Ελλάδα

Εξετάζονται περικοπές δρομολογίων στις άγονες γραμμές

grammi aeroplano

Σημαντικές περικοπές δρομολογίων στις άγονες αεροπορικές γραμμές αλλά και ριζική αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που τις διέπει περιλαμβάνει το προσχέδιο που έθεσε σε δημόσια διαβούλευση η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Σύμφωνα μ΄αυτό μειώνεται σημαντικά έως και στο μισό το ποσό των επιδοτήσεων για την κάλυψη των γραμμών. Επίσης δεν περικόπτονται προορισμοί καθώς ο αριθμός των άγονων γραμμών παραμένει 28 αλλά μειώνονται δραστικά τα επιδοτούμενα δρομολόγια
από και προς αυτούς.
Παράλληλα σύμφωνα με το νέο σχέδιο, εάν κανένας αερομεταφορέας δεν εκδηλώσει εγγράφως μέχρι τις 30 Ιουλίου 2016 στην ΥΠΑ, την πρόθεσή του για εκτέλεση τακτικών πτήσεων, χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα, σε μία ή περισσότερες από τις 28 άγονες γραμμές, από την 1η Οκτωβρίου 2016 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020 η Ελλάδα θα περιορίσει την πρόσβαση σε ένα μόνον αερομεταφορέα για κάθε μια ή περισσότερες από τις γραμμές αυτές. Στην περίπτωση αυτή, θα χορηγήσει, κατόπιν υποβολής προσφορών, το δικαίωμα εκμετάλλευσης των άγονων γραμμών από την 1η Οκτωβρίου 2016.
Κριτήριο για την επιλογή των αερομεταφορέων, που θα κληθούν να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη παροχή των υπηρεσιών για κάθε προκηρυχθείσα γραμμή, θα είναι το χαμηλότερο αιτούμενο συνολικό οικονομικό αντιστάθμισμα για την κάθε άγονη γραμμή.
Το μέγιστο καταβλητέο οικονομικό αντιστάθμισμα που προβλέπει το προσχέδιο για το σύνολο των 28 γραμμών ανέρχεται σε περίπου 13 εκατομμύρια. Το υψηλότερο ετήσιο οικονομικό αντιστάθμισμα που ορίζεται είναι 1,2 εκατομμύριο ευρώ για τη γραμμή Ρόδος-Κάρπαθος-Κάσος, στο 1 εκατομμύριο ανέρχεται για τη γραμμή Αθήνα-Μήλος, ενώ το μικρότερο οικονομικό αντιστάθμισμα ύψους 12.000 ευρώ το χρόνο θα έχουν οι γραμμές Αθήνα- Πάρος, Αθήνα-Σκύρος, Αθήνα-Ζάκυνθος, Θεσσαλονίκη-Σάμος, Θεσσαλονίκη-Χίος, Θεσσαλονίκη-Καλαμάτα, Θεσσαλονίκη-Σκύρος και Ακτιο-Σητεία.
Σε περίπτωση ισοδύναμων προσφορών ή προσφορών χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα, ως κριτήρια επιλογής μεταξύ αερομεταφορέων για την κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού, θα είναι: Οι προτεινόμενες τιμές των ναύλων, ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων και η συχνότητα των δρομολογίων εβδομαδιαίως, καθώς και το δίκτυο των πωλήσεων, η δυνατότητα σύνδεσης με γραμμές του εξωτερικού, η αξιοπιστία του αερομεταφορέα σε προηγούμενη ανάθεση εκμετάλλευσης των γραμμών παροχής δημόσιας υπηρεσίας και η οικονομική κατάσταση του αερομεταφορέα.
Επιπλέον το προσχέδιο προβλέπει διαχωρισμό του έτους σε τρεις περιόδους τη χαμηλή περίοδο από το Νοέμβριο έως και τον Μάρτιο, τη μέση στην οποία περιλαμβάνονται οι μήνες Απρίλιος, Μάιος και Οκτώβριος και την υψηλή από τον Ιούνιο έως και το Σεπτέμβριο.
Με βάση αυτό τον διαχωρισμό ορίζεται και η μέγιστη τιμή ναύλου για τη χαμηλή και μέση περίοδο (ίδιος ναύλος) και για την υψηλή θερινή περίοδο. Οι τιμές κυμαίνονται από 35 ευρώ στη χαμηλή περίοδο για το δρομολόγιο Κοζάνη-Καστοριά έως και 100 ευρώ για τη θερινή περίοδο στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Καλαμάτα.
Η νέα σύμβαση, σύμφωνα με το υπό διαβούλευση σχέδιο της ΥΠΑ για τις άγονες αεροπορικές γραμμές, θα αρχίσει να ισχύει από την 1η Οκτωβρίου 2016 και θα λήξει σε κάθε περίπτωση την 30η Σεπτεμβρίου 2020.
Σε περίπτωση που τα διατιθέμενα αεροσκάφη δε διαθέτουν την απαιτούμενη χωρητικότητα για την κάλυψη του ελάχιστου αριθμού προσφερόμενων θέσεων εβδομαδιαίως, οι συχνότητες πτήσεων μπορούν να αυξηθούν αναλόγως.
Οι ενδιαφερόμενοι να δουν αναλυτικά το προσχέδιο για τις άγονες γραμμές μπορούν να επισκέπτονται το site της ΥΠΑ στη διεύθυνση http://www.hcaa.gr/press-releases/prosklhsh-gia-dhmosia-krish-diagwnismoy-28-grammwn

Πηγή www.ethnos.gr

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το