Τοπικά

Ερώτηση της Κ. Παπανάτσιου και επτά ακόμη βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, για τα έργα αναβάθμισης του Σιδηρόδρομου στη Θεσσαλία

Ερώτηση κατέθεσε η Βουλευτής ΣΥ.ΡΙΖ.Α Μαγνησίας κ. Κατερίνα Παπανάτσιου, με την συνυπογραφή του Βουλευτή Μαγνησίας κ. Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, των αρμόδιων Τομεαρχών Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α, κ. Βαρεμένου και κ. Πέρκα, καθώς και των υπολοίπων Βουλευτών Θεσσαλίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α, κ. Βαγενά – Κηλαηδόνη, κ. Παπαδόπουλου, κ. Κόκκαλη και κ. Λάππα, σχετικά με τα έργα αναβάθμισης του Σιδηρόδρομου στη Θεσσαλία.
Στην ερώτησή της η Βουλευτής αναφέρει ότι η Θεσσαλία είναι μία περιφέρεια που έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει ολοκληρωμένο ηλεκτροκίνητο σιδηροδρομικό δίκτυο, με σκοπό τη σύνδεση όλων των πρωτευουσών της Περιφερειακής ενότητας.

Για το σκοπό αυτό, αναλύει η Βουλευτής, τα πέντε τελευταία χρόνια, έχουν προχωρήσει έργα όπως η μελέτη, η ένταξη στο ΠΕΠ Θεσσαλίας και η προκήρυξη της ηλεκτροκίνησης σηματοδότησης του τμήματος Παλαιοφάρσαλλο – Καλαμπάκα, έγινε μελέτη εναλλακτικής χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής μέσα από τη ΒΙΠΕ Βόλου, ώστε να μη διχοτομείται η περιοχή της Ν. Ιωνίας, έγινε ενοποίηση δύο έργων ΕΣΠΑ – στο επιχειρησιακό πρόγραμμα για τις Υποδομές και το Περιβάλλον – ώστε να προχωρήσει μία προκήρυξη, κατατέθηκαν τα τεύχη για την ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση της γραμμής Βόλου-Λάρισας, με διέλευση από την ΒΙΠΕ και τέλος υπογράφτηκε συνεργασία Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών -ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΟΛΒ, για εκπόνηση μελέτης, από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, με στόχο τη δημιουργία δικτύου συνδυασμένων μεταφορών στο Ν. Μαγνησίας.
Η κ. Παπανάτσιου εκθέτει επίσης αναλυτικά και τις ενέργειες, που επίσης είχαν δρομολογηθεί από τη προηγούμενη κυβέρνηση και οι οποίες αφορούσαν στην υλοποίηση μελέτης από τον ΟΣΕ, σε συνεργασία με το Υπ. Υποδομών και Μεταφορών και του Δήμου Νοτίου Πηλίου, για τη δημιουργία νέας πρόσβασης προς τον Οικισμό της Γατζέας Πηλίου, καθώς και την παραχώρηση με ανταλλαγή, εκτάσεων και οικημάτων εντός αστικού ιστού από το Δήμο Λαρισαίων, για τη δημιουργία σταθμού Μεταφόρτωσης, αλλά και την εκπόνηση μελέτης για την αλλαγή της χάραξης της γραμμής που διέρχεται εντός του αστικού ιστού.

Με βάση τα ανωτέρω, η κ. Παπανάτσιου ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό:
– Πώς σκέφτεται να αντιμετωπίσει τα εμπόδια που υπάρχουν στο Διαγωνισμό για την Ηλεκτροκίνηση του τμήματος Παλαιοφάρσαλλο – Καλαμπάκα ;
– Πότε θα προκηρυχθεί ο Διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση της Γραμμής Λάρισα – Βόλος, με νέα χάραξη που παρακάμπτει τη Νέα Ιωνία και πως σχολιάζει ο Υπουργός τις διαρροές – που βλέπουν το φως της Δημοσιότητας – και εστιάζουν στο να μην περάσει η Γραμμή από τη ΒΙΠΕ και να συνεχίσει να διχοτομεί την περιοχή ;
– Σε ποια φάση βρίσκεται η μελέτη για τις συνδυασμένες Μεταφορές στο Νομό Μαγνησίας ;
– Πότε ο ΟΣΕ θα παραδώσει τη μελέτη για το νέο δρόμο πρόσβασης στον οικισμό Γατζέα Πηλίου και προτίθεται το Υπουργείο να χρηματοδοτήσει το έργο αυτό μόλις κατατεθεί η μελέτη, όπως είχε δεσμευτεί η προηγούμενη ηγεσία ;
– Τέλος, ποιος είναι ο σημερινός σχεδιασμός του ΟΣΕ για την περιοχή της Λάρισας, με βάση όσα είχαν συμφωνηθεί μεταξύ του Δήμου και της προηγούμενης Διοίκησης ;

