Χέρι – χέρι φαίνεται ότι πηγαίνει η …ανυπακοή στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (KOK) και στα μέτρα προστασίας της υγείας, καθώς όπως προκύπτει από τη φετινή έρευνα του Ινστιτούτου Ipsos, στηνCovid – 19 εποχή περισσότεροι από επτά στους δέκα Ευρωπαίους παραδέχονται ότι έχουν παραβιάσει τον ΚΟΚ, αλλά και τους κανόνες προστασίας της δημόσιας υγείας.
Την ίδια στιγμή το 45% των Ευρωπαίων δηλώνουν ότι ακολουθούν τους κανόνες προστασίας της υγείας κυρίως για να προστατεύσουν τους άλλους, ενώ μόνο το 33% κάνει το ίδιο με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.
Ο βασικός λόγος που προβάλλουν προσπαθώντας να εξηγήσουν την ανυπακοή τους και στα δύο ζητήματα είναι ότι οι κανόνες δεν τους φαίνονται λογικοί ή ότι δεν ταιριάζουν με την υφιστάμενη κατάσταση. Αυτό ισχυρίστηκε το 52% όσων ρωτήθηκαν για τον ΚΟΚ και το 45% όσων ρωτήθηκαν για τα μέτρα για την υγεία.
Η εντύπωση, πάντως, ότι ορισμένοι περιορισμοί ισχύουν μόνο και μόνο για να επιβάλλονται πρόστιμα ήταν πιο συχνή αναφορικά με τους οδικούς κανόνες (29%) παρά με την προστασία της δημόσιας υγείας (15%). Προβληματίζει ωστόσο το 42% των ερωτηθέντων που απάντησε ότι εφόσον είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, μπορούν να επιτρέψουν στον εαυτό τους να παραβιάσει τους κανόνες αναφερόμενοι στα μέτρα προστασίας της υγείας.
Ειδικότερα οι Ελληνες παραδέχτηκαν ότι παραβίασαν περισσότερο τα μέτρα υγειονομικής προστασίας (αποστάσεις, παραμονή στο σπίτι ή lockdown (73%) από τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας(69%). Οι ίδιοι απέδωσαν την παραβίαση των περιοριστικών μέτρων για τον κορονοϊό κυρίως στο ότι:
Αν και δεν είναι οι μοναδικοί, καθώς υψηλά ποσοστά έντασης παρατηρούνται και στις 11 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, οι Έλληνες οδηγοί παραμένουν ιδιαιτέρως ευέξαπτοι και νευρικοί, ενώ συχνά χαρακτηρίζονται από επιθετική συμπεριφορά. Διακατέχονται από μεγάλη αυτοπεποίθηση για τις οδηγικές τους ικανότητες. Αντίθετα, για τους άλλους οδηγούς – όπως προκύπτει από τις απαντήσεις τους – μπορούν με ευκολία να σκεφτούν τουλάχιστον ένα αρνητικό επίθετο. Περισσότερο από κάθε άλλο Ευρωπαίο πιστεύουν ότι είναι οι άλλοι εκείνοι που χαρακτηρίζονται από ανευθυνότητα και επιθετικότητα, ενώ για τον εαυτό τους και τις δικές τους ικανότητες στο τιμόνι μπορούν να σκεφτούν τουλάχιστον έναν θετικό χαρακτηρισμό.
Παρόλο που μόλις το 4% παραδέχεται ότι έχει επιθετική συμπεριφορά, οι Έλληνες οδηγοί φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις της κατάταξης όσον αφορά εκείνους που θα προσβάλουν άλλους χρήστες της οδού, θα πατήσουν την κόρνα επίμονα ή ακόμα και θα κατέβουν από το αυτοκίνητό τους για να ζητήσουν το λόγο και να …εξηγηθούν με τον οδηγό άλλου οχήματος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωβαρομέτρου Υπεύθυνης Οδήγησης, οι Έλληνες αποτελούν τους πλέον αγενείς οδηγούς στο σύνολο των συμπεριφορών που διερευνήθηκαν, ενώ ψηλά (αν και χαμηλότερα από την Ελλάδα) σκοράρουν και οι Ισπανοί.
