Τοπικά

Επερώτηση για το θέμα ιδιωτικοποίησης του λιμένος Βόλου στο Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας

Επερώτηση για τη στάση της Περιφερειακής Αρχής Θεσσαλίας στο θέμα ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Βόλου, κατέθεσαν στην σημερινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου οι σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης Θεσσαλίας Τάσος Τσιαπλές, Γιώργος Λούμας και Αστέριος Χαλάτσης. Οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης ερωτούν τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, αν είναι ενάντια στον σχεδιασμό της κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση, ολική ή μερική, του λιμανιού του Βόλου και αν ναι, τι πρωτοβουλίες θα πάρει για να εναντιωθεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας στην ιδιωτικοποίησή του.

Όπως ειδικότερα επισημαίνουν:

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ–ΑΝΕΛ, συνεχίζοντας την πολιτική των κυβερνήσεων Ν.Δ και ΠΑΣΟΚ, εφαρμόζοντας κατά γράμμα τη στρατηγική της Ε.Ε. για την ανάκαμψη των κερδών των μονοπωλιακών ομίλων, προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς στην πώληση της λαϊκής περιουσίας. Μεταξύ των φιλέτων που «χαρίζει» στους επιχειρηματικούς ομίλους είναι και τα λιμάνια της χώρας. Μετά την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, μεθοδικά, με την πρακτική της μερικής ή ολικής παραχώρησης προωθεί την ιδιωτικοποίηση και άλλων δέκα λιμανιών της χώρας, μεταξύ των οποίων και του λιμανιού του Βόλου, των οποίων η κυριότητα των οργανισμών που τα διαχειρίζονται βρίσκεται στο ΤΑΙΠΕΔ.
Στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, σύμβουλοι και πρόεδροι των οργανισμών λιμένων αναζητούν «παραχωρησιούχους» που θα αναλάβουν για πολλά χρόνια την εκμετάλλευση λιμενικών εγκαταστάσεων. Προσπαθούν να συγκαλύψουν το εγκληματική τους πολιτική εις βάρος των λαϊκών συμφερόντων με το πρόσχημα ότι δεν ιδιωτικοποιούνται, αφού οι οργανισμοί λιμένων παραμένουν ιδιοκτησία δήθεν του δημοσίου.
Στο Βόλο, μετά και από παλιότερη επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας κ. Κουρουμπλή, ο πρόεδρος του ΟΛΒ προωθεί την παραχώρηση:
• Τέρμιναλ: Χώρος 1.043τ.μ. Κατατέθηκαν, ύστερα από σχετικό διαγωνισμό, ήδη τρεις προσφορές από το μάρκετ Bazaar, την τεχνική εταιρεία Sdeng και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας (Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία).
• Προβλήτα 3: Χώρος έκτασης 17.135 τ.μ. Σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου του προέδρου του ΟΛΒ, εδώ και μήνες, ενημέρωσε τη ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ του Μάνεση και η εταιρία υπέβαλε αίτημα δημιουργίας εγκατάστασης υποδοχής του σκραπ, για πολυετή παραχώρηση της τρίτης προβλήτας.
• Σιλό Λιμανιού: Η «EUROCEREALI HELLAS Ι.Κ.Ε.», εταιρεία ελληνοϊταλικών συμφερόντων με έδρα τη Θεσσαλονίκη, αναλαμβάνει να λειτουργήσει το σιλό του λιμανιού, μέσα Φεβρουάριο. Η εταιρεία θα εγκατασταθεί στο Σιλό τον Φεβρουάριο, ενώ η χρονική διάρκεια της παραχώρησης είναι από 01/01/2018 έως και 31/12/2020.
• Μαρίνα: έχουν κατατεθεί 4 εναλλακτικές προτάσεις από την Volos Marina Κοιν.Σ.Επ. για δημιουργία μαρίνας σκαφών σε διάφορα σημεία του λιμανιού, δυναμικότητας από 750 έως 1500 σκάφη, με κατασκευή ανάλογων εγκαταστάσεων Οι προτάσεις για τη χωροθέτηση της μαρίνας, έχουν κατατεθεί στο ΤΑΙΠΕΔ.
• Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων: Η διοίκηση του Ο.Λ.Β. Α.Ε. έχει ανακοινώσει τη μόνιμη συνεργασία της με την SBS (Σαμοθρακίτης Ναυτιλιακή Ε.Π.Ε.). Η συνεργασία άρχισε με αφορμή και στόχο τη λειτουργία απεργοσπαστικού μηχανισμού κατά το διάστημα των απεργιακών κινητοποιήσεων των λιμενεργατών, το καλοκαίρι του 2016, σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, και συνεχίζεται μέχρι σήμερα εξυπηρετώντας τις κερδοφόρες μεταφορές της εταιρείας, όταν αυτή αντιμετωπίζει πρόβλημα με τις κινητοποιήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη από εργαζόμενους στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ενάντια στην ιδιωτικοποίησή του.
• Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη: Αναμένεται σχετική απόφαση του Υπουργείου, με προσδιορισμού συγκεκριμένου χώρου «φιλοξενίας» πλοίων προς επισκευή.

Είναι προφανές ότι ο ΟΛΒ υλοποιώντας την πολιτική της κυβέρνησης και της Ε.Ε. έχει ξεδιπλώσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Βόλου για κερδοφόρες επενδύσεις επιχειρηματικών ομίλων. Το επιχείρημα ότι «οι εταιρίες που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για να κατασκευάσουν υποδομές, θα αποπληρωθούν με την προνομιακή χρήση των λιμενικών εγκαταστάσεων» αποδεικνύει τη βούληση και της σημερινής κυβέρνησης να παραδώσει τη λαϊκή περιουσία στα νύχια των αρπαχτικών επιχειρηματικών ομίλων. Εκτός από το ξεδιάντροπό χάρισμα της λαϊκής περιουσίας στους «επενδυτές», η ιδιωτικοποίηση θα φέρει χτύπημα στις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων στο λιμάνι, όπως έγινε και με την παράδοση του Λιμανιού του Πειραιά στην COSCO.
Ξεδιπλώνεται παράλληλα και ένας ακόμη μεγάλος κίνδυνος. Να αυξηθεί περισσότερο η περιβαλλοντική επιβάρυνση για το Βόλο και ιδιαίτερα των περιοχών που γειτνιάζουν με το λιμάνι. Ο πρόεδρος του ΟΛΒ, ζήτησε πριν λίγο καιρό επιπλέον χρονική παράταση της εφαρμογής των περιβαλλοντικών όρων που έχουν νομοθετηθεί από το 2011 (ΚΥΑ 199737/31.5.2011) και που δεν έχουν ακόμη εφαρμοστεί με τα απαραίτητα τεχνικά έργα. Από την άλλη αναθέτει την εφαρμογή τους στις επιχειρήσεις, όπως στην Χαλυβουργία Θεσσαλίας ή στη EUROCEREALI HELLAS Ι.Κ.Ε, κ.α. Επί της ουσίας κυβέρνηση και ΟΛΒ αναζητούν «επενδυτές», «πουλούν» χωρίς ενδοιασμούς τις υποδομές του λιμανιού, αναθέτουν την προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας των κατοίκων σ’ αυτούς που νοιάζονται για περισσότερα και περισσότερα κέρδη, μπροστά στα οποία δεν υπολογίζουν τίποτα, όπως συμβαίνει και με το μονοπώλιο της ΑΓΕΤ – LAFARGE που προχωρά στην καρκινογόνα καύση σκουπιδιών.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το