Πολιτισμός

Έργα τέχνης από εξαρτήματα μηχανών – Στις 12 Μαρτίου τα εγκαίνια της έκθεσης του Αλέξη Βαγενά

Παλιά βιομηχανικά εξαρτήματα, σιδηροδρομικό υλικό, αλλά και απομεινάρια από ένα μοναστήρι του Πηλίου, χάρη στην προσέγγιση του εικαστικού και αρχιτέκτονα Αλέξη Βαγενά, απέκτησαν νέα μορφή και μετατράπηκαν σε έργα τέχνης. Ο Θεσσαλός δημιουργός σε δύο εβδομάδες θα παρουσιάσει τη δουλειά του στη δεύτερη ατομική του έκθεση με τίτλο «TrashFormation».

Τα εγκαίνια της έκθεσης προγραμματίστηκαν τη μεθεπόμενη Πέμπτη 12 Μαρτίου. Ο κ. Βαγενάς, γνωστός στους περισσότερους Βολιώτες μεταξύ άλλων από την ενασχόλησή του με τη μουσική και την παρουσία του στο συγκρότημα «Red Wine Band», που έπαιζε σαξόφωνο επί σειρά ετών, μίλησε για τη συλλογή εικαστικών κατασκευών που θα παρουσιάσει τον επόμενο μήνα.
«Πρόκειται για 27 κατασκευές, που έχουν βασικό concept τον μετασχηματισμό κάποιων άχρηστων, πλέον, αντικειμένων σε έργα τέχνης. Τα εγκαίνια της έκθεσης, που θα φιλοξενηθεί στο «Σουρρεάλ Coffee Bar», έναν υπέροχο χώρο στο κέντρο του Βόλου, είναι προγραμματισμένα για τις 12 Μαρτίου, ενώ θα ολοκληρωθεί στις 26 του ίδιου μήνα», σημείωσε ο κ. Βαγενάς, για να προσθέσει: «Πιο συγκεκριμένα, έχουν χρησιμοποιηθεί παλιά εξαρτήματα από μηχανές, κυρίως του εργοστασίου Τσαλαπάτα, ορισμένα κομμάτια από τον εγκαταλειμμένο σιδηροδρομικό σταθμό του Πλαταμώνα και επίσης κάποια απομεινάρια από τη στέγη του μοναστηριού στην Πάου. Ήταν την περίοδο που εργαζόμουν στην Τεχνική Υπηρεσία του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, που αναστήλωσε τη μονή, μετά τις ζημιές που προκλήθηκαν από πυρκαγιά. Τότε είχαν βρεθεί σκόρπια δυο-τρία κομμάτια ξύλου και τα είχα μαζέψει. Επίσης έχουν χρησιμοποιηθεί διάφορα άλλα υλικά, κατά κανόνα άχρηστα. Όπως για παράδειγμα, σχοινί, κοχύλια, παλιά σκεύη κουζίνας, που επίσης μετασχηματίστηκαν και προέκυψαν νέες μορφές».

Η πραγματοποίηση της έκθεσης, έδωσε την ευκαιρία στον Λαρισαίο εικαστικό, να ανασύρει μνήμες από την εποχή που σπούδασε αρχιτεκτονική στη Φλωρεντία. «Στη σχολή που φοιτούσα, υπήρχε ένα μάθημα με τίτλο «Πλαστική διακοσμητική». Η τάση τότε να χρησιμοποιούμε όσο το δυνατόν περισσότερο τη φαντασία μας. Θυμήθηκα αυτό το μάθημα και όσα είχα διδαχτεί ως φοιτητής την εποχή που άρχισα να ασχολούμαι με το project. Το φθινόπωρο του 2018 είχα την ιδέα και άρχισα να δουλεύω πάνω στις συγκεκριμένες κατασκευές».

Η πρώτη ατομική έκθεση του Αλέξη Βαγενά πραγματοποιήθηκε ακριβώς πριν από μία επταετία. «Ήταν Φεβρουάριος του 2013, όταν στην αίθουσα του κινηματοθεάτρου «Αχίλλειο» παρουσίασα μία έκθεση με υπερρεαλιστικά άνθη. Ο πυρήνας ήταν ίδιος και τότε και αφορούσε στον μετασχηματισμό των αντικειμένων. Είχα εκθέσει μία σειρά από τριάντα λουλούδια διαφόρων ειδών με τον τίτλο «Dead flowers for lovers only», που μεταφράζεται σε «Νεκρά λουλούδια μόνο για εραστές». Ήταν κατασκευές από χρώμα και διαφανείς πλαστικές σακούλες τροφίμων», θυμήθηκε ο Λαρισαίος αρχιτέκτονας, ενώ έπειτα έκανε λόγο για τους καλλιτέχνες που τον έχουν επηρεάσει. «Μου αρέσουν ο Μαρσέλ Ντυσάν, με την περιβόητη «Κρήνη», τον ουρητήρα που εκτίθεται στο μουσείο μοντέρνας τέχνης στη Νέα Υόρκη, αλλά και ο ζωγράφος Φράνσις Μπέικον. Έχω επιρροές από την arte povera, που ξεκίνησε στην Ιταλία. Οι καλλιτέχνες αυτού του ρεύματος, μέχρι και κουρέλια είχαν χρησιμοποιήσει. Λατρεύω το σουρεαλιστικό στοιχείο. Εκεί κινούμαι κι εγώ», είπε χαρακτηριστικά ο 69χρονος εικαστικός, ο οποίος ζει στην πόλη μας εδώ και 42 χρόνια. «Βρέθηκα για πρώτη φορά στον Βόλο το 1978, αμέσως μετά τον στρατό. Θεωρώ τον εαυτό μου Βολιώτη», εξομολογήθηκε με χαμόγελο, ενώ κλείνοντας, με την ιδιότητα του σαξοφωνίστα και συνθέτη, αναφέρθηκε στην αγάπη του για τη μουσική: «Όλες οι μορφές τέχνης μοιάζουν με συγκοινωνούντα δοχεία. Μπορείς να βρεις εικαστικά στοιχεία στη μουσική και αντίστροφα. Δεν απέχουν πολύ το ένα από το άλλο. Θέλω να αναπληρώνω τον χρόνο μου με κάποια δημιουργική απασχόληση. Άλλωστε, είμαι άνθρωπος που πλήττει εύκολα και γι’ αυτό στα ενδιαφέροντά μου χωράει και η μουσική».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το