Τοπικά

Επίσκεψη του 5ου Δημοτικού Βόλου στη στη Λοβίσα της Φινλανδίας

Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ που υλοποιεί το 5ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου με θέμα «Taste of Life» ταξίδεψαν στη Λοβίσα της Φινλανδίας από 8 έως 14 Μαΐου ο διευθυντής του Σχολείου Απόστολος Ατσιάς, η εκπαιδευτικός Βάνα Ζωιτοπούλου και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης Άρτεμις Αγιώτη, Μαργαρίτα Μπλέτσα και Σταυρίνα Μποτού και σήμερα περιγράφουν το ταξίδι τους.
«Μια συναρπαστική ανοιξιάτικη, αλλά με χειμερινές θερμοκρασίες, εβδομάδα ξεκίνησε με τη γνωριμία μας με τη μικρή και τόσο όμορφη πόλη της Λοβίσα και συνεχίστηκε με ένα θερμό καλωσόρισμα στο σχολείο Harjurinteen, που περιελάμβανε Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο. Εκεί ακολούθησε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου που ήταν άκρως εντυπωσιακοί. Όλοι οι χώροι φιλόξενοι για τους μαθητές που κυκλοφορούν παντού χωρίς παπούτσια και κάθονται κατάχαμα, για να κάνουν τις εργασίες τους ή ξαπλώνουν για να διαβάσουν το βιβλίο τους… Για το μάθημα μουσικής υπάρχει ένα πολύ καλά εξοπλισμένο στούντιο με πληθώρα ειδών μουσικών οργάνων. Το φινλανδικό σχολείο φαίνεται να διέπουν τρεις άξονες «Ελευθερία, ευθύνη, πειθαρχία». Οι εργασίες για το σπίτι δεν ξεπερνούν ποτέ το μισάωρο για τους μαθητές του Δημοτικού, και το δίωρο για τους μαθητές του Γυμνασίου και Λυκείου, γιατί το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας σέβεται την ανάγκη των μαθητών για παιχνίδι, ξεκούραση και ξέγνοιαστες οικογενειακές στιγμές.

Ράφτινγκ και σάουνα
Οι Φινλανδοί ζουν μέσα στη φύση, έτσι την επόμενη μέρα είχαν διοργανώσει στην περιοχή Strömfors Ruukki ράφτινγκ σε ποτάμι με εκπαιδευτές. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία! Μοναδική εμπειρία ήταν και η παραδοσιακή φινλανδική σάουνα και το διαδοχικό μπάνιο σε βαρέλι σε έναν υπέροχο χώρο κάμπινγκ δίπλα στη θάλασσα όπου οδηγηθήκαμε περπατώντας μέσα στο δάσος Loviisan Harju. Εκεί ακολούθησε μια βραδιά με φωτιές, τραγούδια και κιθάρες και μπάρμπεκιου. Η διαμονή μας στη Λοβίσα έκλεισε με μάθημα χορού και έναν αγώνα φόρμπο (μοιάζει με χόκεϊ). Την επομένη ξεκίνησε μία συναρπαστική μέρα στην πρωτεύουσα της Φινλανδίας, το Ελσίνκι. Επισκεφτήκαμε το λιμάνι, τον Ορθόδοξο ναό της Κοίμησης της Θεοτόκου, τον Καθολικό ναό, το Μουσείο Παιδιού και τ νέα βιβλιοθήκη της Φινλανδίας που ονομάστηκε «Ωδή». Το ισόγειο λειτουργεί σαν τόπος συνάντησης, με έναν εκθεσιακό χώρο, έναν κινηματογράφο, ένα καφέ και ένα εστιατόριο. Στον δεύτερο όροφο προσφέρονται τα τεχνικά μέσα για να μπορεί ο καθένας να τυπώσει σε εκτυπωτές, να ράψει σε ραπτομηχανές ή και να πειραματιστεί σε 3D κατασκευές. Εκτός από το Urban Lab, υπάρχουν και πολλές αίθουσες για μίνι συνεδριάσεις, φωτογραφικά στούντιο, χώροι για ηχογραφήσεις, κλπ. Προσφέρονται μαθήματα εκμάθησης γλωσσών για τους μετανάστες. Οι λάτρεις των ηλεκτρονικών παιχνιδιών αποκτούν αίθουσες υπολογιστών εξοπλισμένες με VR. Και στον τρίτο όροφο, σε έναν ανυψωμένο, γεμάτο φως χώρο, υπάρχει ένας «αναγνωστικός παράδεισος» όπου μπορεί να βρει κανείς μια συλλογή 100.000 βιβλίων. Ακολούθησε η επίσκεψή μας στο Πόρβο. Η παλιά πόλη ήταν γραφική, καταπληκτική! Εκεί σε ένα παραδοσιακό οίκημα δοκιμάσαμε τοπικές σπεσιαλιτέ που ετοίμασαν οι Φιλανδοί εταίροι μας και τραγουδήσαμε όλοι μαζί τα τραγούδια που είχαμε ετοιμάσει με τη συνοδεία πιάνου. Το Porvoo (Σουηδικό Borgå) είναι μια ιστορική παράκτια πόλη μόλις 50 χιλιόμετρα μακριά από το Ελσίνκι, στις εκβολές του ποταμού Porvoo στον Κόλπο της Φινλανδία»ς.

