Τοπικά

Επιμόρφωση γονέων για την ψυχική υγεία των εφήβων στο 6ο Γυμνάσιο Βόλου

Την Τετάρτη 24 Οκτωβρίου στις 18.00 πραγματοποιήθηκε στον χώρο εκδηλώσεων του 6ου Γυμνασίου Βόλου, μετά από πρόσκληση της διευθύντριας κ. Νίκης Χατζηκυριάκου, συνάντηση μεταξύ φορέων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και της σχολικής κοινότητας, με σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση γονέων και εκπαιδευτικών σε θέματα που αφορούν στην ψυχική υγεία των εφήβων και του τρόπου στήριξής τους από γονείς/ κηδεμόνες, εκπαιδευτικούς και αρμόδιους φορείς. 

Πιο συγκεκριμένα, η κ. Δήμητρα Μπότσογλου, ψυχολόγος και ψυχοθεραπεύτρια, συνεργάτιδα του Παν. Θεσσαλίας σε θέματα Ψυχοκοινωνικής Φροντίδας των Εφήβων, αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά της εφηβείας και στους παράγοντες που επηρεάζουν την έναρξη της εφηβείας. Τόνισε ότι ο τρόπος σκέψης των εφήβων, η συμπεριφορά τους αλλάζει και παρατηρούνται αλλαγές στα πρότυπα συμπεριφοράς τους, καθώς επιδιώκουν να χτίσουν τη δική τους ταυτότητα και να αποκτήσουν αυτοεκτίμηση. Παράλληλα ενδέχεται να αντιμετωπίζουν σχολικές δυσκολίες ή να εκδηλώνουν επικίνδυνες συμπεριφορές. Γι’ αυτόν τον λόγο χρειάζεται ολιστική προσέγγιση του θέματος, ώστε οι νέοι να καταφέρουν να αυτορρυθμιστούν και να βοηθηθούν από παράγοντες στήριξης όπως η οικογένεια, οι φίλοι, ο σύντροφος, κ.ά., ώστε να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους. Ολοκληρώνοντας τόνισε τη σημασία της ενεργητικής ακρόασης και την τεχνική του αφουγκρασμού των εφήβων και την ανάγκη των γονέων για βοήθεια από ειδικούς. Στη χώρα μας υπάρχουν γραμμές συμβουλευτικής και υποστήριξης των γονέων και εφήβων, όπως το 1056, 116111, 10306, 1031 του ΟΚΑΝΑ, τα κέντρα ψυχικής υγείας και τα νοσοκομεία, όπου μπορεί κάποιος να ζητήσει βοήθεια.

Στη συνέχεια η κ. Καφένια Μπότσογλου, καθηγήτρια του Παν. Θεσσαλίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής αναφέρθηκε στις καινοτόμες δράσεις του Center of International Education που πραγματοποιούνται από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας σε συνεργασία με οργανώσεις, πανεπιστήμια και άλλους φορείς της Ευρώπης σε θέματα ενημέρωσης και στήριξης των εφήβων, κυρίως σε εκπαιδευτικά, τεχνολογικά, αθλητικά και άλλα θέματα. Κάποια από αυτά είναι: C.O.R.E. για την ενίσχυση της ικανότητας των κοινοτήτων για βιώσιμη ζωή, Greenmobility: για την ενίσχυση δεξιοτήτων που αφορούν στην κυκλική οικονομία, ΝΒS-Academy, που απευθύνεται στην εκπαιδευτική κοινότητα σχετικά με την ανάπτυξη μαθημάτων που ενισχύουν τις πράσινες δεξιότητες.

Τέλος, η κ. Κολιτσιάνου Ευσταθία, υπεύθυνη του ευρωπαϊκού προγράμματος SIGN σχετικό με την ενημέρωση και εκπαίδευση για την ψυχική υγεία εφήβων το οποίο απευθύνεται σε γονείς, κηδεμόνες, εκπαιδευτικούς και διευθυντές σχολείων, παρουσίασε τη δομή και τους στόχους του προγράμματος και τη σχετική πλατφόρμα που έχει δημιουργηθεί για την ενημέρωση των ενδιαφερόμενων μελών. Ο οδηγός θα αποτελέσει βασικό εργαλείο για την υποστήριξη των εκπαιδευτών ενηλίκων και των επαγγελματιών για την καλύτερη κατανόηση της ψυχικής υγείας και την παροχή μετασχηματιστικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Ενδεικτικά παρουσίασε την εκπαιδευτική ψηφιακή εργαλειοθήκη, η οποία επικεντρώνεται στις υπάρχουσες παιδαγωγικές μεθόδους που αφορούν θέματα ψυχικής υγείας, αλλά δεν είναι ευρέως εξορθολογισμένες.

Μετά την παρουσίαση και ενημέρωση σχετικά με τις παραπάνω δράσεις στον τομέα της ψυχικής υγείας των εφήβων ακολούθησε συζήτηση σχετική τους προβληματισμούς γονέων και εκπαιδευτικών ως προς τα παραπάνω ζητήματα. 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το