Ελλάδα

Επιβάτης πλοίου αποζημιώθηκε από ναυτιλιακή γιατί έχασε βαλίτσα

Ξεκίνησε από την Άνδρο για τα Γιάννενα. Στο λιμάνι της Ραφήνας που αποβιβάστηκε, η βαλίτσα του δεν ήταν πουθενά… Κι έκτοτε άρχισε να ξετυλίγεται το κουβάρι της ιστορίας. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, καταναλώτρια προσέφυγε στην Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή», καταγγέλλοντας ότι ο ανήλικος γιος της κατά το ταξίδι του με πλοίο από την Άνδρο προς τη Ραφήνα, στο πλαίσιο σχολικής εκδρομής, έχασε την αποσκευή του.

Το πλήρωμα του υπέδειξε να αφήσει τη βαλίτσα του στο γκαράζ του πλοίου και, κατά την άφιξή του στο λιμάνι της Ραφήνας, την αναζήτησε αλλά δεν τη βρήκε. Το αποτέλεσμα ήταν ότι αναγκάστηκε να συνεχίσει το ταξίδι του με το σχολείο προς τα Ιωάννινα που ήταν ο προορισμός της σχολικής εκδρομής, χωρίς τα ρούχα και τα προσωπικά του αντικείμενα.

Το αίτημα της καταναλώτριας ήταν η καταβολή αποζημίωσης ύψους 500 ευρώ για την απώλεια της αποσκευής και των προσωπικών ειδών του ανήλικου τέκνου της. Η εταιρεία αρχικά απάντησε ότι δεν φέρει καμία ευθύνη και ότι η μέριμνα για κάθε αποσκευή αποτελεί ευθύνη του επιβάτη. Ωστόσο, ο Συνήγορος του Καταναλωτή επισήμανε στην εταιρεία ότι, σύμφωνα με τη νομοθεσία για τα δικαιώματα των επιβατών κατά τις θαλάσσιες μεταφορές (ν. 4195/2013), ο μεταφορέας ευθύνεται για τη ζημία που προκαλείται στον επιβάτη, εξαιτίας απώλειας ή φθοράς των αποσκευών του, με την εξαίρεση των αποσκευών καμπίνας, εκτός αν αποδείξει ότι το συμβάν που προκάλεσε την απώλεια ή τη φθορά δεν οφείλεται σε υπαιτιότητά του. Για την οφειλόμενη αποζημίωση ως προς τη φθορά ή απώλεια των αποσκευών προβλέπεται ποσοτικός περιορισμός ύψους 730 ευρώ περίπου.

Στην προκείμενη περίπτωση, με βάση τα πραγματικά περιστατικά της υπόθεσης, η αποσκευή είχε παραδοθεί για φύλαξη σε χώρο ευθύνης της εταιρείας, μετά από υπόδειξη του προσωπικού της, το οποίο όφειλε να επιτηρεί τον χώρο αυτόν. Τελικά, κατόπιν των ανωτέρω, η εταιρεία αποζημίωσε την αιτούσα με το ποσό των 500 ευρώ που διεκδικούσε με την αναφορά της.

Πηγή: Έθνος

Share

Πρόσφατα άρθρα

ΕΟΠΥΥ: Πώς έφτασαν στα ίχνη του κυκλώματος που συνταγογραφούσε ψευδώς φάρμακα – Οι εξοργιστικοί διάλογοι των μελών του

Ζημιά 3.500.000 προκάλεσε στον ΕΟΠΥΥ το κύκλωμα γιατρών και φαρμακοποιών που προχωρούσε σε ψευδή συνταγογράφηση…

16 Σεπτεμβρίου 2024

Ήταν ανταγωνιστικός ο Βόλος, αλλά έχασε 2-0 από την ΑΕΚ

Ο Βόλος προσπάθησε, ήταν ανταγωνιστικός, ωστόσο, δεν κατάφερε να πάρει το θετικό αποτέλεσμα από την…

16 Σεπτεμβρίου 2024

Πάνω από 221.000 επισκέπτες στην 88η ΔΕΘ – Η μεγαλύτερη επισκεψιμότητα μετά το 2019

Ξεπέρασε τις προσδοκίες η 88η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης, προσελκύοντας 221.375 επισκέπτες σε μόλις εννέα ημέρες,…

16 Σεπτεμβρίου 2024

Έκπληκτος ο Μασκ με το δημογραφικό πρόβλημα στην Ελλάδα: «Ουάου, σχεδόν διπλάσιοι οι θάνατοι από τις γεννήσεις…»

Το δημογραφικό πρόβλημα της Ελλάδας φαίνεται ότι προβληματίζει ιδιαίτερα τον Έλον Μασκ. Ο CEO της…

16 Σεπτεμβρίου 2024

Πέλλα: Γιατί πρώην ιδιοκτήτης λεωφορείου καταγγέλλει τα ΚΤΕΛ – Έρευνα της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας

Σε καταγγελία στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας προχώρησε πρώην οδηγός και ιδιοκτήτης λεωφορείου στα ΚΤΕΛ Πέλλας.…

16 Σεπτεμβρίου 2024

ΙΕΛΚΑ: Πόσο κοστίζει το καλάθι του σουπερμάρκετ στην Ελλάδα σε σύγκριση με 7 ευρωπαϊκές χώρες – Οι διαφορές στον ΦΠΑ

Η επαναλαμβανόμενη έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) παρουσιάζει τα αποτελέσματα οργανωμένης έρευνας…

16 Σεπτεμβρίου 2024