Τοπικά

Εξατομικευμένη διδασκαλία για την κάλυψη των κενών σε μαθητές 

Η ενίσχυση της εξατομικευμένης διδασκαλίας, η τόνωση της ενισχυτικής διδασκαλίας, αλλά και οι συχνές επαναλήψεις είναι μερικές από τις μεθόδους που μπορούν να υλοποιηθούν στις αρχές της ερχόμενης σχολικής περιόδου, προκειμένου να καλυφθούν τα γνωστικά κενά μαθητών που προέκυψαν λόγω της τηλεκπαίδευσης.
Η διδασκαλία των μαθημάτων ολοκληρώθηκε την περασμένη Παρασκευή στα σχολεία με τους μαθητές να λαμβάνουν τους ελέγχους επίδοσης.
Μια πολύ ιδιαίτερη και δύσκολη χρονιά, καθώς μέρος των μαθημάτων υλοποιήθηκε μέσω της τηλεκπαίδευσης, ενώ τα άλλα 2/3 διά ζώσης. Εκπρόσωποι εκπαιδευτικών φορέων, στελέχη και εκπαιδευτικοί δείχνουν να συμφωνούν πως παρά τις μεγάλες προσπάθειες που καταβλήθηκαν από όλους, προκειμένου να υλοποιηθεί το πρωτόγνωρο εγχείρημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, εντούτοις για διάφορους λόγους, όπως έλλειψη υποδομών, δυσκολία στην εφαρμογή, είναι φυσικό πως η ψηφιακή σύνδεση μαθητών και δασκάλων από το σπίτι, δεν θα μπορούσε να υποκαταστήσει στον απόλυτο βαθμό τη διά ζώσης διδασκαλία. Αυτή η κατάσταση μοιραία επέφερε και την εκδήλωση γνωστικών κενών σε ορισμένους μαθητές.
Βέβαια ο χρόνος διδασκαλίας των μαθημάτων μπορεί να παρατάθηκε μέχρι και τα τέλη Ιουνίου και να μη χάθηκε καμία διδακτική ώρα όσο διάστημα οι μαθητές βρίσκονταν στα σχολεία, καθώς δεν τελούνταν εκδρομές και εκδηλώσεις, ωστόσο, το γνωστικό έλλειμμα δεν μπορεί να μείνει κάτω από το χαλί.
Ποιες στρατηγικές πρέπει συνεπώς να αναπτύξουν οι εκπαιδευτικοί για να καλύψουν τα γνωστικά κενά των μαθητών τους;

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Μαγνησίας κ. Απόστολος Μούσιος επισήμανε πως στη Μαγνησία το 1/3 του εκπαιδευτικού χρόνου πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεκπαίδευσης και τα 2/3 μέσω της διά ζώσης διδασκαλίας. Τα όποια γνωστικά κενά έχουν παρατηρηθεί σε μαθητές έχουν εντοπιστεί από τους εκπαιδευτικούς και τους συντονιστές εκπαίδευσης. Γι’ αυτό και θα πρέπει να αξιοποιηθεί ο Σεπτέμβριος, ώστε να γίνουν οι απαιτούμενες παιδαγωγικές παρεμβάσεις και κανείς να μη μείνει πίσω. Το δημόσιο σχολείο προστατεύει τους αδύναμους μαθητές, προκειμένου μέσα από τους αντισταθμιστικούς θεσμούς του, να καλύπτονται όλες οι ανάγκες των παιδιών».
Ο ίδιος πρόσθεσε πως οι μέθοδοι που θα μπορούσαν να υλοποιηθούν, είναι οι συχνές επαναλήψεις σε διδακτικές ενότητες, η τόνωση της ενισχυτικής διδασκαλίας, αλλά και η εμβάθυνση στην εξατομικευμένη διδασκαλία που σημαίνει ότι μέσα στην αίθουσα ο δάσκαλος εξειδικεύεται ακόμη περισσότερο στις αδυναμίες του μαθητή που παρουσιάστηκαν λόγω πανδημίας. Η εξατομικευμένη διδασκαλία με διαφορετικές σημειώσεις και ασκήσεις στον αδύναμο μαθητή σε κάποιο ή κάποια μαθήματα μπορεί να εφαρμοστεί σε ακόμη μεγαλύτερη κλίμακα. Επίσης η ενισχυτική διδασκαλία που είναι ένα φροντιστηριακό μάθημα με ορισμένους μαθητές μέσα στο σχολείο, υλοποιείται συνήθως από εκπαιδευτικούς που έχουν έλλειμμα διδακτικών ωρών.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το