Τοπικά

“Επιλογή Ευθύνης”: Να κινηθεί η πειθαρχική διαδικασία κατά του Γ. Μουλά

φωτογραφία

«Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Γιώργος Μουλάς, έχει διαπράξει κατ’ επανάληψη, από δόλο, σοβαρή παράβαση των καθηκόντων που του έχουν ανατεθεί από την κείμενη νομοθεσία και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου, υπονομεύοντας την ομαλή λειτουργία του κορυφαίου συλλογικού οργάνου του Δήμου και προκαλώντας μείζον ζήτημα αντιδημοκρατικής λειτουργίας του», καταγγέλλουν με αναφορά τους προς τη Γενική Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, κ.Καλλιόπη Γερακούδη, οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης “Επιλογή Ευθύνης”, Πάνος Σκοτινιώτης, Απόστολος Παπατόλιας, Σπύρος Μαβίδης και Νίκος Στόϊκος. Παραθέτοντας, δε, συγκεκριμένα στοιχεία, ζητούν να κινηθεί εναντίον του η πειθαρχική διαδικασία.

«Στους τρισήμιση αυτούς μήνες», τονίζουν οι σύμβουλοι της “Επιλογής Ευθύνης”, «εξαντλήσαμε κάθε περιθώριο καλής θέλησης, καταδεικνύοντας με τον τρόπο αυτό αφενός τη διάθεσή μας να επιλυθεί το πρόβλημα στο πλαίσιο μιας καλόπιστης συνεννόησης, και αφετέρου τη βούλησή μας να συμβάλλουμε δημιουργικά στην προάσπιση του τοπικού συμφέροντος, με μοναδικό γνώμονα το καλό του Δήμου και των δημοτών. Δυστυχώς, όχι μόνο δεν υπήρξε η ελάχιστη ανταπόκριση εκ μέρους του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, αλλά, αντίθετα, κατά την τελευταία τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου υπήρξε αποκορύφωμα της παράνομης και καταχρηστικής συμπεριφοράς του».

Το πλήρες περιεχόμενο της αναφοράς έχει εξής:

«Από την πρώτη ακόμη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου, και σε κάθε συνεδρίασή του, γινόμαστε μάρτυρες της εμπρόθετης, συστηματικής και ωμής καταστρατήγησης του Κανονισμού Λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου από τον Πρόεδρο του οργάνου, Γεώργιο Μουλά, με την πλήρη ανοχή του Δημάρχου κ.Αχιλλέα Μπέου, με συνέπεια την πρόκληση απίστευτων και χωρίς ιστορικό προηγούμενο καταστάσεων που καταγράφονται σε όλα τα τοπικά ΜΜΕ, και εντέλει, τη ραγδαία απαξίωση και καταρράκωση του κύρους του κορυφαίου συλλογικού πολιτικού οργάνου της πόλης μας.

Στους τρισήμιση αυτούς μήνες εξαντλήσαμε κάθε περιθώριο καλής θέλησης, καταδεικνύοντας με τον τρόπο αυτό αφενός τη διάθεσή μας να επιλυθεί το πρόβλημα στο πλαίσιο μιας καλόπιστης συνεννόησης, και αφετέρου τη βούλησή μας να συμβάλλουμε δημιουργικά στην προάσπιση του τοπικού συμφέροντος, με μοναδικό γνώμονα το καλό του Δήμου και των δημοτών. Αυτό αποδεικνύεται και από την από 28.11.2014 αναφορά μας προς εσάς, με την οποία επισημάναμε, παραθέτοντας συγκεκριμένα στοιχεία, την παράνομη και καταχρηστική συμπεριφορά του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου, χωρίς ωστόσο να ζητήσουμε την κίνηση πειθαρχικής διαδικασίας εναντίον του.

