Τοπικά

Εργασιακή αποκατάσταση για το 80% των αποφοίτων από το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Π.Θ. 

Το 80% αγγίζει η απορρόφηση στην αγορά εργασίας των αποφοίτων του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τις ευκαιρίες να εντοπίζονται αφενός στη δημόσια εκπαίδευση αφετέρου στον ιδιωτικό τομέα.
Εξάλλου η ειδική αγωγή είναι ένας τομέας που τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται ραγδαία και αυτό φαίνεται τόσο από τη ζήτηση που έχουν τα αντίστοιχα μεταπτυχιακά και σεμινάρια όσο και από τις θέσεις εργασίας που συνεχώς ανοίγουν στη δημόσια εκπαίδευση.
Πριν μερικές ημέρες στο παραλιακό συγκρότημα Παπαστράτου ορκίστηκαν πολλές δεκάδες απόφοιτοι του Τμήματος. Στόχος τους ήταν να τελειώσουν όσο το δυνατόν συντομότερα τις σπουδές, προκειμένου στη συνέχεια να ελπίζουν σε μια επαγγελματική αποκατάσταση και να μην χάσουν χρόνο.

Μάλιστα αυτοί οι απόφοιτοι πέρυσι για δεκαπέντε περίπου ημέρες είχαν προχωρήσει σε δυναμικές κινητοποιήσεις στον Βόλο, αλλά και στο υπουργείο Παιδείας ζητώντας μεταξύ άλλων την πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών για τον κλάδο τους στα σχολεία, καθώς εδώ και 16 χρόνια οι απόφοιτοι εργάζονται μόνο ως αναπληρωτές.
«Μάλιστα τα τελευταία χρόνια οι θέσεις τους στα σχολεία ως αναπληρωτές απειλούνται από άλλους αποφοίτους μεταπτυχιακών, διδακτορικών και σεμιναρίων. Το υπουργείο έχει κάνει δύο πίνακες απ’ όπου αντλεί παράλληλα εκπαιδευτικούς για τα σχολεία, ενώ παλιότερα πρώτα τελείωνε ο πίνακας των αποφοίτων του τμήματός μας και μετά ακολουθούσαν οι υπόλοιποι.
Τον όρκο διάβασε χθες η Στέλλα Κοιλιάρη από τη Χίο. Η ίδια συγκέντρωσε βαθμολογία 9,80 που είναι από τις υψηλότερες του Τμήματος.
«Είναι ένα πολύ ενδιαφέρον τμήμα από το οποίο αποκτάς πολύπλευρες γνώσεις, με αξιόλογους διδάσκοντες και αισθάνομαι χαρά που είχα την τιμή να γνωρίσω τόσο τους καθηγητές όσο και τους συμφοιτητές μου» τόνισε και πρόσθεσε πως η ειδική αγωγή στην Ελλάδα αναβαθμίζεται συνεχώς και μακάρι οι απόφοιτοι να βρουν εργασία».

Μάλιστα υπογράμμισε πως οι προοπτικές για την επαγγελματική αποκατάσταση υπάρχουν στη δημόσια εκπαίδευση ως αναπληρωτές, αν και είναι αίτημά μας οι μόνιμοι διορισμοί για το οποίο κινητοποιηθήκαμε πέρυσι, ενώ ευκαιρίες έχει και ο ιδιωτικός τομέας μέσα από τα κέντρα μελέτης, τα κέντρα για τις μαθησιακές δυσκολίες. Το κλειδί για όλα είναι η θέληση και η αγάπη για το επάγγελμα».
Για την ίδια η ειδική αγωγή ήταν η πρώτη της επιλογή έχοντας σημαντικό κίνητρο. «Έχω δει πως όταν η έγκαιρη παρέμβαση για τις μαθησιακές δυσκολίες γίνει στην ώρα της, τότε τα αποτελέσματα είναι πολύ καλά. Γι’ αυτό ήθελα να γίνω και εγώ μια εκπαιδευτικός που θα βοηθά με μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και αναπηρίες».
Στους επόμενους στόχους της είναι και η ενεργοποίηση στον ιδιωτικό τομέα ή η ένταξή της σε κάποιο ερευνητικό πρόγραμμα του πανεπιστημίου.
Από την πλευρά του ο κ. Καραγιαννίδης επισήμανε πως οι προοπτικές στην εργασία των αποφοίτων μας είναι από τις καλύτερες στα παιδαγωγικά τμήματα. Το 80% των αποφοίτων μας θα εργάζονται τον Σεπτέμβριο. Βέβαια έχει δυσκολέψει κάπως η ένταξή τους στη δημόσια εκπαίδευση και θα πρέπει να περιμένουν ένα με δύο χρόνια για να εργαστούν ως αναπληρωτές».

Η ορκωμοσία των αποφοίτων του τμήματος έγινε σε δύο τελετές λόγω του μεγάλου αριθμού πτυχιούχων.
Με αφορμή φέτος τη συμπλήρωση 20 χρόνων λειτουργίας του το Τμήμα Ειδικής Αγωγής ετοιμάζει εορταστικές εκδηλώσεις μετά το καλοκαίρι.
Εδώ και χρόνια κεντρικό αίτημα των φοιτητών και αποφοίτων του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής είναι η πραγματοποίηση μονίμων διορισμών στη δημόσια εκπαίδευση.
Από τότε που ιδρύθηκε το Τμήμα, οι απόφοιτοι εργάζονται μόνο ως αναπληρωτές στα σχολεία, καθώς δεν έχει πραγματοποιηθεί κανένας διαγωνισμός για τον κλάδο τους. Άγνωστο παραμένει τι θα γίνει με τους μόνιμους διορισμούς που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας για την επόμενη τετραετία και αν τελικά οι ειδικοί παιδαγωγοί θα δουν να ικανοποιείται το αίτημά τους.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το