Τοπικά

Επίσκεψη 3ου ΓΕΛ Βόλου στην Πορτογαλία στα πλαίσια ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+

Τέσσερις μαθητές του 3ου ΓΕΛ Βόλου, οι Καραβασίλη Ευαγγελία, Κοντού Ελένη, Λερίου Δανάη και Τσιούκας Χριστόφορος με τη συνοδεία δυο καθηγητών, του Μαστραφτσή Χρήστου και Γούναρη Αθανασίου, εκπροσώπησαν την Ελλάδα στην Pampilhosa da Serra της Πορτογαλίας, την οποία επισκέφτηκαν στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος «Erasmus+». Εκεί ήρθαν σε επαφή με μαθητές και καθηγητές της Πορτογαλίας, Ιταλίας, Λιθουανίας, Ρουμανίας και Τουρκίας που συμμετείχαν επίσης στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Το θέμα αυτής της εβδομαδιαίας συνάντησης ήταν ο κοινωνικός αποκλεισμός.
Μετά από ένα μακρύ και κουραστικό ταξίδι, η ελληνική ομάδα έφτασε στον προορισμό της, όπου έγινε και η πρώτη γνωριμία με τους ανθρώπους που θα έπαιρναν το ρόλο της οικογένειας τους για μια εβδομάδα. Την επόμενη μέρα, οι Έλληνες μαθητές επισκέφτηκαν το πορτογαλικό σχολείο, το οποίο αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση ως προς τον υπερσύγχρονο εξοπλισμό και την οργάνωσή του. Εκεί, τα παιδιά του προγράμματος παρακολούθησαν τον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος και έλαβαν μέρος σε δημιουργικές εργασίες, σχετικές με το θέμα της συνάντησης. Έπειτα, οι μαθητές συμμετείχαν στην πραγματοποίηση του magusto, πορτογαλική παράδοση που περιλαμβάνει το άναμμα φωτιάς και το ψήσιμο κάστανων.

Την τρίτη μέρα της επίσκεψης, πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στην πόλη, αρχίζοντας από το τοπικό μουσείο. Αφού έγινε ενημέρωση των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα για το παρελθόν και την παράδοση της πορτογαλικής πόλης, η επίσκεψη συνεχίστηκε στο Δημαρχείο. Εκεί, παρέθεσε λόγο ο δήμαρχος και προβλήθηκε ένα video, του οποίου στόχος ήταν ο ύμνος για την φύση και η ευαισθητοποίηση όσον αφορά την τεράστια και μοιραία πυρκαγιά που συνέβη εκεί ένα μήνα πριν την συνάντηση. Ακολούθησε η επίσκεψη στην καθολική εκκλησία.

Η μέρα τελείωσε με την παρουσίαση των εργασιών. Κατά την διάρκεια της παρουσίασης, μαθητές από όλες τις χώρες πραγματεύτηκαν τις αιτίες, τις συνέπειες και τους τρόπους αντιμετώπισης του κοινωνικού αποκλεισμού. Αυτή η εποικοδομητική συζήτηση αποτέλεσε γόνιμο έδαφος για την επαγρύπνηση μαθητών και καθηγητών. Η τέταρτη μέρα ξεκίνησε με την ξενάγηση σε ένα χώρο φιλοξενίας παιδιών, των οποίων οι γονείς κρίθηκαν από το κράτος ανίκανοι να τα αναθρέψουν. Οι υπεύθυνες του χώρου μίλησαν για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν αυτά τα παιδιά και για το λειτούργημα τους. Τελευταία δραστηριότητα για την μέρα ήταν η επίσκεψη ενός δημοτικού σχολείου που ξεχώριζε, όπως και το προηγούμενο σχολείο, για τις μοντέρνες εγκαταστάσεις και την οργάνωση του. Η τελευταία μέρα αφιερώθηκε αποκλειστικά στην επίσκεψη της πόλης Κουίμπρα. Αυτό το μέρος έδωσε στους μαθητές την ευκαιρία να παρακολουθήσουν, εκτός από την ξενάγηση στα Πανεπιστήμια, μια ακόμη παράδοση. Φοιτητές, ντυμένοι με την στολή της σχολής τους, ξεχύθηκαν στους πλακόστρωτους δρόμους της πόλης παίζοντας, τραγουδώντας και χορεύοντας στους ρυθμούς πορτογαλικών παραδοσιακών τραγουδιών. Μετά από αυτό, απαραίτητη ήταν η παράθεση γεύματος αποτελούμενο, φυσικά, από πορτογαλικές γεύσεις και μυρωδιές. Βέβαια, η επίσκεψη στην Πορτογαλία δεν θα ήταν ολοκληρωμένη δίχως την επίσκεψη της πρωτεύουσας. Έτσι, την τελευταία μέρα πραγματοποιήθηκε ο αποχαιρετισμός από τις πολύ φιλόξενες οικογένειες, το τελευταίο αντίο με άτομα που άφησαν την υπογραφή τους στις ψυχές των μαθητών και η ξενάγηση στη μαγευτική Λισαβόνα που άφησε την ελληνική ομάδα διψασμένη για μια παρόμοια περιπέτεια.
Η ελληνική αποστολή προσγειώθηκε στα πάτρια εδάφη έχοντας τις καλύτερες εντυπώσεις για τους ανθρώπους και τον πολιτισμό την Πορτογαλίας που θα κατάφερναν να μαγέψουν ακόμα και τους πιο αυστηρού κριτές.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το