Τοπικά

Έρχονται οι Κινέζοι για κρουαζιέρα- Σχεδιάζεται δίκτυο στο Αιγαίο που θα περιλαμβάνει και τον Βόλο από Πειραιά

Σε δίκτυο διασυνδεδεμένων λιμανιών (cluster) για την κρουαζιέρα στο Αιγαίο συμμετέχει το λιμάνι του Βόλου, με στόχο την προσέλκυση εκατομμυρίων Κινέζων τουριστών. Τη σχετική πρωτοβουλία έχει η Κίνα, μέσω της κρατικής της εταιρείας «Cosco», η οποία ελέγχει το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, οι Κινέζοι θέλουν να μετατρέψουν το λιμάνι του Πειραιά σε μεγάλο «home port», που θα συνδέεται με άλλα επτά λιμάνια της χώρας, μεταξύ των οποίων και του Βόλου, σχηματίζοντας έτσι ένα «cluster», που θα εξυπηρετεί τους εκατοντάδες χιλιάδες Κινέζους τουρίστες που θα έρθουν να επισκεφθούν την περιοχή. Υπολογίζεται ότι 3.000.000 Κινέζοι ενδιαφέρονται να επισκεφθούν σε πρώτη φάση την Ελλάδα και να κάνουν κρουαζιέρα στα ελληνικά νησιά. Οι Κινέζοι θα έρχονται αεροπορικώς από την πατρίδα τους στο «Ελ. Βενιζέλος» και από εκεί θα επιβιβάζονται στα κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι του Πειραιά.
Η «Cosco» είναι πολύ κοντά ή έχει ήδη συμφωνήσει με τις Κινεζικές Ανατολικές Αερογραμμές, που είναι η τρίτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της χώρας. Εφόσον υλοποιηθεί ο σχεδιασμός, θα πετάει για Ελλάδα με απευθείας ναυλωμένες πτήσεις, που θα φέρνουν γκρουπ Κινέζων τουριστών στη χώρα, για να κάνουν κρουαζιέρες από τον Πειραιά στη Μεσόγειο, στην Αδριατική και το Αιγαίο.
Προς την κατεύθυνση αυτή γίνονται ήδη συνεννοήσεις με εταιρείες κρουαζιέρας, στις οποίες συμμετέχει και ο ΟΛΒ, όπως ανέφερε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Θρασύβουλος Σταυριδόπουλος.
«Είμαστε σε αυτή τη συζήτηση με την «Cosco», που είναι ο μεγάλος κινεζικός φορέας τουρισμού και ο οποίος μπορεί να προωθήσει τον κόσμο που θέλει και να επηρεάσει εκατομμύρια τουρίστες», τόνισε ο κ. Σταυριδόπουλος.
«Με το «cluster» λιμανιών προσφέρουμε ομοειδείς υπηρεσίες κρουαζιέρας. Παραβρέθηκα στη συνάντηση και αν ευοδωθεί το εγχείρημα, αναμένεται να ξεκινήσει τον Μάρτιο-Απρίλιο του 2017 η έλευση των Κινέζων τουριστών, με πολλά πλοία και πολλούς κατάπλους», πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΟΛΒ. «Ο Πειραιάς μας ρώτησε αν θέλουμε και συμφωνήσαμε. Το λιμάνι του Βόλου έχει υψηλά στάνταρντ και σε γενικές γραμμές είμαστε έτοιμοι. Οι Κινέζοι δεν βιάζονται, αλλά επιμένουν, πιέζουν και στο τέλος πετυχαίνουν αυτό που θέλουν», κατέληξε ο κ. Σταυριδόπουλος.
Οι εταιρείες κρουαζιέρας, όπως π.χ. η «Costa», έχουν αποφασίσει να μειώσουν την παρουσία τους στο Αιγαίο και παράλληλα να την ενισχύσουν στην Καραϊβική, στην Ασία και στη Βόρεια Ευρώπη. Σύμφωνα μάλιστα με τα τελευταία δεδομένα, τη «ζημιά» που δεν έπαθε η χώρα μας το 2016, αφού πήρε όλα τα κρουαζιερόπλοια που είχαν στο πρόγραμμά τους την Τουρκία, θα την πάθει του χρόνου, με την πτώση της κίνησης να υπολογίζεται από 25% μέχρι και 30%.
Οι Κινέζοι, που στα σχέδιά τους είναι σε βάθος πέντε-έξι ετών να φέρουν 3.000.000 επιβάτες κρουαζιέρας στην Ελλάδα, έχουν έρθει ήδη σε επαφή με τους περισσότερους κολοσσούς του κλάδου, προκειμένου να τους πείσουν, να δώσουν ώθηση στην Ελλάδα. Σε απανωτές συσκέψεις που έγιναν στην Κίνα, αποφασίστηκε ως κίνητρο προσέλκυσης να χρησιμοποιηθεί και η θέληση όλων σχεδόν των εταιρειών, να αποκτήσουν μερίδια στην αγορά της Ασίας. Ως ένα από τα ανταλλάγματα που ζητούν πλέον οι Κινέζοι στις διαπραγματεύσεις που κάνουν με τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας στον κόσμο, είναι η ενίσχυση του λιμανιού του Πειραιά και η ανάδειξή του σε μεγάλη βάση για την κρουαζιέρα στην περιοχή. Στα επιχειρήματά τους προσθέτουν ότι ήδη έχουν ξεκινήσει πολυδιάστατη καμπάνια, προκειμένου να προσελκύσουν στην Ελλάδα για κρουαζιέρες εύπορους Κινέζους πολίτες.
Η μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιέρας στον κόσμο, η «Carnival», η οποία αναπτύσσεται ραγδαία στην αγορά της Κίνας, έχει ήδη ανταποκριθεί και σύμφωνα με τις πληροφορίες έχει ζητήσει ακόμα και τη διαχείριση της νέας βάσης κρουαζιέρας που θα κατασκευάσει η «Coscο» στο λιμάνι του Πειραιά, προκειμένου να μπορέσει να φιλοξενήσει με άνεση τα πολύ μεγάλα κρουαζιερόπλοια των 4.000 και 5.000 επιβατών. Οι Κινέζοι δεν επιθυμούν να συνεργαστούν με μία μόνο μεγάλη εταιρεία, αλλά να προσελκύσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό εταιρειών και κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά. Τα στελέχη της «Cosco» σχεδιάζουν να προτείνουν την ανάπτυξη ενός «cluster» κρουαζιέρας, στο οποίο όμως ο ΟΛΠ θα είναι ο leader.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΛΒ, εξετάζεται οι κρουαζιέρες στο Αιγαίο να είναι διπλές τετραήμερες ή μία εξαήμερη και θα περιλαμβάνουν εκτός του Βόλου τα λιμάνια της Μυκόνου, της Σαντορίνης, του Ηρακλείου, της Ρόδου και της Θεσσαλονίκης.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το