Τοπικά

Επικίνδυνα «σαμαράκια» στη Βόλου-Λάρισας “Θ”

23101662

Αποτελεί ίσως το πιο επικίνδυνο τμήμα εθνικού δρόμου στο Νομό Μαγνησίας που ταλαιπωρεί οδηγούς χρόνια με κίνδυνο τη σωματική τους ακεραιότητα, αλλά και τις ζημιές στα οχήματά τους. Ο λόγος για τα γνωστά «σαμαράκια» στην Εθνική Οδό Βόλου-Λάρισας στο ύψος της Χαλυβουργίας και του ΠΕΒ, ένας δρόμος τριών χιλιομέτρων περίπου με βυθίσματα του οδοστρώματος, που ευθύνεται για ατυχήματα, τραυματισμούς και υλικές και μηχανικές ζημιές στα αυτοκίνητα και όχι μόνο. Το κομμάτι του εν λόγω δρόμου βρίσκεται περίπου στα 12 χιλιόμετρα από το Βόλο με πορεία προς τον κόμβο του Βελεστίνου. Η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Θεσσαλίας και το Περιφερειακό Συμβούλιο ενέκριναν προσφάτως το έργο αποκατάστασης και επιδιόρθωσης του δρόμου όπως ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ, ΠΕΠ Θεσσαλίας 2014-2020, με προϋπολογισμό 9,5 εκατομμυρίων ευρώ.

 Η «Θ» βρέθηκε χθες Σάββατο στο 12ο περίπου χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Βόλου-Λάρισας, από τον κόμβο της Β’ Βιομηχανικής Περιοχής μέχρι το ΠΕΒ και τον κόμβο Βελεστίνου και τούμπαλιν, καταγράφοντας τα προβλήματα που δημιουργούνται από την κατάσταση στο οδόστρωμα του δρόμου στο ύψος της Χαλυβουργίας, τα γνωστά «σαμαράκια». Τα βυθίσματα του οδοστρώματος υπάρχουν και στις δύο πλευρές του εθνικού δρόμου, δηλαδή στην πορεία από Βόλο προς Λάρισα και από Λάρισα προς Βόλο. Το μήκος του δρόμου με το υπάρχον τεράστιο πρόβλημα είναι περίπου τρία χιλιόμετρα όπου ο οδηγός παντός τροχοφόρου πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός και κυρίως να μην αναπτύσσει μεγάλη ταχύτητα.

Άλλωστε υπάρχουν πινακίδες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που προειδοποιούν για τον κίνδυνο και για το απαραίτητο όριο ταχύτητας που είναι τα 60 χιλιόμετρα/ώρα. Και στις δύο πορείες της Εθνικής Οδού υπάρχουν πινακίδες με την ένδειξη «Προσοχή! Επικίνδυνα βυθίσματα της οδού σε μήκος 3 χιλιομέτρων», με τον οδηγό να πρέπει να είναι προσεκτικός γιατί εγκυμονεί υπαρκτός κίνδυνος ατυχήματος, αλλά και η πιθανότητα ζημιών στο αυτοκίνητό του.

Επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στην περιοχή, ο οποίος διατηρεί την επιχείρησή του πάνω στο κομμάτι των τριών χιλιομέτρων, τόνισε ότι το μαγαζί του κάθε λίγο γεμίζει από λάδια αυτοκινήτων από σπασμένα κάρτερ. Οι διαμαρτυρίες και τα παράπονα πελατών του είναι σχεδόν καθημερινό φαινόμενο, ενώ οι μηχανικές βλάβες δεν λείπουν από την «ημερήσια διάταξη».

«Ένας επαγγελματίας οδηγός φορτηγού εισερχόμενος προς το Βόλο μού υπογράμμισε ότι δεν έχει συναντήσει τέτοια κατάσταση σε οδόστρωμα ούτε στη Βουλγαρία» ανέφερε ο ίδιος.

Αδιάψευστος μάρτυρας της επικινδυνότητας της Εθνικής Οδού στο συγκεκριμένο σημείο αποτελεί η εμφάνιση κατά καιρούς από εξαρτήματα αυτοκινήτων όπως τάσια από ρόδες, κομμάτια από προφυλακτήρες ή ακόμη και λάδια, κομμάτια καουτσούκ από λάστιχα φορτηγών κ.ά.

Οι μπάρες ασφαλείας και η κατάσταση στην οποία βρίσκονται, διαλυμένες και παραμορφωμένες, αποτελούν άλλον ένα μάρτυρα για την επικινδυνότητα του εν λόγω δρόμου, όπως και τα εικονοστάσια που υπάρχουν.

Τα γνωστά «σαμαράκια» στο ύψος της Χαλυβουργίας και του ΠΕΒ οφείλονται σε κακοτεχνία, η οποία ταλαιπωρεί διερχόμενους οδηγούς και καθίστανται επικίνδυνα για όλους όσοι χρησιμοποιούν το δρόμο και ιδίως για αυτούς που επισκέπτονται για πρώτη φορά το Βόλο.

«Να σκεφτεί μόνο κάποιος ότι ένας οδηγός αυτοκινήτου που για κάποιους λόγους δεν γνωρίζει το σημείο και δεν προσέξει τις πινακίδες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και έχει σε παιδικό καρεκλάκι ένα μωρό τι μπορεί να συμβεί» παρατήρησε οδηγός που είχε σταματήσει σε πρατήριο υγρών καυσίμων και ρωτήθηκε για το θέμα των βυθισμάτων στον εν λόγω δρόμο.

Πάντως κατά καιρούς έχουν επισημανθεί και έχουν καταγραφεί μέσω του Τύπου ουκ ολίγα περιστατικά με ατυχήματα και τραυματισμούς στο κομμάτι του δρόμου Βόλου-Βελεστίνου από τον κόμβο της ΠΑΘΕ μέχρι τη Χαλυβουργία και τον κόμβο της Β’ Βιομηχανικής Περιοχής.

Μόλις πρόσφατα η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Θεσσαλίας και το Περιφερειακό Συμβούλιο ενέκριναν το έργο για ένταξη του στο ΠΕΠ Θεσσαλίας για να ξηλωθούν τα «σαμαράκια» και να προχωρήσει σε ανακατασκευή του οδοστρώματος.

Υπάρχει η πεποίθηση ότι αν το έργο ενταχθεί στο νέο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Θεσσαλίας 2014-2020 τότε το έργο ίσως και να ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια.

Τα βυθίσματα και η υψομετρική διαφορά που παρουσιάζει το οδόστρωμα σε πάρα πολλά σημεία έχει επιβαρυνθεί από την πολυκαιρία και τη χρήση του οδοστρώματος με αποτέλεσμα να υπάρχουν και καθιζήσεις σε αρκετά σημεία.

Άλλος οδηγός που βρισκόταν σε πρατήριο υγρών καυσίμων της περιοχής αναρωτήθηκε ότι «όταν έγινε το έργο ποιος το παρέλαβε, διότι η κατάσταση αυτή είναι χρόνια και η άλλη μου απορία τόσοι και τόσοι πρώην και νυν πολιτικοί, βουλευτές, αρχηγοί κομμάτων, πολιτευτές και άλλοι πολλοί έχουν χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο δρόμο και κανείς δεν ενδιαφέρθηκε για την επικινδυνότητά του;».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το