Πολιτισμός

Με έργα του Βαγγέλη Διονά το νέο ημερολόγιο του Μουσείου Ελιάς

Τον καταξιωμένο ζωγράφο Βαγγέλη Διονά επέλεξε να φιλοξενήσει στο Ημερολόγιο 2017, το Μουσείο Ελιάς και Λαδιού Πηλίου. Με δεκαπέντε έργα εμπνευσμένα από τον θαλασσινό κόσμο και την Ελλάδα.

Ο Β. Διονάς ξεκίνησε να ζωγραφίζει κοντά στον ζωγράφο Γιώργο Βογιατζή από το 1971 έως το 1974. Το 1981 αποφοίτησε με άριστα από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, όπου σπούδασε ζωγραφική με δάσκαλο τον Γιάννη Μόραλη. Παράλληλα παρακολουθεί με υποτροφία του ΙΚΥ το εργαστήρι νωπογραφίας και τεχνικής των φορητών εικόνων με δάσκαλο τον Κώστα Ξυνόπουλο. Έχει συνεργαστεί σε πολλές εκδόσεις βιβλίων με πρωτότυπα χαρακτικά και έχει επιμεληθεί εικονογραφήσεις ποιητικών συλλογών και περιοδικών. Από το 1983 διδάσκει στην μέση εκπαίδευση ως καθηγητής Καλών Τεχνών. Έχει κάνει πάνω από 30 ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα, την Ιταλία, την Γαλλία και τις Η.Π.Α. και συμμετείχε σε πολλές δεκάδες ομαδικές, σ’ όλο τον κόσμο, έργα του βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στα 4 σημεία του Ορίζοντα.
Ο Βαγγέλης Διονάς είναι ζωγράφος με σαφή αίσθηση των προθέσεων του, γεννημένος το 1954 στο Πειραιά, κυριολεκτικά δίπλα στη θάλασσα, ζει τον κόσμο της από πολύ κοντά και κατορθώνει να μεταφέρει τους παλμούς του δημιουργικά στις επιφάνειες των πινάκων του. Αξιοποιώντας μια γραφή αφαιρετικά εξπρεσιονιστική, στο πνεύμα και στις απηχήσεις της Σχολής της Νέας Υόρκης, εργάζεται με έντονες χειρονομίες και τονισμένα χρώματα. Χωρίς να δεσμεύεται από περιγραφές και προκαταλήψεις, προχωρεί σε αυθόρμητη βίωση των μεγάλων πλασμάτων που ζουν μέσα στο νερό: τα θαλάσσια κήτη γίνονται απλώς οι αφορμές για να τολμήσει επιθετικές διαγώνιους σε κόκκινα και μπλε χρώματα.
Δουλεύοντας με προσήλωση τις συνθέσεις του, ο Διονάς προσδίδει απροσδόκητα πυρετώδη ρυθμό στα έργα του. Και δεν είναι μόνον οι κινημένοι άξονες που δεσπόζουν είναι περισσότερο η αγωνιώδης διαδικασία της γραφής του καλλιτέχνη: η ενεργητική ζωγραφική και το δυναμικό στάξιμο (dripping) των χρωμάτων πάνω στους πίνακες προδίδουν τη ζέση της δημιουργικής στιγμής. Ο Διονάς παλεύει μέσα από τα σχήματα και τα χρώματα του.
Δεν εφησυχάζει στα κεκτημένα μιας πορείας που την έχει ήδη με συνέπεια προς τα οράματα του διανύσει. Επιδιώκει την αναμέτρηση του με το νέο, το διαφορετικό.
Αν σταθεί κανείς απέναντι στα έργα του Ημερολογίου 2017, του Μουσείου Ελιάς και Λαδιού Πηλίου που φιλοξενούνται, θα διαπιστώσει ότι τον ζωγράφο ενδιαφέρει η επιθετική, ανήσυχη, δονούμενη συμπαράθεση γραμμών και επιπέδων, χρωμάτων και φωτός. Ένας ουσιαστικός διάλογος μορφών και τόνων, πολύτροπος και πολύπλοκος, συνιστά το ζητούμενο εδώ, στο παζλ αυτό των εικόνων που διαρθρώνει ο Διονάς με κινηματογραφική πλοκή, σαν να πρόκειται για αλλόκοτο ντοκιμαντέρ οικολογικής τέχνης. Μακριά από τις επιδιώξεις του η κούφια περιγραφή και ο κενός εντυπωσιασμός. Τις ισχυρές συγκινήσεις του από πλάσματα της βύθιας θαλάσσιας ζωής επιχειρεί και πετυχαίνει να εκφράσει με τον δικό του αξιοσημείωτο τρόπο.
Το Ημερολόγιο είναι τοίχου, περιλαμβάνει εορτές, είναι πολύ χρηστικό. Στην έκδοση βοήθησε καθοριστικά η εταιρεία ΓΑΙΑΟΣΕ και το μέλος του Διοικητικού της Συμβουλίου βολιώτης την καταγωγή Θανάσης Ακρίβος, παλιό στέλεχος του ΟΣΕ.
Το Ημερολόγιο 2017 του Μουσείου Ελιάς και λαδιού Πηλίου, βρίσκεται στα κεντρικά βιβλιοπωλεία και στο ίδιο το Μουσείο.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το