Οι εντυπώσεις των μαθητριών
Οι μικρές μαθήτριες κατέθεσαν επίσης τις εντυπώσεις τους. Η Άρτεμη Αγιώτη σημείωσε: «Εντυπωσιάστηκα από τη θερμή φιλοξενία και το όμορφο και ήσυχο φυσικό τοπίο. Όσο για το σχολείο της Λοβίσα με ενθουσίασε. Υπήρχαν μεγάλες και διαφορετικές αίθουσες με εξοπλισμένα εργαστήρια. Οι μαθητές μπορούσαν να ασχοληθούν με τη μουσική έχοντας στη διάθεσή τους μια μεγάλη ποικιλία μουσικών οργάνων, με τη μαγειρική σε εργαστήρια που τους παρείχαν όλα τα απαραίτητα υλικά. Μάθαιναν να πλέκουν και να ράβουν, να ζωγραφίζουν και να φτιάχνουν ιδιαίτερες κατασκευές στην αίθουσα καλλιτεχνικών. Τέλος, με εντυπωσίασε η ενεργή συνεργασία των μαθητών με τους δασκάλους τους αφού όλοι συμπεριφέρονταν με σεβασμό και έκαναν με ευχαρίστηση όλες τους τις δραστηριότητες. Ήταν μια πολύ μεγάλη εμπειρία για μένα και θα ήθελα να επισκεφτώ ξανά αυτή τη χώρα». Η Μαργαρίτα Μπλέτσα είπε: «Αυτό που με εντυπωσίασε περισσότερο ήταν η οργάνωση και η καθαριότητα που κυριαρχούσε ακόμη και σε μια μικρή πόλη. Τα σχολεία ήταν πολύ μεγαλύτερα από τα δικά μας και τα παιδιά πολύ ήσυχα και κινούνταν στους χώρους του σχολείου με τις κάλτσες. Οι άνθρωποι ήταν ντυμένοι ελεύθερα χωρίς να νοιάζονται για τη γνώμη των άλλων. Ήταν μια καταπληκτική εμπειρία που θα ήθελα να ζήσω ξανά και ξανά!». Η Σταυρίνα Μποτού ανέφερε: «Αυτά που μου έκαναν εντύπωση, ήταν οι υποδομές των σχολείων, δηλαδή οι αίθουσες διδασκαλίας, τα εργαστήρια και οι αθλητικές τους εγκαταστάσεις. Επίσης, εντυπωσιακή ήταν η ελευθερία που είχε το κάθε παιδί στον τρόπο ντυσίματος χωρίς να προσβάλλει τον άλλο. Ήταν μια πολύ όμορφη χώρα με πολύ ευγενικούς ανθρώπους».

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το