Δυστυχώς, όχι μόνο δεν υπήρξε η ελάχιστη ανταπόκριση εκ μέρους του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, αλλά, αντίθετα, κατά την τελευταία, 28η τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου (15.12.2014), υπήρξε αποκορύφωμα της παράνομης και καταχρηστικής συμπεριφοράς του, ενώ κατά την επακολουθήσασα κατεπείγουσα συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου (19.12.2014) ο κ.Πρόεδρος επιδόθηκε και πάλι στην προσφιλή τακτική του των απρεπών και προσβλητικών εκφράσεων (βλ. και προσκομιζόμενο δημοσίευμα).

Ενδεικτικά, σε σχέση με τα ανωτέρω, επικαλούμαστε τα όσα θλιβερά συνέβησαν κατά την 20η τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου (22.9.2014), κατά την οποία ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, με την ανοιχτή στήριξη του Δημάρχου, απαγόρευσε τη συζήτηση και την ψηφοφορία για την έκδοση ψηφίσματος με αφορμή τη μαύρη επέτειο από τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα. Πρωτοφανή, επίσης, για την ιστορία του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου είναι όσα συνέβησαν κατά την 21η τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου (6.10.2014), με την ευθεία παράβαση διατάξεων του Κανονισμού Λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου από τον Πρόεδρο του οργάνου, με στόχο τη φίμωση των μειοψηφιών και την αποφυγή συζήτησης πολιτικά «ενοχλητικών» θεμάτων.

Ειδικότερα:

Σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 69 του Ν.3852/2010: «Ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου διευθύνει τη συζήτηση και λαμβάνει κάθε κατάλληλο μέτρο για την ευταξία της συνεδρίασης. Μπορεί να ζητήσει και την αποβολή κάθε προσώπου που διαταράσσει τη συνεδρίαση» (ανάλογη η διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 100 του Ν. 3463/2006).

Σύμφωνα με την παρ.7 του άρθρου 67 του ιδίου ως άνω Ν.3852/2010: «Ο πρόεδρος καταρτίζει την ημερήσια διάταξη. Στην ημερήσια διάταξη αναγράφονται υποχρεωτικά και όλα τα θέματα που προτείνει ο δήμαρχος, η εκτελεστική επιτροπή, καθώς και η Οικονομική Επιτροπή και η επιτροπή ποιότητας ζωής. Το δημοτικό συμβούλιο έχει δικαίωμα να αποφασίζει, μετά από σχετική πρόταση-εισήγηση του προέδρου ή του δημάρχου ή συμβούλου επικεφαλής δημοτικής παράταξης και χωρίς συζήτηση, με την απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των μελών του, ότι ένα θέμα το οποίο δεν είναι γραμμένο στην ημερήσια διάταξη είναι κατεπείγον, να το συζητήσει και να πάρει απόφαση γι` αυτό με την ίδια πλειοψηφία, πριν από την έναρξη της συζήτησης των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης. Κατά προτεραιότητα και πάντα μετά τον δήμαρχο εκφράζουν τις απόψεις τους οι επικεφαλής των παρατάξεων, σύμφωνα με τη σειρά εκλογής» (ανάλογη η διάταξη της παρ. 6 του άρθρου 95 του Ν. 3463/2006).

Εξάλλου, σύμφωνα με την παρ.9 του άρθρου 67 του Ν.3852/2010: «Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, μετά από πρόταση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, μπορεί να εκδίδεται πρότυπος κανονισμός λειτουργίας του δημοτικού συμβουλίου, ο οποίος δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως» (ανάλογη η διάταξη της παρ. 8 του άρθρου 95 του Ν. 3463/2006). Σε εκτέλεση της διάταξης αυτής, με τη με Αριθ.Πρωτ. 16852/6.4.2011 Απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΑΔΑ: 4ΑΓΝΚ-Θ) εκδόθηκε Πρότυπος Κανονισμός Λειτουργίας Δημοτικού Συμβουλίου, ο οποίος ισχύει και για το Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου και ο οποίος ρυθμίζει όλα τα θέματα που αφορούν τη λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου. Για όσα θέματα δεν ρυθμίζονται από τον Κανονισμό, εφαρμόζονται οι διατάξεις του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (Ν. 3463/2006) και του N.3852/2010, και αναλογικά οι διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν. 2690/1999).

