Τοπικά

Με επιτυχία το πείραμα του Ερατοσθένη στο 9ο Γυμνάσιο Βόλου

Την Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2017 το 9ο Γυμνάσιο Βόλου συμμετείχε για 1η φορά στην εκτέλεση του «πειράματος του Ερατοσθένη», ενός παγκόσμιου πειράματος, από τα ομορφότερα στην ιστορία της φυσικής, που γίνεται 22 Μαρτίου και 22 Σεπτεμβρίου κάθε έτους στην εαρινή και χειμερινή Ισημερία, την ώρα που ο ήλιος θα βρίσκεται στο ζενίθ κάθε πόλης που συμμετέχει στο πείραμα.

Για τον Βόλο η ώρα αυτή ήταν 13 20′ 43′, όπως ανέφερε η διευθύντρια του σχολείου κ. Νίκη Χατζηκυριάκου «στο πείραμα αυτό συμμετέχουν σχολεία από όλο τον κόσμο που βρίσκονται στον ίδιο γεωγραφικό μεσημβρινό δεν έχουν δηλ. διαφορά ώρας και διεξάγεται ταυτόχρονα σε διάφορες πόλεις εντός και εκτός Ελλάδας. Σε κάθε περίπτωση αυτό που χρειάζεται να γνωρίζουμε είναι η επίκεντρη γωνία μεταξύ των δυο πόλεων καθώς και η μεταξύ τους χιλιομετρική απόστασή που την βρίσκουμε από το Google Earth. Εμείς υπολογίσαμε την γωνία και βρήκαμε την απόσταση του σχολείου μας από τον Ισημερινό όπου η γωνία είναι μηδέν. Το μεσημέρι είναι 13 20′ 43” με ένα ύψος ήλιου γύρω στις 50 μοίρες και 48 λεπτά. Οι συντεταγμένες του Γυμνασίου είναι 39 22′ 16.7” πλάτος βόρειο και 22 56′ 25.6” μήκος ανατολικό
Η απόσταση 9ου Γυμνασίου Βόλου από Ισημερινό πάνω στον ίδιο μεσημβρινό είναι 4361 Km.

Το πείραμα στο οποίο συμμετείχε με μεγάλη επιτυχία η Γ’ Γυμνασίου και παρακολούθησε όλο το σχολείο υπό την επιτήρηση των καθηγητών μιας που ήταν και στο τέλος του ωρολογίου προγράμματος τους, αποδείχτηκε μια υπέροχη εμπειρία για τους μαθητές μας. Τους πρόσφερε χαρά, παιγνίδι, συνεργασία, ομαδικότητα και οπωσδήποτε γνώση. Το πείραμα του Ερατοσθένη για πρώτη φορά έγινε διαθεματικό, με την συμμετοχή πολλών καθηγητών διαφόρων ειδικοτήτων όπως μαθηματικών, φυσικών, φιλολόγων, κοινωνιολόγων, γυμναστών, ξενόγλωσσων, τεχνολόγων. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για το πείραμα από τους καθηγητές τους και την διευθύντρια του σχολείου τους, ενθουσιάστηκαν και βοήθησαν πολύ στην εκτέλεση του πειράματος. Είχαμε μια εξαιρετική ιδέα βιωματικής μάθησης που φαντάζομαι ότι απόλαυσαν τα παιδιά. Σχημάτισαν με τα σώματά τους το γράμμα Π (από το Πείραμα) και το γράμμα Ε (από το Ερατοσθένης). Καθώς και τον αριθμό 9 (9ο Γ.Β.). Χαιρόμαστε ειλικρινά όλοι να βλέπουμε τόσο ορεξάτες και δημιουργικές και καινοτόμες δράσεις να συμβαίνουν στο σχολείο μας.
Σκοπός του πειράματος ήταν να μάθουν με ποιον ζηλευτό τρόπο ο Ερατοσθένης μέτρησε την περίμετρο της Γης και πολλούς επιμέρους στόχους όπως την παρατήρηση, τη συνεργασία των σχολείων μεταξύ τους, τη χρήση των ΤΠΕ (Skype, exell, mail ) και πως αυτά διευκολύνουν τις μετρήσεις».

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το