Τοπικά

Εξαγωγές στο Ισραήλ από τη Χαλυβουργία Βόλου για να διατηρηθούν οι δύο παραγωγικές μονάδες στην περιοχή

Οι πιστώτριες τράπεζες ανέθεσαν στην Alvarez & Marsal να εκπονήσει μελέτη βιωσιμότητας για τον κλάδο της χαλυβουργίας στη χώρα, στελέχη της εταιρείας, επισκέφθηκαν τις μονάδες της Σιδενόρ, της Χαλυβουργίας Ελλάδος και της Χαλυβουργικής συλλέγοντας στοιχεία για την παραγωγική διαδικασία. Στόχος ήταν να αναδειχθούν τα αποδοτικότερα εργοστάσια, αυτά δηλαδή που παράγουν ποιοτικό προϊόν με το μικρότερο δυνατό κόστος.

Ο πρόεδρος των εργαζομένων στη Χαλυβουργία Θ. Γκλαβίνης τόνισε ότι οι χαλυβουργίες ψάχνουν δουλειές και η εταιρία του Βόλου προχωρά σε εξαγωγές στο Ισραήλ, σε τιμή που δεν είναι συμφέρουσα, απλά και μόνο για να διατηρηθούν οι δύο παραγωγικές μονάδες στην περιοχή.
«Αν δε δώσουμε και στο Ισραήλ, δεν θα υπάρχει δουλειά και τα εργοστάσια θα κλείσουν. Η Ελληνική αγορά δεν έχει ζήτηση, λόγω μη ύπαρξης της οικοδομής, ενώ τα έργα που είναι να δώσει η κυβέρνηση, δεν προχωρούν», τόνισε.
Όπως τόνισε ο κ. Γκλαβίνης, η Χαλυβουργία εργάζεται τις βραδινές κυρίως ώρες, γιατί είναι πιο φθηνό το ρεύμα, όπως και τα Σαββατοκύριακα, αλλά όχι συνέχεια.
«Το πρόβλημα που υπήρχε με το κόστος ενέργειας λύθηκε κατά 50%, αλλά όχι στο βαθμό που πρέπει για να είναι ανταγωνιστική η Χαλυβουργία Ελλάδος σε σχέση με άλλες μεσογειακές χώρες (Ισπανία, Πορτογαλία κλπ.)».
Όπως εξήγησε όταν το κόστος της MWh στην Πορτογαλία είναι 50 – 60 € , όπως και σε άλλες χώρες, όμως στην Ελλάδα κοστίζει 120 €. Σαφώς η πρώτη ύλη από άλλες χώρες θα είναι πιο φθηνή και μπορεί να μπει στην αγορά πιο εύκολα.
«Το θέμα δεν εξαρτάται από την επιχείρηση και τους εργαζόμενους, αλλά σε πολύ μεγάλο βαθμό από την κυβέρνηση, εφόσον μπορεί και θέλει να βοηθήσει. Τις χαλυβουργίες της Ελλάδας δεν τις βοηθάει ούτε η κυβέρνηση, ούτε και οι τράπεζες», τόνισε. Ο πρόεδρος του Σωματείου σημείωσε, ότι οι εργαζόμενοι στη Χαλυβουργία έχουν βάλει πλάτη και εργάζονται με -12% στις αποδοχές τους, προσπαθούν να βοηθήσουν όσο μπορούν από την πλευρά τους, αλλά δεν είναι διατεθειμένοι να πεινάσουν κιόλας. «Αυτό το θέμα πρέπει να το λύσει άμεσα κυβέρνηση», ανέφερε ο κ. Γκλαβίνης. Σύμφωνα με τον ίδιο, «προ μιας εβδομάδας έγινε εισαγωγή μπιγιέτας από την Τουρκία, διότι είναι πιο φθηνή από το Ελληνικό προϊόν. Την ίδια ώρα, στην Ελλάδα η εγχώρια ζήτηση από 2,5 εκατ. τόνους το 2007 έχει υποχωρήσει στους 500.000 τόνους (στοιχεία 2016), λόγω της πτώσης της οικοδομής και της στασιμότητας των μεγάλων δημοσίων έργων και άλλες 500.000 τόνοι είναι οι εξαγωγές χάλυβα, την ώρα που η δυνατότητα των εταιρειών ανέρχεται περίπου σε 4 εκατ. τόνους. «Στα χέρια της Κυβέρνησης βρίσκεται πλέον η επιβίωση της Χαλυβουργίας στη χώρα μας, μεταξύ των οποίων της Χαλυβουργίας Ελλάδος που δραστηριοποιείται στην περιοχή μας, καθώς η χώρα μας παραμένει μη ανταγωνιστική, λόγω υψηλού κόστους, όπως δήλωσε , μιλώντας στο «Ράδιο-Ένα 102,5», ο πρόεδρος Σωματείου Εργαζομένων Χαλυβουργίας. Η Χαλυβουργία είναι το μεγαλύτερο εργοστάσιο της Μαγνησίας, με 400 εργαζόμενους, που κάνουν τα πάντα για να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας. «Γι’ αυτό βάζουμε πλάτη και προσπαθούμε, η εποχή δεν είναι κατάλληλη για ν’ ανοίξουμε πόλεμο με την επιχείρηση, αλλά με την κυβέρνηση για να δουλέψουν τα εργοστάσια», σημείωσε ο Θ. Γκλαβίνης.Οι τράπεζες , σύμφωνα με το «ΒΗΜΑ» ανέθεσαν στην Alvarez & Marsal να εκπονήσει μελέτη βιωσιμότητας για τον κλάδο, ένα προσχέδιο της οποίας έχει ήδη παραδοθεί στις τράπεζες.
Τα δάνεια των τριών χαλυβουργικών επιχειρήσεων – Σιδενόρ της οικογένειας του κ. Νίκου Στασινόπουλου, Χαλυβουργία Ελλάδος της οικογένειας του κ. Νίκου Μάνεση και Χαλυβουργικής της οικογένειας του κ. Κωνσταντίνου Αγγελόπουλου – προσεγγίζουν τα 1,2 δισ. ευρώ και οι σωρευτικές ζημιές τα χρόνια της κρίσης ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ. Η Σιδενόρ έχει δανεισμό 500 εκατ. ευρώ και οι άλλες δύο από περίπου 350 εκατ. ευρώ η καθεμία.Το χαλυβουργείο της Χαλυβουργικής στην Ελευσίνα έκλεισε το 2012 και λειτουργεί το ελασματουργείο. Το εργοστάσιο της Χαλυβουργίας Ελλάδος στον Ασπρόπυργο έκλεισε το 2014. Με πιο μεγάλες παραγωγές λειτουργούν τρεις μονάδες (μία της Χαλυβουργίας Ελλάδος στον Βόλο και δύο της Σιδενόρ σε Θεσσαλονίκη και Αλμυρό) αλλά μόνο με μία 10ωρη βάρδια και βράδυ για να έχουν χαμηλό ενεργειακό κόστος, αναφέρεται.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το