Σε συνέχεια των πιο πάνω διατάξεων:

1. Το άρθρο 4 του Κανονισμού αναφέρει: «…Μετά την έναρξη της συνεδρίασης, ο Πρόεδρος ανακοινώνει στο σώµα κάθε έγγραφο που απευθύνεται στο Συµβούλιο. Στη συνέχεια, ο ∆ήµαρχος, εφόσον παρίσταται στη συνεδρίαση, µπορεί να προβεί σε οποιαδήποτε ανακοίνωση, ενηµέρωση ή πρόταση προς το ∆ηµοτικό Συµβούλιο. Μετά το ∆ήµαρχο, εκφράζουν τις απόψεις τους κατά προτεραιότητα έναντι των λοιπών δηµοτικών συµβούλων οι επικεφαλής των δηµοτικών παρατάξεων της µειοψηφίας, σύµφωνα µε τη σειρά του αριθµού των εδρών που διαθέτει κάθε παράταξη στο ∆ηµοτικό Συµβούλιο. Στη συνέχεια λαµβάνουν το λόγο οι λοιποί δηµοτικοί σύµβουλοι και οι συµµετέχοντες πρόεδροι των ∆ηµοτικών ή Τοπικών κοινοτήτων ή Εκπρόσωποι Τοπικής Κοινότητας (όταν συζητούνται θέµατα της αντίστοιχης ∆ηµοτικής ή Τοπικής κοινότητας), προκειµένου να προβούν σε ανακοινώσεις ή προτάσεις προς το ∆ηµοτικό Συµβούλιο ή να απευθύνουν ερωτήσεις ή να ζητούν συγκεκριµένα στοιχεία, χρήσιµα για την άσκηση των καθηκόντων τους, από τον ∆ήµαρχο, τους Αντιδηµάρχους, το προεδρείο του ∆ηµοτικού Συµβουλίου, την Οικονοµική Επιτροπή ή την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής…»
Ωστόσο, κατά παράβαση της συγκεκριμένης διάταξης του Κανονισμού, με στόχο τη φίμωση των διαφορετικών απόψεων, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου αρνείται συστηματικά, σε κάθε συνεδρίαση του οργάνου, να δώσει το λόγο στους δημοτικούς συμβούλους, μετά από τις ενημερωτικές ανακοινώσεις του Δημάρχου και τις συναφείς τοποθετήσεις των επικεφαλής των παρατάξεων της μειοψηφίας. Όπως προκύπτει αβίαστα από την απλή γραμματική ερμηνεία του άρθρου 4 του Κανονισμού, η πρακτική αυτή του Προέδρου είναι ευθέως παράνομη και καταχρηστική. Παρότι, δε, η συστηματική αυτή παράβαση του Κανονισμού έχει επανειλημμένως επισημανθεί, από δημοτικούς συμβούλους όλων των παρατάξεων της μειοψηφίας, ο Πρόεδρος συνεχίζει να μην τηρεί τις σχετικές διατάξεις, περιορίζοντας εντελώς αυθαίρετα και αντιδημοκρατικά το δικαίωμα των συμβούλων να καταθέτουν τις προτάσεις ή τις παρατηρήσεις τους στο πλαίσιο της διαδικασίας ενημέρωσης του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς και να προβαίνουν οι ίδιοι σε ανακοινώσεις προς το Σώμα ή να ζητούν στοιχεία ή διευκρινίσεις για τις δραστηριότητες της Δημοτικής Αρχής.

