Τοπικά

Εθισμένο με το διαδίκτυο το 12% μαθητών Γυμνασίων σε σχολεία της Μαγνησίας – Έρευνα σε 486 εφήβους

Στο 12% ανέρχεται το ποσοστό μαθητών Γυμνασίων της Μαγνησίας, οι οποίοι εμφανίζονται να είναι εθισμένοι στο διαδίκτυο, δηλαδή να είναι συνδεδεμένοι με το ιντερνέτ για περισσότερες από δύο ώρες την ημέρα. Το θέμα μελετά το Εργαστήριο Νευροψυχολογίας του παιδιού του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, το οποίο αναπτύσσει νέες μεθόδους για την αντιμετώπιση του φαινόμενου.
Στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Συνεδρίου Συμβουλευτικής Ψυχολογίας που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, παρουσιάστηκαν σε ειδική θεματική ενότητα τα αποτελέσματα της έρευνας, αλλά και οι μέθοδοι που έχουν αναπτυχθεί από το εργαστήριο.
Η έρευνα από υποψήφιο διδάκτορα διεξήχθη με ερωτηματολόγιο σε 486 μαθητές Γυμνασίων της Μαγνησίας και σε ένα μικρό δείγμα μαθητών Δημοτικού και ανέδειξε το στοιχείο πως ένα ποσοστό 11-12% των μαθητών είναι εθισμένο με το διαδίκτυο.
Τα αποτελέσματα έχουν παρουσιαστεί τουλάχιστον σε 16 επιστημονικά συνέδρια.

Ο καθηγητής και διευθυντής του Εργαστηρίου Νευροψυχολογίας του Παιδιού κ. Αργύρης Καραπέτσας δήλωσε πως «το ποσοστό του εθισμού των μαθητών στο διαδίκτυο είναι υψηλό. Εθισμένος με το διαδίκτυο είναι το παιδί ή ο έφηβος που αντί να το χρησιμοποιεί καθημερινά τουλάχιστον δύο ή τρεις ώρες, είναι τελικά προσκολλημένος επτά ή οκτώ ώρες».
Αναφερόμενος στις παρενέργειες του εθισμού επισήμανε τη μείωση των σχολικών επιδόσεων, την κατάθλιψη, το άγχος και άλλα προβλήματα στον ψυχισμό τους, την επιθετικότητα, την εκδήλωση παραβατικότητας και αντικοινωνικής συμπεριφοράς.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως «στο εργαστήριό μας χρησιμοποιήσαμε για τη διάγνωση και αξιολόγηση του φαινομένου το μηχάνημα των γνωστικών προκλητών δυναμικών, το οποίο επιβεβαίωσε αυτά που είδαμε με τα ερωτηματολόγια, αλλά μας έδειξε ταυτόχρονα και την εικόνα του εγκεφάλου, πώς είναι δηλαδή μια κυματομορφή. Είδαμε και την εικόνα στους εθισμένους εφήβους που είναι εκτός φυσιολογικών ορίων. Πλέον έχουμε μια πλήρη εικόνα με τους εθισμένους τόσο από κοινωνική συμπεριφορά, όσο και από εγκεφαλική εμπλοκή και αυτό θα είναι δείκτης για εμάς το πώς θα παρέμβουμε, θα βοηθήσουμε τους πληθυσμούς με τους εθισμένους με το διαδίκτυο εφήβους. Αρχίζουμε να εντοπίζουμε τι φταίει και γίνονται όλα αυτά και σχεδιάζουμε πώς θα κάνουμε αποτελεσματικές παρεμβάσεις, ώστε το παιδί, ο έφηβος να απεξαρτηθεί από το διαδίκτυο. Η αντιμετώπιση του φαινομένου είναι πολυεπίπεδη σε επίπεδο ψυχολογικό, κοινωνικό, σχολικό, ενώ ρόλο παίζει και η οικογένεια, το σχολείο. Εμείς απομονώνουμε τους παράγοντες για να δούμε ποιος είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας που προκαλεί τον εθισμό».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το