Τοπικά

Έργο αναβάθμισης υποδομών στο λιμάνι της Αμαλιάπολης

 

Εργασίες βελτίωσης των υποδομών στο λιμάνι της Αμαλιάπολης θα υλοποιήσει ο Δήμος Αλμυρού και προς αυτή την κατεύθυνση το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε τη σχετική μελέτη. Το έργο έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα «Φιλόδημος» και ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στις 690.000 ευρώ. Να αναφερθεί ότι πέραν της απουσίας δικτύου και παροχών για ύδρευση και την παροχή ρεύματος στα εξυπηρετούμενα σκάφη, σημαντική είναι η έλλειψη της υποδομής για την ανέλκυση και την καθέλκυση των εξυπηρετούμενων σκαφών.
Το υφιστάμενο έργο στην Αμαλιάπολη εξυπηρετεί κυρίως αλιευτικά σκάφη και πρόκειται να καθοριστεί μέσω της προβλεπόμενης αδειοδοτικής διαδικασίας ως αλιευτικό καταφύγιο.
Μεταξύ των εργασιών που αποφασίστηκε να υλοποιηθούν στο πλαίσιο της αναβάθμισης των υποδομών, είναι και τα εξής:
-Εκσκαφή του θαλάσσιου πυθμένα σε ελάχιστη απόσταση 1,50 μ. από το υφιστάμενο μέτωπο του προσήνεμου μώλου (υπό τους περιορισμούς που τέθηκαν ανωτέρω).
-Δεδομένου του απαντώμενου βάθους πυθμένα στο μεγαλύτερο τμήμα του προσήνεμου μώλου (εξωτερική πλευρά) περί τα 3,0 μ. εκτιμήθηκε ότι η ελάχιστη απαιτούμενη εκσκαφή θα είναι στα – 4,40 μ. από τη ΜΣΘ.
-Η στάθμη έδρασης της νέας στήλης προβλέπεται στα -3,0 μ. από ΜΣΘ.
-Η στήλη θα κατασκευαστεί από συμπαγείς τεχνητούς ογκολίθους άοπλου σκυροδέματος. Δεδομένου όμως ότι επιδιώκεται η μονολιθικότητα των τ.ο. καθ’ ύψος, με την ανωδομή, αλλά και το υφιστάμενο έργο αποφασίσθηκε οι τ.ο. να προβλεφθούν διαμπερείς με κυκλική οπή ø500 στο κέντρο τους, η οποία θα πληρωθεί με οπλισμένο σκυρόδεμα ως διατμητικός σπόνδυλος που θα εξασφαλίζει την ομοιόμορφη απόκριση των τ.ο. σε κάθε είδους φόρτιση.
-Πέραν των στηλών αποφασίσθηκε η σύνδεση της νέας στήλης με την υφιστάμενη κατασκευή. Για τον σκοπό αυτό προβλέπεται η κατασκευή εγκάρσιων δοκών ανά δεύτερη στήλη (ήτοι ανά 5,0 μ. αξονικά), οι οποίες θα καταλήγουν επί των στηλών της παλαιάς στήλης. Τόσο μέσω της τριβής όσο και μέσω κατάλληλων διατμητικών συνδέσμων, θα εξασφαλιστεί η διασύνδεση των δύο κατασκευών έτσι ώστε να αποφευχθεί η διαφορική απόκριση μεταξύ τους (πιθανές μικροϋποχωρήσεις στο νέο έργο λόγω ενδοσιμότητας ή συνιζήσεων του νέου πρίσματος κ.λπ.).
-Η υφιστάμενη ανωδομή του έργου καθαιρείται πλήρως, καθώς έτσι και αλλιώς θα πρέπει να οδεύσει το υπόγειο δίκτυο των Η/Μ παροχών. Το νέο δίκτυο θα οδεύει καθ’ όλο το μήκος του έργου πάνω από τις εγκάρσιες συνδετήριες δοκούς που θα συνδέουν παλαιά και νέα κατασκευή.
Η διαπλάτυνση του μώλου που επιτυγχάνεται θεωρείται ικανοποιητική καθώς εξασφαλίζει ικανό πλάτος για την αλιευτική δραστηριότητα καθ’ όλη την διάρκεια του έτους. Πέραν τούτου παρέχει την δυνατότητα στην αξιοποίηση της εξωτερικής πλευράς του προσήνεμου μώλου, ιδιαίτερα κατά την τουριστική περίοδο, της εξυπηρέτησης των διερχόμενων σκαφών αναψυχής, τα οποία θα μπορούν να προσδένουν έστω και προσωρινά – και με δική τους ευθύνη – χωρίς παράλληλα να εμποδίζουν την επαγγελματική δραστηριότητα των αλιέων.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το