Ελλάδα

Έξι στους δέκα οδηγούς στην Ελλάδα θεωρούν ότι ο «οδηγός της παρέας» μπορεί να καταναλώσει αλκοόλ και να οδηγήσει αρκεί να είναι κάτω από το όριο

Εξακόσιοι εθελοντές του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» συμμετείχαν δυναμικά στην πραγματοποίηση της 15ης Ευρωπαϊκής Νύχτας Χωρίς Ατυχήματα όπου με πάθος και δυναμισμό ευαισθητοποίησαν και ενημέρωσαν τους πολίτες, το Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2021, σε 40 πόλεις πανελλαδικά με τη συμμετοχή 2.500 πολιτών για «έναν κόσμο χωρίς τροχαία δυστυχήματα».

Παρά τις αντίξοες συνθήκες με τους περιορισμούς στους χώρους διασκέδασης, όπου απαιτείται επίδειξη πιστοποιητικού πλήρους εμβολιασμού ή νόσησης αλλά και των εξαιρετικά ακραίων καιρικών φαινομένων των τελευταίων ημερών, η συμμετοχή τόσο των μελών, των στελεχών και των εθελοντών του Ι.Ο.ΑΣ. αλλά και των πολιτών, που θέλησαν να πάρουν μέρος στη δράση, ήταν πολύ ικανοποιητική και ενθουσιώδης.

Σε μια περίοδο όπου, η Οδική Ασφάλεια είναι πολύ ψηλά στην agenda των κρατών παγκοσμίως και παρακολουθώντας, με μεγάλη ανησυχία τους δείκτες των τροχαίων δυστυχημάτων να αυξάνουν μετά το lockdown, το Ινστιτούτο ενισχύει την προσπάθεια της ενημέρωσης και της εκπαίδευσης για την προστασία όλων των χρηστών του δρόμου. Έχοντας υπόψη ότι 1 στους 4 θανάτους από τροχαία οφείλεται στην οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ, κεντρικός άξονας της δράσης ήταν ότι «αλκοόλ και οδήγηση δεν πάνε μαζί». Οι εθελοντές προέτρεπαν τις παρέες, να ορίσουν το άτομο που δεν θα καταναλώσει αλκοόλ προκειμένου να είναι ο «οδηγός της παρέας» ο οποίος φορώντας ένα αναγνωριστικό βραχιολάκι στο τέλος της βραδιάς θα κάνει ένα φιλικό αλκοτέστ επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή του.

Η 15η Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα ήταν σε νούμερα:

2500 οδηγοί – 1970 φιλικά αλκοτέστ – 600 εθελοντές – 40 πόλεις – 40 σημεία διασκέδασης – 6 Συνδιοργανωτές (Περιφέρειες Αττικής, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Πελοποννήσου, Θεσσαλίας, Κρήτης) – 2 Αιγίδες (Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος – Κ.Ε.Δ.Ε.) – 8 θεσμικοί συνεργάτες (ΕΛ.ΑΣ., ΟΑΣΑ, Συμμαχία για την ασφάλεια και τον πολιτισμό στο δρόμο «Δρόμοι στο Μέλλον», Πανεπιστήμια Πατρών, Πελοποννήσου, Θεσσαλίας, Εργαστήριο Μεταφορών & Λήψης Αποφάσεων Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Σώμα Ελλήνων Προσκόπων – 1 Μεγάλος Υποστηρικτές (Ε.Ν.Ε.Α.Π) – 8 υποστηρικτές (ACS, Beat Taxi App., Coca
Cola 3E, Chipita, Dräger, Flax, Ε.Ι. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.-Βιομηχανία Μπισκότων & Ειδών Διατροφής και Tea Route) και, τέλος, οι πάνω από 30 εθελοντικοί & τοπικοί φορείς: Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε, Δήμος Τρικκαίων, Δήμος Καλαμάτας, Δήμος Σπάρτης, Δήμος Αίγινας, Δήμος Άνδρου, Δήμος Σερρών, Δήμος Ρεθύμνης, Δήμος Ναυπακτίας, Δήμος Αμυνταίου, Δήμος Λαμιέων, η Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση «Φάος», Ι.Ε.Κ ΟΡΙΖΩΝ, Εκπαιδευτήρια Μπουγά, Εθελοντικό Σωματείο Α.Τ.Α.Χ.Τ.Ο.Ι. Ηράκλειο Κρήτης, Ομάδα Εθελοντών, «ΡΕθελοντώ», Ομάδα Εθελοντών στα Χανιά «Με οδηγό: τη ζωή», Σώμα Εθελοντών Σαμαρειτών και Διασωστών Χαλκίδας, Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός Περιφερειακό Τμήμα Λαμίας, Λέσχη Lions Κω, Ανοικτό Κέντρο Ημέρας Αστέγων και Κοινωνικό Φαρμακείο της Equal Society Κέρκυρας, Ελληνική Ομάδα Διάσωσης Αρκαδίας, Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός Περιφερειακό Τμήμα Αμαλιάδας, Πύργου, Σερρών, Μεσολογγίου, Ναυπλίου, Άργους, Ε.ΚΑΤ.Ο Ελληνική Καταναλωτική Οργάνωση Φλώρινας και Όμιλος Ενεργών Νέων Φλώρινας, Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Κορινθίας και Αγωνιστική Ολυμπιακή Λέσχη Αυτοκινήτου Πύργου, που τους ευχαριστούμε θερμά για την υποστήριξη.