Κατά την 28η τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου (15.12.2014), η δόλια, παράνομη και καταχρηστική αυτή συμπεριφορά του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου ξεπέρασε κάθε όριο. Συγκεκριμένα και σε αντίθεση με την πρακτική που επί σειρά ετών ακολουθείται, στην ημερήσια διάταξη της συγκεκριμένης συνεδρίασης δεν περιλαμβανόταν θέμα ενημέρωσης από τον Δήμαρχο. Ωστόσο, πριν περάσουμε στα θέματα της ημερήσιας διάταξης, ο Δήμαρχος ζήτησε και πήρε το λόγο για να ενημερώσει το Σώμα για διάφορα θέματα που απασχολούν το Δήμο, κατά τη συνήθη, δε, τακτική του, βάφτισε ως ενημέρωση την καθιερωμένη επίθεση κατά των παρατάξεων της μειοψηφίας. Να σημειωθεί ότι, στο πλαίσιο της ενημέρωσης, προχώρησε σε εκτεταμένη αναφορά σε ιδιαίτερα σοβαρά θέματα, όπως, για παράδειγμα, στη «Μελέτη Αποχέτευσης Ακαθάρτων Παραλιακού Μετώπου Βόλου – Επέκτασης ΕΕΛ ΔΕΥΑΜΒ», που το Δ.Σ. της ΔΕΥΑΜΒ ανέθεσε σε σύμπραξη εταιρειών, στην οποία μετέχει και η εταιρεία που υπήρξε ο τεχνικός σύμβουλος της ΔΕΥΑΜΒ στο περιβόητο έργο που εκτέλεσε η ΕΡΓΗΛ.

Όταν ο Δήμαρχος ολοκλήρωσε την ενημέρωση, ζήτησαν το λόγο οι επικεφαλής των δηµοτικών παρατάξεων της µειοψηφίας προκειμένου να εκφράσουν τις απόψεις τους για τα θέματα που εθίγησαν και να απαντήσουν στις κατηγορίες που ακούστηκαν. Ωστόσο ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου αρνήθηκε να δώσει το λόγο στους επικεφαλής των μειοψηφιών, παρά τις έντονη διαμαρτυρία τους. Επρόκειτο για προμελετημένη και απολύτως εμπρόθετη ενέργεια, σε πλήρη συνεννόηση με τον Δήμαρχο, ο οποίος μάλιστα, μόλις ζήτησαν το λόγο οι επικεφαλής των δηµοτικών παρατάξεων της µειοψηφίας, φρόντισε να αποχωρήσει από την αίθουσα, λοιδορώντας για μια ακόμη φορά τις παρατάξεις της μειοψηφίας και λέγοντας ότι «αυτή τη φορά σας έχω συνδέσει όχι με Κάιρο αλλά με Σεϋχέλλες» (!). Το γεγονός αυτό μας ανάγκασε να αποχωρήσουμε από τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, καταγγέλλοντας την παράνομη, καταχρηστική και βαθύτατα αντιδημοκρατική τακτική του προέδρου του.

2. Το ίδιο άρθρο 4 του Κανονισμού αναφέρει: «… Επίσης, το ∆ηµοτικό Συµβούλιο έχει δικαίωµα να αποφασίζει, µετά από σχετική πρόταση-εισήγηση του Προέδρου ή του ∆ηµάρχου ή συµβούλου επικεφαλής δηµοτικής παράταξης και χωρίς συζήτηση, µε την απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθµού των µελών του, ότι ένα θέµα, το οποίο δεν είναι γραµµένο στην ηµερήσια διάταξη, είναι κατεπείγον, να το συζητήσει και να πάρει απόφαση γι` αυτό µε την ίδια πλειοψηφία, πριν από την έναρξη της συζήτησης των θεµάτων της ηµερήσιας διάταξης ..».
Ωστόσο, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου δολίως και κατά τρόπο συστηματικό παραβαίνει τη συγκεκριμένη διάταξη του Κανονισμού και αρνείται να θέσει σε ψηφοφορία τις προτάσεις επικεφαλής δημοτικών παρατάξεων, που ζητούν να συζητηθούν εκτός ημερήσιας διάταξης, ως κατεπείγουσες. Ενδεικτικά, κατά την ως άνω 21η τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου (6.10.2014), ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου αρνήθηκε να θέσει σε ψηφοφορία την πρόταση τριών τουλάχιστον επικεφαλής δημοτικών παρατάξεων, που ζήτησαν να συζητηθούν εκτός ημερήσιας διάταξης, ως κατεπείγοντα, τόσο το θέμα της αξιολόγησης και του επανελέγχου των συμβάσεων των υπαλλήλων του Δήμου, με βάση και σχετικό αίτημα του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ Ν.Μαγνησίας, όσο και το θέμα των μέτρων ανακούφισης των ανέργων, που έθεσαν σωματεία της πόλης μας.

