Τοπικά

Επίσκεψη του ΓΕΛ Αγριάς στο «HEILIG HART COLLEGE» στο WEZEMBEEK-OPPEM στο TERVUREN του Βελγίου

Στο πλαίσιο του προγράμματος: ERASMUS + με τίτλο: «STOP FENCES», «Καταργώντας εμπόδια», δύο καθηγήτριες του σχολείου μας, η κα Κουμούτση Αναστασία, χημικός και η κα Ριζοπούλου Ευμορφία, φιλόλογος με πέντε μαθητές, τους: Ιατροπούλου Κασσιανή-Σταυρούλα, Σουλικιά Κωνσταντίνα, Κεσίδη Κωνσταντίνο, Μούκα Αθανάσιο και Παπαντωνίου Αθανάσιο είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν στο Tervuren του Βελγίου.

Η διάρκεια του προγράμματος είναι τριετής και λήγει στις 31.08.2022. Στόχοι του προγράμματος είναι η εξοικείωση μαθητών και καθηγητών με τις νέες τεχνολογίες καθώς και η ανάπτυξη των γλωσσικών και επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων. Ο κυριότερος ωστόσο στόχος, όπως φαίνεται και από τον τίτλο του προγράμματος, είναι να λάβουν οι συμμετέχοντες εφόδια μέσω της διαδικασίας της μάθησης. Οι ομάδες εστίασαν σε θέματα όπως η γνώση του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος κάθε χώρας, η κατανόηση της κοινωνικής και εκπαιδευτικής αξίας της πολιτιστικής κληρονομιάς, η συμβολή της στην οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή, όπως τα αντιλαμβάνονται οι συμμετέχουσες χώρες, δηλαδή η Ελλάδα, η Ιταλία, η Ισπανία και το Βέλγιο.

Η συγκεκριμένη επίσκεψη πραγματοποιήθηκε από τις 6 έως τις 13 Νοεμβρίου 2021. Οι μαθητές φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες από το ενταγμένο στο πρόγραμμα σχολείο, το «HEILIG HART COLLEGE». Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, μαθητές και καθηγητές συμμετείχαν σε εργαστήρια και εκπαιδευτικές επισκέψεις σε σχέση με τα παραπάνω θέματα, σε διάφορες πόλεις του Βελγίου.

Στα εργαστήρια του σχολείου φιλοξενίας οι μαθητές, αντάλλαξαν σκέψεις και απόψεις και με το κείμενο που συνέταξαν και ανήρτησαν στην ιστοσελίδα του προγράμματος, εξέφρασαν τους λόγους συμμετοχής στο πρόγραμμα και αξιολόγησαν την εμπειρία τους. Την ίδια μέρα η χώρα του Βελγίου τιμούσε τους νεκρούς των δύο παγκόσμιων πολέμων και οι εταίροι μαθητές είχαν ετοιμάσει πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες στις οποίες και συμμετείχαν όλοι με πολύ ενθουσιασμό.
Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών επισκέψεων πραγματοποιήθηκε εκδρομή στις Βρυξέλλες. Οι συμμετέχοντες περπάτησαν στο ιστορικό κέντρο της πόλης, γνωρίζοντας από κοντά τα ιστορικά μνημεία της. Επισκέφθηκαν το κέντρο επισκεπτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (Parlamentarium) και γνώρισαν την ιστορία της ίδρυσης και ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σε ειδικές αίθουσες, με βιωματικά εργαστήρια, έγιναν «ευρωβουλευτές» και στο τέλος ανήρτησαν κείμενα σε ιστοσελίδα του Κοινοβουλίου με τις εντυπώσεις τους και τις προσδοκίες τους από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ακόμη, επισκέφθηκαν την Αμβέρσα, το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης και ενημερώθηκαν για τη μεγάλη οικονομική ανάπτυξη της πόλης απόν 16ο αιώνα. Ξεναγήθηκαν στον ιστορικό καθεδρικό ναό της Παναγίας, χτισμένος σε γοτθικό ρυθμό, το καμπαναριό του οποίου περιλαμβάνεται στη λίστα των Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ. Στη συνέχεια επισκέφθηκαν τη Λουβένη, με το μεγαλύτερο και παλαιότερο πανεπιστήμιο από τον 15ο αιώνα και θαύμασαν την περίφημη πανεπιστημιακή βιβλιοθήκη της. Τέλος στην Μπριζ, πόλη με υψηλή οικονομική σημασία λόγω του λιμανιού της, οι μαθητές περπάτησαν στο ιστορικό κέντρο της πόλης, που αποτελεί και αυτό Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ, και γνώρισαν τα κυριότερα μνημεία της, μέσω ενός ψηφιακού παιχνιδιού στο κινητό τους, διαδικασία που ευχαρίστησε ιδιαίτερα τα παιδιά αποκομίζοντας ταυτόχρονα και γνώσεις.

Οι εμπειρίες όλων των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα ήταν μοναδικές. Το σπουδαιότερο μάθημα όμως ήταν η επαφή με μαθητές και εκπαιδευτικούς από διαφορετικές χώρες και οι σχέσεις που κτίσθηκαν μεταξύ τους.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το