Η ερώτηση που κατατέθηκε:
Η Θεσσαλία, με βάση τον υπάρχοντα Στρατηγικό Σχεδιασμό Μεταφορών, αποτελεί την πρώτη Περιφέρεια της χώρας μας που μπορεί να αποκτήσει ολοκληρωμένο ηλεκτροκίνητο Σιδηροδρομικό δίκτυο που θα συνδέει το σύνολο των Πρωτευουσών των Περιφερειακών της ενοτήτων.
Ήδη έχουν προχωρήσει τα έργα στο Βασικό Σιδηροδρομικό Άξονα Αθήνα –Θεσσαλονίκη, ενώ τα προηγούμενα 5 χρόνια:
1. Μελετήθηκε, εντάχθηκε στο ΠΕΠ Θεσσαλίας και προκηρύχθηκε η Ηλεκτροκίνηση σηματοδότηση του τμήματος Παλαιοφάρσαλλος – Καλαμπάκα.
2. Ικανοποιήθηκε το, από το 1992, πάνδημο αίτημα της Μαγνησίας, για μη διχοτόμηση της περιοχής της Νέας Ιωνίας από τη Σιδηροδρομική Γραμμή Λάρισα – Βόλος, μελετήθηκε η εναλλακτική χάραξη μέσα από τη ΒΙΠΕ Βόλου, ενοποιήθηκαν 2 έργα του ΕΣΠΑ στο επιχειρησιακό Πρόγραμμα για τις Υποδομές και το Περιβάλλον, προκειμένου να προκηρυχτεί ένα ενιαίο έργο και κατατέθηκαν τα τεύχη για την ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση της Γραμμής Λάρισα – Βόλος με διέλευση από τη ΒΙΠΕ και όχι τη Νέα Ιωνία.
3. Υπογράφτηκε συνεργασία για εκπόνηση μελέτης για τη βιωσιμότητα της δημιουργίας δικτύου συνδυασμένων μεταφορών στο Νομό Μαγνησίας, με συνεργασία Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΟΛΒ και μελετητή το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
4. Δρομολογήθηκε, με συνεργασία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του Δήμου Νοτίου Πηλίου, η υλοποίηση μελέτης από τον ΟΣΕ, για δημιουργία νέου δρόμου πρόσβασης στον Οικισμό Γατζέας Πηλίου, προκειμένου να σταματήσει η επικίνδυνη συνύπαρξη δρόμου και σιδηροδρομικής γραμμής, που υφίσταται εδώ και δεκαετίες και θέτει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.
5. Δρομολογήθηκε η συνεργασία με το Δήμο Λαρισαίων, για παραχώρηση εκτάσεων και οικημάτων εντός του Αστικού ιστού, με αντάλλαγμα την παραχώρηση στον ΟΣΕ έκτασης εκτός αστικού ιστού, για δημιουργία Σταθμού Μεταφόρτωσης και ταυτόχρονα έναρξη μελέτης βιωσιμότητας για την αλλαγή της χάραξης εντός του Αστικού ιστού της Λάρισας και ιδιαίτερα μετά το Σιδηροδρομικό Σταθμό και έως την έξοδο από την πόλη.
Όλες αυτές οι ενέργειες δημιουργούν νέα δεδομένα αναβάθμισης του Σιδηροδρόμου στη Θεσσαλία και ευρύτερα, σύγχρονες συνθήκες μεταφορών για πολίτες και εμπορεύματα και σημαντικές προοπτικές ευρύτερης ανάπτυξης της περιοχής.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Πως σκέφτεται να αντιμετωπίσει τα εμπόδια που υπάρχουν στο Διαγωνισμό για την Ηλεκτροκίνηση του τμήματος Παλαιοφάρσαλλο – Καλαμπάκα;
2. Πότε θα προκηρυχθεί ο Διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση της Γραμμής Λάρισα – Βόλος, με νέα χάραξη που παρακάμπτει τη Νέα Ιωνία και πως σχολιάζει ο Υπουργός τις διαρροές – που βλέπουν το φως της Δημοσιότητας – και εστιάζουν στο να μην περάσει η Γραμμή από τη ΒΙΠΕ και να συνεχίσει να διχοτομεί την περιοχή;
3. Σε ποια φάση βρίσκεται η μελέτη για τις συνδυασμένες Μεταφορές στο Νομό Μαγνησίας που εκτελεί το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας;
4. Πότε ο ΟΣΕ θα παραδώσει τη μελέτη για το νέο δρόμο πρόσβασης στον οικισμό Γατζέα Πηλίου και προτίθεται το Υπουργείο να χρηματοδοτήσει το έργο αυτό μόλις κατατεθεί η μελέτη, όπως είχε δεσμευτεί η προηγούμενη ηγεσία;
5. Ποιος είναι ο σημερινός σχεδιασμός του ΟΣΕ για την περιοχή της Λάρισας, με βάση όσα είχαν συμφωνηθεί μεταξύ του Δήμου και της προηγούμενης Διοίκησης;

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το