3. Το ίδιο, επίσης, άρθρο 4 του Κανονισμού αναφέρει: «… Ο Δήμαρχος κατά τη διάρκεια της συζήτησης μπορεί να λαμβάνει το λόγο κατά προτεραιότητα απέναντι σε κάθε άλλον και να εκφράζει τις απόψεις του… Ο οµιλητής δεν µπορεί να αποµακρύνεται από το υπό συζήτηση θέµα, διαφορετικά ο Πρόεδρος τον καλεί να επανέλθει σε αυτό. Αν δεν συµµορφωθεί, ο Πρόεδρος τον προειδοποιεί ότι θα του αφαιρέσει το λόγο. Αν και µετά τη νέα αυτή επισήµανση ο οµιλητής δεν επανέλθει στο θέµα, ο Πρόεδρος του αφαιρεί το λόγο. ..».
Ωστόσο, ενεργώντας και στην περίπτωση αυτή παράνομα και καταχρηστικά, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου όχι απλώς επιτρέπει αλλά και συνειδητά διευκολύνει τον Δήμαρχο, σε κάθε συνεδρίαση του Σώματος, να παίρνει το λόγο μόνος του, όποτε θέλει, και να μιλάει για όποιο θέμα θέλει, άσχετο πολλές φορές από το υπό συζήτηση θέµα. Ταυτόχρονα, αρνείται να επιβάλει την ευταξία της συνεδρίασης, αφού όχι μόνο ανέχεται, αλλά πολλές φορές και ο ίδιος πρωτοστατεί σε εντάσεις που προκαλούνται από επιδοκιμασίες ή αποδοκιμασίες εκ μέρους μελών της δημοτικής πλειοψηφίας, αλλά και από αντιδράσεις συγκεκριμένων πολιτών που συστηματικά και με προτροπή της δημοτικής αρχής παρευρίσκονται στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου. Επίσης, λαμβάνει το λόγο ο ίδιος και τοποθετείται, συνήθως με τρόπο ιδιαίτερα εριστικό και προσβλητικό για δημοτικούς συμβούλους των μειοψηφιών, όποτε θέλει και για όποιο θέμα επιλέγει, χωρίς να παραχωρεί τη θέση του στον αντιπρόεδρο του Σώματος, όπως έχει υποχρέωση.

Όπως συνάγεται ευχερώς από τα ανωτέρω και όπως μπορεί να αποδειχθεί κατά τρόπο αδιαμφισβήτητο από τα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου που καταγράφονται σε cd (προσκομίζουμε τα cd των ανωτέρω ενδεικτικά αναφερομένων συνεδριάσεων, άλλωστε μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλούν τα πρακτικά και των αναφερομένων όπως και των υπολοίπων συνεδριάσεων), ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου έχει διαπράξει κατ’ επανάληψη, από δόλο, σοβαρή παράβαση των καθηκόντων που του έχουν ανατεθεί από την κείμενη νομοθεσία και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου, υπονομεύοντας την ομαλή λειτουργία του οργάνου και προκαλώντας μείζον ζήτημα αντιδημοκρατικής λειτουργίας του κορυφαίου συλλογικού οργάνου του Δήμου μας.

Θα πρέπει, συνεπώς, να προχωρήσετε, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις των άρθρων 233 και 234 του Ν.3852/2010, στην κίνηση της πειθαρχικής διαδικασίας εναντίον του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, Γεωργίου Μουλά, και στην επιβολή των προβλεπόμενων πειθαρχικών ποινών».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το