Συγκεκριμένα οι Ελληνες οδηγοί μοιράζονται την πρώτη θέση με τους Γάλλους όσον αφορά την προσβολή άλλων οδηγών και βρίσκονται μόνοι τους στην κορυφή αναφορικά με τη συνήθεια να «κολλάνε» σε προπορευόμενο όχημα που τους εκνευρίζει.
Παράλληλα βρίσκονται στην πρώτη τριάδα στα εξής:
Την ίδια στιγμή δηλώνουν ότι φοβούνται την επιθετική συμπεριφορά των υπόλοιπων οδηγών και βάσει των απαντήσεών τους στο συγκεκριμένο ερώτημα, κατατάσσονται στη δεύτερη θέση με την πρώτη θέση να καταλαμβάνεται από τους Ισπανούς και την τρίτη από τους Γάλλους).
Ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι οι Ελληνες οδηγοί παίρνουν αρνητικό …χρυσό μετάλλιο και στις επικίνδυνες συνήθειες κατά την οδήγηση εμφανίζοντας επίδοση 8,9/20 όταν ο μέσος όρος των χωρών που συμμετείχαν στο ευρωβαρόμετρό είναι 7,5.
Πάνω από τους μισούς μιλούν στο κινητό τηλέφωνο ενώ οδηγούν, περνούν συχνότερα από όλους φανάρια που μόλις έχουν «κοκκινίσει» και είναι πρωταθλητές μεταξύ όσων εξακολουθούν να «ξεχνούν» να φορέσουν τη ζώνη ασφαλείας παραβιάζοντας περισσότερο από όλους την απαγόρευση κίνησης στη ΛΕΑ (Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης). Αποσπούν την προσοχή τους διάφορες δραστηριότητες, ενώ ένας στους δέκα δήλωσε ότι βλέπει ταινίες ή βίντεο στο κινητό του ή σε τάμπλετ την ώρα που οδηγεί. Το ποσοστό αυτό μάλιστα είναι το μεγαλύτερο που καταγράφηκε μεταξύ των ερωτηθέντων και αυξημένο κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα.
Περίπου εννέα στους δέκα παραδέχονται επίσης ότι παίρνουν τα μάτια τους από το τιμόνι και το δρόμο για πάνω από 2 δευτερόλεπτα κυρίως για να αλλάξουν σταθμό στο ραδιόφωνο ή να επιλέξουν μουσική, να μιλήσουν με συνεπιβάτη τους, να διορθώσουν κάτι στο καντράν ή να προγραμματίσουν το GPS, να ψάξουν κάποιο αντικείμενο ή να ελέγξουν τα παιδιά τους σε περίπτωση που βρίσκονται μαζί τους.
Αναλυτικά από τα συμπεράσματα της έρευνας προκύπτει ότι:
Στα θετικά συγκαταλέγονται ότι βρίσκονται χαμηλότερα από το μέσο όρο σε ό,τι αφορά στην οδήγηση πάνω από το όριο ταχύτητας, ενώ θυμούνται να ανάψουν φλας περισσότερο από κάθε άλλον.
Πηγή: Έθνος
Όταν δηλώνεις ως αξιωματική αντιπολίτευση, ότι διεκδικείς την διακυβέρνηση της χώρας κι ένα αξιοπρεπές ποσοστό…
Νωρίτερα σε σχέση με άλλες χρονιές αναμένονταν σύμφωνα με πληροφορίες, να αρχίσει η κατάθεση των…
Εκτός από την αλλαγή ώρας τα ξημερώματα της Κυριακής (31/3), αλλάζουν και οι ώρες κοινής…
Στα 830 ευρώ μεικτά πάει ο κατώτατος μισθός, με ισχύ από την 1η Απριλίου, επηρεάζοντας…
Η pop star Lizzo βρίσκεται αντιμέτωπη από το καλοκαίρι του 2023 με κατηγορίες για σεξουαλική…
Το Ισραήλ έπληξε σήμερα όχημα που μετέφερε παρατηρητές των Ηνωμένων Εθνών έξω από τη λιβανική…