Τοπικά

Ευρωπαϊκός «άνεμος» πνέει στα Γυμνάσια και Λύκεια της Μαγνησίας

Ευρωπαϊκό «αέρα» έχουν αποκτήσει τα Γυμνάσια και Λύκεια της Μαγνησίας, στα οποία υλοποιούνται 38 προγράμματα, σε συνεργασία με άλλα σχολεία της Ευρώπης, στο πλαίσιο του Εράσμους. Τα οφέλη για τους μαθητές είναι πολλαπλά, όπως γνωριμία με άλλους πολιτισμούς, καλλιέργεια της ευρωπαϊκής συνείδησης και εντρύφηση σε έννοιες και αξίες, που δημιουργούν μελλοντικούς ενεργούς πολίτες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας στον Νομό υλοποιούνται αυτή τη στιγμή 38 ευρωπαϊκά προγράμματα από Γυμνάσια και Λύκεια, με τη συμμετοχή 800 μαθητών και 200 καθηγητών, αν αναλογιστεί κανείς πως σε κάθε πρόγραμμα συμμετέχουν κατά μέσο όρο πέντε καθηγητές και 20 μαθητές.
Παράλληλα και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας υλοποιεί δύο ευρωπαϊκά προγράμματα, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό στα 40.
Ο διευθυντής Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Σωκράτης Σαβελίδης δήλωσε πως «με τα στοιχεία που έχουμε και βάσει του αριθμού των σχολείων, μπορούμε να πούμε άτυπα, πως η Μαγνησία έχει μια πρωτιά, όσον αφορά στην υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων από τα Γυμνάσια και τα Λύκεια. Αυτή τη στιγμή υλοποιούνται 40 προγράμματα, εκ των οποίων τα δύο είναι της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας και τα υπόλοιπα των σχολείων».
Τα σχολεία με τα προγράμματα που υλοποιούν στο πλαίσιο του Εράσμους, συνεργάζονται με άλλα σχολεία της Ευρώπης (συνήθως από τέσσερα έως έξι) και γίνονται φορείς διάδοσης του ευρωπαϊκού ιδεώδους και αλληλογνωριμίας των νέων σε μια παγκοσμιοποιημένη κοινωνία.

Με ανταλλαγές επισκέψεων καθηγητών και μαθητών, αλλά και με συνεχείς επικοινωνίες μέσω του διαδικτύου οι μαθητές της Μαγνησίας αποκτούν σταθερές φιλίες με ξένους συνομηλίκους τους, που τυγχάνει κάποιους από αυτούς να έχουν φιλοξενήσει και στα σπίτια τους.
Παράλληλα οι εκπαιδευτικοί, αλλά και οι μαθητές, συμμετέχοντας στις διδασκαλίες, μπορούν να συγκρίνουν και να αξιολογήσουν τα διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα, τις κτιριακές υποδομές, την υιοθέτηση ψηφιακών εργαλείων.
Ο κ. Σαβελίδης υπογράμμισε πως «έχουν ιδιαίτερη σημασία οι τίτλοι των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, καθώς αγγίζουν όλους τους χώρους των επιστημών, ενώ εμβαθύνουν και σε θέματα πολιτιστικής κληρονομιάς, ενεργοποίησης με τα κοινά και του κοινωνικού γίγνεσθαι, όπως με τους πρόσφυγες. Τα ευρωπαϊκά αυτά προγράμματα σφυρηλατούν μια νέα γενιά ενεργών Ευρωπαίων πολιτών, που θα έχουν ποικίλες παραστάσεις και εμπειρίες. Επίσης υπάρχει και το τοπικό στοιχείο, καθώς οι μαθητές και οι καθηγητές γνωρίζουν τον ελληνικό πολιτισμό και γίνονται οι καλύτεροι πρεσβευτές μας».

Η διευθύντρια του 5ου Γυμνασίου Βόλου Καίτη Γαρυφάλλου έχει πλούσια εμπειρία, έχοντας υλοποιήσει τουλάχιστον οκτώ ευρωπαϊκά προγράμματα.
«Ασχολούμαι με τα ευρωπαϊκά προγράμματα εδώ και τουλάχιστον δέκα χρόνια. Πιστεύω ότι τα οφέλη είναι σημαντικά για τους μαθητές, γιατί ανοίγουν οι ορίζοντές τους και εντρυφούν σε διάφορες θεματικές. Η υλοποίηση ενός τέτοιου προγράμματος απαιτεί οργάνωση, τουλάχιστον έξι μηνών, για την κατάθεση και τεκμηρίωση της πρότασης, την αναζήτηση και εύρεση των άλλων σχολείων από την Ευρώπη, που είναι εταίροι στο πρόγραμμα, αλλά και την έγκριση από το ΙΚΥ».

Ευρωπαίοι μαθητές και καθηγητές στο 5ο Γυμνάσιο Βόλου
Την εβδομάδα 12-18/5/2019 το 5ο Γυμνάσιο του Βόλου υποδέχτηκε 15 μαθητές και 7 υπεύθυνους καθηγητές σχολείων της Ευρώπης, που συνεργάζονται στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Steps towards future». Στόχος του προγράμματος είναι η εξοικείωση των μαθητών με τα μαθήματα των θετικών επιστημών και μέσα απ’ αυτό η ανακάλυψη νέων ευκαιριών για το μέλλον. Μαθητές από την Πολωνία, τη Ρουμανία και την Πορτογαλία μαζί με τους Έλληνες συμμαθητές τους συνεργάστηκαν αρμονικά και αποτελεσματικά πάνω σε διάφορες εργαστηριακές ασκήσεις στο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών. Όλοι οι εταίροι παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το μάθημα της ελληνικής γλώσσας και ενθουσιάστηκαν από τη δουλειά της ομάδας Ρομποτικής μαθητών του 5ου Γυμνασίου. Σημαντική για τους σκοπούς του προγράμματος ήταν η επίσκεψη στο 1ο ΣΕΚ του Βόλου, όπου οι αποστολές ενημερώθηκαν από τον διευθυντή του, κ. Τσοκανάκη και τους εκπαιδευτικούς για τη λειτουργία των Εργαστηρίων και είχαν την ευκαιρία να πάρουν μέρος σε ραδιοφωνική εκπομπή.

Οι Ευρωπαίοι μαθητές και εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν ακόμη τη βιομηχανική μονάδα παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων ΕΒΟΛ, τα Μετέωρα, τη Μακρινίτσα και ξεναγήθηκαν στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στο Μουσείο και στον βράχο της Ακρόπολης. Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στον Βόλο οι ξένες αποστολές έγιναν δεκτές με εγκαρδιότητα από τις τοπικές Αρχές στο Δημαρχείο του Βόλου. Όλοι δήλωσαν ενθουσιασμένοι από την ελληνική φιλοξενία και υποσχέθηκαν ότι θα γίνουν πρεσβευτές της πόλης μας στις χώρες τους. «Μέσα από την ουσιαστική συνεργασία Ελλήνων και ξένων μαθητών και καθηγητών προκύπτουν ουσιαστικά οφέλη για την εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς και δυνατές φιλίες, που συμβάλλουν στην καταπολέμηση φαινομένων ρατσισμού κι εθνικισμού και προωθούν το ευρωπαϊκό πνεύμα και τη συνεργασία των λαών», τόνισε η διευθύντρια του σχολείου, κ. Γαρυφάλλου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το