Ωστόσο, παρά και τον ενθουσιασμό των εθελοντών και το μεγάλο ενδιαφέρον των προσερχόμενων οδηγών για να ενημερωθούν, σε κάποιες περιοχές «οι οδηγοί …μάλλον τα ήπιαν», αφού αρκετοί δεν τήρησαν την υπόσχεσή τους. Πιστεύουμε ότι με πίστη, προσπάθεια και επιμονή, χρόνο με το χρόνο, το μήνυμα θα περνάει σε όλο και περισσότερους καταναλωτές.

Πιο συγκεκριμένα τα αποτελέσματα όσων δέχτηκαν να κάνουν το φιλικό αλκοτέστ ήταν:

Στα θετικά είχαμε ποσοστό 88% να είναι ΚΑΤΩ από το όριο ενώ 53% εξ’αυτών ΔΕΝ κατανάλωσε ΚΑΘΟΛΟΥ αλκοόλ ενώ στα αρνητικά είχαμε ποσοστό 12% να είναι ΠΑΝΩ από το όριο (65% άνδρες, 35% γυναίκες) με μέσο όρο ηλικίας τα 32,5 έτη.
Από τις πόλεις με τα καλύτερα ποσοστά ήταν η Λαμία, η Άρτα και η Κέρκυρα ενώ οι πόλεις με τα πιο ανησυχητικά ποσοστά (συμμετέχοντες που δέχτηκαν να δεσμευτούν ως οδηγοί της παρέας αλλά βρέθηκαν πάνω από το όριο) ήταν: τα Τρίκαλα και το Χαλάνδρι με ποσοστό 38% και 29% πάνω από το όριο σε σχέση με το πανελλαδικό 12%.
Στην έρευνα που υλοποίησε το Ι.Ο.ΑΣ. το ίδιο βράδυ στους οδηγούς που θέλησαν να συμμετάσχουν φάνηκε ότι:

– Το 50% είχε προγραμματίσει από πριν να γίνει οδηγός της παρέας
– Το 28,9% ενθαρρύνθηκε από το Ι.Ο.ΑΣ. για να γίνει ο οδηγός της παρέας
– Το 87% θεωρεί ότι διασκέδασε εξίσου ή περισσότερο από τους φίλους του

Περισσότερες λεπτομέρειες, επιπλέον στοιχεία και φωτογραφικό υλικό, θα αναρτηθούν με την πλήρη ανάλυση των αποτελεσμάτων στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου www.ioas.gr ωστόσο παρακαλούμε θερμά, να επικοινωνήσετε, μέσα από τις εκπομπές σας, τις σημαντικές αυτές πληροφορίες σε ακροατές, θεατές και αναγνώστες γιατί το γεγονός ότι «αλκοόλ και οδήγηση δεν πάνε μαζί» θα πρέπει να γίνει κάποτε τρόπος ζωής ώστε να καταφέρουμε, όλοι μαζί, να σώσουμε έστω και μια ζωή, τη δική μας πρωτίστως αλλά και κάποιου συνανθρώπου μας!

Περισσότερες πληροφορίες: 210 8620150, 6984111206, www.ioas.gr

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το