχτι, Ξουρίχτι – Διασταύρωση προς Λαμπινού, Ζαγορά – Καράβωμα, Μακρυράχη – Ανήλιο).

Επίσης απαιτούνται μελέτες για την κατασκευή διαπλάτυνσης του εθνικού οδικού κυκλώματος Πηλίου και ειδικότερα στις θέσεις: Καράβωμα – Ζαγορά, Ζαγορά – Χορευτό, Τσαγκαράδα – Ξουρίχτι όπου το μέσο πλάτος της εθνικής οδού δεν ξεπερνά τα 4,5 μέτρα.
Τα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς που βρίσκονται στα όρια του Δήμου μας, όπως τα τοξωτά γεφύρια, το σχολειό του Ρήγα Φεραίου πρέπει να ιεραρχηθούν για την άμεση συντήρηση και επισκευή τους.
Με αφορμή την πρόσφατη κακοκαιρία, η Λαϊκή Συσπείρωση κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την κατασκευή των απαραίτητων τεχνικών έργων και την σήμανση, στην εκβολή των δύο μεγάλων ρεμάτων σε Χορευτό και Άγιο Ιωάννη καθώς δημιουργείται το φαινόμενο της «ιρλανδικής διάβασης», με τις οδικούς άξονες να κατακλύζονται από ορμητικά νερά, που μπορεί να προκαλέσουν πνιγμό, χωρίς τη στοιχειώδη σήμανση της μεγάλης επικινδυνότητας.

Η εξασφάλιση της αντιπλημμυρικής προστασίας, με την κατασκευή σύγχρονων και ασφαλών δρόμων απαιτεί αλλαγή συσχετισμών σε πολιτικό επίπεδο, ώστε με κεντρικό σχεδιασμό και διάταξη των δυνάμεων, να κατασκευαστούν τεχνικά έργα απαραίτητα για τα ορεινά χωριά μας. Βασικό κριτήριο, η προστασία της ζωής και της λαϊκής περιουσίας, των έργων υποδομής, η προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, η προστασία του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος. Αυτές οι προϋποθέσεις μπορούν να εξασφαλιστούν μέσα από μια Εργατική Εξουσία, σε τροχιά αντιπαράθεσης με την καπιταλιστική ανάπτυξη που όχι μόνο αδιαφορεί για την προστασία του λαού, αλλά βγάζει τεράστια κέρδη από την καταστροφή του.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το