Τοπικά

Επιλογή Ευθύνης: «Καμία δέσμευση δεν ανέλαβε ο κ. Σπίρτζης για την ολοκλήρωση του Ε-65»

Την ανάγκη να αναληφθούν πρωτοβουλίες από τοπικούς φορείς, όπως το ΤΕΕ και το Επιμελητήριο Μαγνησίας, ώστε να μην αποκοπεί ο Βόλος από την υπόλοιπη Ελλάδα, υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η παράταξη «Επιλογή Ευθύνης», μετά και τη χθεσινή επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη στην Καρδίτσα, κατά την οποία απέφυγε να αναλάβει οποιαδήποτε δέσμευση για τον αυτοκινητόδρομο Ε65.

Όπως χαρακτηριστικά τονίζεται στην ανακοίνωση:
Καμιά συγκεκριμένη δέσμευση για το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65) δεν ανέλαβε χθες, στην Καρδίτσα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης. Είναι περιττό να επισημάνουμε ότι η κατασκευή του βορείου τμήματος, δηλαδή του τμήματος Τρικάλων-Εγνατίας, είναι έργο στρατηγικής σημασίας και για τον Βόλο.
Ο Ε-65, δηλαδή ο οδικός άξονας Λαμίας-Καρδίτσας-Τρικάλων-Καλαμπάκας-Εγνατίας (περιοχή Καλλιθέας), έχει ενταχθεί στα διευρωπαϊκά δίκτυα. Σε εξέλιξη βρίσκεται μόνο η κατασκευή του ενδιάμεσου τμήματος Ξυνιάδας (Δομοκού)-Τρικάλων, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη Μαρτίου 2017. Μέχρι τώρα, δηλαδή, κατασκευάζεται ένας «τυφλός» αυτοκινητόδρομος.
Ο κ. Σπίρτζης επανέλαβε χθες ότι, μέσα στον Δεκέμβριο, προχωράει η ανάθεση του νοτίου τμήματος Λαμίας-Ξυνιάδας, το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2020. Για το βόρειο όμως τμήμα Τρικάλων-Εγνατίας, η εικόνα παραμένει θολή. Το έργο αυτό χρηματοδοτικά είναι στον αέρα, δεδομένου ότι δεν έχει ενταχθεί ούτε στο ΕΣΠΑ ούτε στο Πακέτο Γιούνκερ. Αυτό που διερευνάται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι το ενδεχόμενο χρηματοδότησής του μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Να σημειωθεί πως υπάρχουν ακόμη εκκρεμότητες και σε σχέση με την τελική χάραξη του αυτοκινητόδρομου.
Για τον Βόλο η κατασκευή του βορείου τμήματος του Ε-65 έχει τεράστια σημασία, αφού με το τμήμα αυτό θα συνδεθεί η Εθνική Οδός Λάρισας-Τρικάλων. Με δεδομένο ότι η Εγνατία έχει ολοκληρωθεί σε όλη της τη διαδρομή, με την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Τρικάλων-Εγνατίας, ο Βόλος έρχεται πιο κοντά, και στην Ήπειρο (Γιάννενα-Ηγουμενίτσα), και στη Δυτική Μακεδονία. Τα μεγάλα οφέλη για την οικονομία και την ανάπτυξη της περιοχής είναι προφανή. Φυσικά, ανάλογη σημασία έχει η κατασκευή του βορείου τμήματος και για την υπόλοιπη Θεσσαλία, τη Φθιώτιδα και μεγάλο τμήμα της Στερεάς, την Ήπειρο και τη Δυτική Μακεδονία.
Επιβάλλεται, λοιπόν, να αναληφθούν πρωτοβουλίες από τοπικούς φορείς, όπως το ΤΕΕ και το Επιμελητήριο Μαγνησίας, που μπορούν να δουν τη μεγάλη εικόνα της πόλης και την ανάγκη να μην αποκοπεί ο Βόλος από την υπόλοιπη Ελλάδα, σε συνεργασία με φορείς των άλλων ενδιαφερόμενων περιοχών, για την αποτελεσματική διεκδίκηση του έργου.
Παράλληλα, θα πρέπει να τεθεί στο τραπέζι και η πρόταση για τον αυτοκινητόδρομο που θα ενώσει τον Βόλο και το λιμάνι του, καθώς και το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, με τον Ε-65 στο ύψος του Α/Κ Σοφάδων.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το