Τοπικά

Επενδυτικό ενδιαφέρον για διακίνηση εμπορευμάτων στο λιμάνι Βόλου από την MCS Mediterranean Shipping Company

Την ώρα που οι υποπαραχωρήσεις των λιμανιών έχουν «παγώσει» και η κυβέρνηση δηλώνει πως κάθε λιμάνι θα εξεταστεί ως διαφορετική περίπτωση, για το λιμάνι του Βόλου η μόνη εταιρεία που έχει δείξει ενδιαφέρον είναι η MCS Mediterranean Shipping Company, παγκόσμια ναυτιλιακή εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων.
Δεν ενδιαφέρεται για την αγορά του λιμανιού του Βόλου, αλλά για την υποπαραχώρηση του τομέα της διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων, καθώς έχει και την τεχνογνωσία για τις σιδηροδρομικές μεταφορές. Η υποπαραχώρηση για την οποία έχει ενδιαφερθεί αφορά 24 χρόνια. Τότε λήγει και η σύμβαση του Οργανισμού Λιμένος με το δημόσιο.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες από το ΤΑΙΠΕΔ, για τον Βόλο η ακτοπλοΐα και η κρουαζιέρα, δεν έχουν παρουσιάσει ενδιαφέρον για τους επενδυτές. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι απαιτούνται μεγάλες επενδύσεις.
Οι υπηρεσίες που μέχρι σήμερα για το λιμάνι του Βόλου παρουσιάζουν ενδιαφέρον είναι ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων και το car terminal, χωρίς ο τουρισμός να αφορά στους επενδυτές.

H Cosco δεν μπορεί να αναπτύξει δραστηριότητα στο λιμάνι του Βόλου καθώς στη ρήτρα της απαγορεύεται να αναπτύξει δραστηριότητες σε απόσταση 300 χιλιομέτρων από τον Πειραιά. Εκτός και εάν με άλλη εταιρεία εμπλακεί στη διαγωνιστική διαδικασία.
Το σχέδιο μέχρι σήμερα για το λιμάνι του Βόλου για τις υποπαραχωρήσεις έχει παγώσει αλλά δεν έχει αλλάξει καθώς η κυβέρνηση δεν έχει λάβει αποφάσεις. Το μοντέλο αφορά λιμενικές εγκαταστάσεις και υπηρεσίες, όπου θα υπάρχουν πάροχοι υπηρεσιών, αλλά το Δημόσιο θα είναι ο κεντρικός φορέας διαχείρισης, όπως στο εξωτερικό.
Το λιμάνι του Βόλου έχει σήμερα τζίρο 6 εκατομμυρίων ευρώ εκ των οποίων 1,5 εκατομμύριο είναι κέρδη. Εάν προκριθεί το μοντέλο της πώλησης, δύσκολα θα εξευρεθεί επενδυτής, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΤΑΙΠΕΔ που άμεσα θα καταθέσει απολογιστική έκθεση δραστηριοτήτων, με έμφαση στη διακίνηση των εμπορευμάτων.

Σημειώνεται ότι η χρόνια έλλειψη επενδύσεων στις υποδομές και τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό επηρεάζουν αρνητικά την ανταγωνιστικότητα του λιμανιού του Βόλου, ενώ η συνύπαρξη εμπορικών και τουριστικών δραστηριοτήτων φαίνεται να έχει φθάσει στα όριά της χωρίς, όμως, να μπορεί σήμερα να εγκαταλειφθεί ούτε η μία ούτε η άλλη δραστηριότητα καθώς και οι δύο συμβάλλουν στην ανάπτυξη της τοπικής και περιφερειακής οικονομίας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το